زیبایی

چگونه با روش های طبیعی منافذ باز بینی را ببندیم؟

داشتن منافذ پوستی باز به خصوص روی بینی که به صورت حفره هایی نمایان می شوند، بسیار رنج آور بوده و در زیبایی چهره تاثیر منفی بسیار زیادی دارد. اگر چه نمی توان آن ها را به طور کامل از بین برد، اما با روش هایی ساده و قابل دسترس می توان سایز آن ها را کاهش داده و تا حدودی آن ها را بست. اگر منافذ باز بینی آزارتان می دهد، با فن تریکس همراه شوید تا به راحتی با آن ها مبارزه کنید.

انسداد منافذ بینی را از بین ببرید.

1- بخور صورت:

بخور منافذ را باز کرده و از بین رفتن آلودگی هایی که موجب انسداد آن شده اند را آسان تر می کند. به علاوه گرما چربی های سفت شده روی پوست را نرم کرده و باعث بیرون کشیده شدن این چربی ها از منافذ و پوست می شود.

– دو بار در هفته و هر بار به مدت 5 تا 10 دقیقه صورت خود را روی بخار آب نگه دارید. در آب داغی که برای بخور استفاده می کنید، 2 تا 3 قطره از روغن های معطری مثل یلانگ یلانگ، رزماری، درخت چای یا شمعدانی استفاده کنید. این روغن ها همگی گزینه هایی عالی برای کاهش تولید چربی بینی و از بین بردن باکتری ها هستند.

– همچنین روغن شمعدانی پوست را سفت کرده و باعث کمتر به نظر رسیدن منافذ باز می شود.

1 از بین بردن منافذ باز بینی

2- چسب پاک کننده بینی:

بعد از اینکه بخور را انجام دادید، بلافاصله از یک چسب پاک کننده بینی برای از بین بردن آلودگی های روی بینی با توجه به دستورالعمل ثبت شده روی آن استفاده کنید. بعد از اینکه چسب روی بینی خشک شد، آن را کنده تا لکه های سیاه، سفید، خاکستری چرک و آلودگی که از روی پوستتان بلند شده است روی چسب نمایان شود. بعد از کندن چسب، حتماً بینی را بشویید.

– شما می توانید از این چسب هر سه روز یکبار استفاده کنید. استفاده ی بیش از این مقدار باعث خشکی پوست می شود.

2 از بین بردن منافذ باز بینی

3- از ماسک گل رس استفاده کنید.

می توانید این ماسک را برای کل صورت استفاده کنید، اما استفاده ی مکرر از آن، باعث خشکی پوست صورت می شود. این درحالی است که بینی نسبت به سایر نقاط صورت چرب تر بوده و استفاده ی منظم از ماسک گل رس برای بینی، چربی های اضافه را از بین برده و منافذ باز روی آن را کوچک می کند.

– 3 تا 4 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. هر بار لایه ی نازکی از آن را به بینی زده و اجازه دهید خشک شود، سپس آن را بشویید. دقت داشته باشید که در صورت خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست بینی مصرف آن را کاهش دهید.

3 از بین بردن منافذ باز بینی

4- سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده ی تخم مرغ، پوست را سفت کرده و باعث بسته تر شدن منافذ می شود. برای ساخت این ماسک، یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری آب لیمو و ½ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را روی بینی زده و به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید تا خشک شود؛ سپس با آب گرم بشویید.

– بیش از یکبار در هفته از این ماسک استفاده نکنید، زیرا باعث خشکی پوست می شود.

منافذ پوست بینی را تمیز و سفت نگه دارید.

1- هر روز صورتتان را بشویید. (به خصوص بعد از آمدن از سرکار)

منافذ پوست بینی دائماً به جمع آوری چربی و آلودگی می پردازند، مخصوصاً اگر پوست چربی داشته باشید. تنها راه برای جلوگیری از باز شدن منافذ بینی، شستشوی روزانه ی صورت است. این کار همچنین به جلوگیری از باز شدن منافذ برای جمع آوری کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست کمک می کند.

– از یک شوینده ی ملایم استفاده کرده و هر روز دو بار صورت و یا حداقل بینی را بشویید. اگر صورتتان خشک می شود، فقط بینی را بشویید.

2- برای بینی، از یک تونر یا سفت کننده ی پوست استفاده کنید.

این مواد پوست را تنگ کرده و سایز منافذ باز را کاهش می دهند. اما دقت داشته باشید که اگر باعث خشکی پوست شود، اثر عکس دارد. چرا که باعث می شود پوست چربی بیشتری تولید کند. آب گوجه فرنگی یک تونر طبیعی بوده که می توانید آن را با توپ پنبه روی پوست تمیز بزنید.

– بسته به میزان خشکی و پس از شستن صورت، می توانید یک یا دو بار در روز از تونر استفاده کنید. برای پوست های خشک، تونرهای آب رسان نیز وجود دارد.

3- از کرم مرطوب کننده آبرسان استفاده کنید.

این محصولات پوست را نرم و لطیف کرده و از خشکی آن جلوگیری می کنند. پوست خشک، موجب تولید چربی بیشتر و در نتیجه انسداد منافذ پوست و باز شدن آن ها می گردد.

– مرطوب کننده را صبح و عصر و بعد از شستشوی صورت استفاده کنید.

4- حتماً کرم ضد آفتاب بزنید.

آفتاب، به پوست آسیب زده و توانایی پوست در سفت ماندن را از بین می برد. همچنین در صورت سفت نبودن پوست، منافذ بزرگ و بزرگ تر می شوند.

البته باید توجه داشته باشید که ضد آفتاب خراب و فاسد نباشد.


برای اطلاع از نحوه تشخیص خراب و فاسد بودن کرم ضد آفتاب به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تشخیص خراب و فاسد بودن کرم ضد آفتاب <<<


5- سم زدایی پوست:

2 تا 3 بار در هفته پوست را سم زدایی کنید. اسکراب پوست های مرده و آلودگی ها از روی بینی ، باعث می شود که منافذ هیچگاه باز و بزرگ نشوند. اسکراب های تجاری یا دست ساز مثل اسکراب شکر و نمک برای این کار مناسب هستند.

4 از بین بردن منافذباز دماغ

6- منافذ را با یخ ببندید.

زمانی که پوست و منافذ روی آن، با روش های گفته شده به طور کامل تمیز شدند، از یک قالب یخ برای کشیدن روی پوست و بستن منافذ آن استفاده کنید. هر بار تنها چند دقیقه یخ را روی پوست نگه دارید. بیش از این میزان موجب درد و آسیب پوست می شود.

5 از بین بردن منافذباز دماغ

از محصولات بهداشتی مراقبت پوست مناسب استفاده کنید.

1- از شوینده، محصولات آرایشی و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که غیرکومدون زای بوده و روی آن ها برچسب noncomedogenic را داشته باشند.

این بدین معناست که این محصولات موجب انسداد منافذ پوستی نمی شوند.

2- به دنبال محصولات پوستی باشید که حاوی سالیسیلیک اسید هستند. این ماده می تواند پوست را سم زدایی کرده و از انسداد منافذ و درنتیجه از باز و بزرگ شدن آن جلوگیری کند.

– دقت داشته باشید که بیش از حد این ماده را استفاده نکنید. تنها یکی از محصولات پوستی حاوی سالیسیلیک اسید را انتخاب کرده تا تاثیر آن را روی پوستتان مشاهده کنید.

3- از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی رتینول هستند.

رتینول منافذ را پاکسازی کرده و از باز شدن آن ها جلوگیری می کند. فقط به یاد داشته باشید که به همراه محصولات حاوی رتینول حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. رتینول پوست را به آفتاب حساس می کند.

4- محصولاتی را انتخاب کنید که زینک و منیزیم داشته باشند.

این دو ماده چربی پوست را متعادل کرده و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند. همچنین به پاکسازی منافذ هم کمک می کنند.

نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

1- جوش های روی بینی را به هیچ وجه دستکاری نکنید.

زیرا موجب آسیب زدن به منافذ بینی شده و برای همیشه منافذ باز می ماند.

2- آب فراوان بنوشید.

اگر چه آب موجب بسته شدن منافذ نمی شود، اما پوست را مرطوب و هیدراته نگه داشته و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود منافذ، بزرگ و باز به نظر نرسند.

3- هیچگاه با آرایش نخوابید.

زیرا منافذ را مسدود کرده و در طول شب باعث باز و گشاد شدن منافذ و آسیب دیدن به آن ها می شود.

5- غذاهای چرب نخورید.

زیرا موجب ملتهب شدن پوست، بزرگ شدن و باز شدن منافذ آن می شود.

6- فرچه و براش های آرایشی را همیشه تمیز نگه دارید.

زیرا انتقال دهنده چربی و باکتری بوده و موجب انسداد منافذ، جوش و در نتیجه باز و گشاد شدن منافذ پوست می گردند. حداقل ماهی یکبار فرچه های آرایشی تان را تمیز کنید.

و در پایان می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با روش های پاکسازی بینی چرب مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> روش های پاکسازی بینی چرب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا