تغذیه

چگونه از برگ درخت گز روغنی در غذاها استفاده کنیم؟

برگ های گز روغنی به خاطر خواصشان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. موضوع این است که بهترین راه برای خوردن آن ها چیست؟ بعضی ها معتقدند خوردن آن ها به شکل خام و یا با حرارت بسیار اندک بهترین راه است. گروهی دیگر اعتقاد دارند جوشاندن آن ها، مواد مغذی بیشتری را آزاد می کند. پس بستگی به شما دارد که کدام روش را برای خوردن آن ها انتخاب کنید. برای تزئین آن ها به هنگام خوردن نیز ایده های زیادی وجود دارد. برای خوردن برگ های درخت گز نیازی نیست غذای خاصی بپزید، چرا که می توانید آن ها را به غذاهای مورد علاقه ی خودتان اضافه کنید.

پختن برگ ها

1- مقداری آب را درون یک قابلمه بجوشانید.

2- برگ ها را درون آب بریزید و هم بزنید.

پس از جوش آمدن آب، برگ ها را درون آن ریخته و آن ها را به طور پیوسته هم بزنید. در غیر اینصورت ممکن است برگ ها به یکدیگر بچسبند و توده های بزرگی تشکیل داده که خوردن آن ها باب میل نخواهد بود.

حدود سه دقیقه برگ ها را درون آب بجوشانید.

حواستان باشد که برگ ها را بیش از حد نجوشانید. زمان لازم برای جوشاندن برگ ها، به مقدار برگی که درون آب ریخته اید نیز بستگی دارد. می توانید بعد از سه دقیقه چند برگ را امتحان کرده تا ببینید که برگ ها پخته شده اند یا نه.

1 مصارف برگ‌گز در غذاها

3- آن ها را آبکش کرده و خشک کنید.

بعد از اینکه برگ ها به اندازه کافی درون آب جوشیدند، یک آبکش درون سینک قرار داده و محتوای قابلمه را درون آن خالی کنید. سپس تک تک برگ ها را برداشته و روی دستمال کاغذی پهن کنید تا جمع نشوند. برگ ها را کمی روی دستمال فشار داده و آب های اضافی آن را بگیرید. در صورت نیاز آن ها را مجدداً روی دستمال دیگری قرار داده تا خشک شوند.

اضافه کردن برگ ها به غذاهای سرد

1- از برگ های درخت گز در تهیه ی سالادها استفاده کنید.

سالاد مورد علاقه ی خود را آماده کنید. سپس حدود یک فنجان از سبزی های آن را با برگ های خرد شده ی درخت گز جایگزین کنید. به همین راحتی!

می توانید از این برگ ها در سالاد سزار، سالاد روسیه ای و یا سالاد شیرازی استفاده کنید.

2 مصارف برگ‌گز در غذاها

2- برگ های درخت گز را در اسموتی استفاده کنید.

بعد از اینکه اسموتی مورد علاقه ی خود را آماده کردید، حدود یک فنجان از برگ های خرد شده ی درخت گز را به سبزیجات دیگر اضافه کرده و داخل اسموتی ریخته و هم بزنید.

3 مصارف برگ درخت گز در غذاها

3- برگ های درخت گز را در تهیه ی ساندویچ ها به کار ببرید.

همبرگر، کباب ترکی یا قارچ های خود را سرخ کرده و مقداری سالاد تن ماهی، سالاد مرغ و یا سالاد نخود درست کنید. بعد از آماده کردن ساندویچ، چند برگ درخت گز را در میان مواد آن قرار داده و سپس میل نمایید.

4 مصارف برگ درخت گز در غذاها

استفاده از برگ های درخت گز در غذا های گرم

1- برگ ها را درون املت بریزید.

چند تخم مرغ را درون یک کاسه شکسته و به خوبی هم بزنید. سبزی ها و ادویه جاتی که دوست دارید را روی آن بریزید. اگر دوست دارید می توانید مقداری پنیر هم به آن اضافه کنید. پس از مخلوط کردن مواد درون کاسه، آن ها را درون ماهی تابه حاوی روغن داغ بریزید. کمی قبل از اینکه تخم مرغ کاملاً پخته شود، تعداد دلخواهی از برگ های درخت گز را روی آن بریزید. بعد از اینکه برگ ها کمی حرارت دیدند و نرم شدند اجاق را خاموش کنید.

می توانید به جای تخم مرغ، املت مورد علاقه ی خود را درست کنید.

5 مصارف برگ درخت گز در غذاها

2- برگ های درخت گز را به سبزیجات درون سوپ چیلی اضافه کنید.

سوپ چیلی مورد علاقه ی خود را آماده کرده و چند دقیقه قبل از اینکه اجاق را خاموش کنید، تعداد دلخواهی از برگ های درخت گز را درون آن ریخته تا حرارت دیده و نرم شوند.

6 مصارف برگ درخت گز در غذاها

3- می توانید برگ ها را روی پیتزا بریزید.

خیلی ساده است. قبل از اینکه پیتزا را درون فر قرار دهید، تعدادی برگ درخت گز را روی مواد پیتزا بگذارید. اما دقت داشته باشید که سس کافی روی پیتزا بزنید تا برگ ها را بپوشاند، در غیر اینصورت برگ ها درون فر خواهند سوخت.

7 مصارف برگ‌گز در غذاها

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا