فضای مجازی

چگونه بدانیم که آیا اطلاعات فیسبوکمان به سرقت می رود یا خیر؟

اطلاع از سرقت اطلاعات خود در فیسبوک

سال ها پیش فیسبوک وعده داد، ابزاری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به کاربران نشان دهد که آیا اطلاعات آن ها به سرقت می رود و یا با شرکت های داده کاوی به اشتراک گذاشته می شود یا خیر؟ فیسبوک به وعده ی خود عمل کرد و این ابزار را ساخت. اما بنا به دلایلی ناگفته، و شاید به خاطر اینکه بتوان از اطلاعات شخصی افراد بهره برداری های غیر قانونی کرد، استفاده از این ابزار ممنوع شد.

در روز نهم آوریل 2018، فیسبوک اعلام کرد، که لینکی را در بالای News Feed اکانت کاربران نمایش خواهد داد که کاربر می تواند، اپلیکیشن های مورد استفاده و همچنین اطلاعات و داده هایی که با آنها به اشتراک می گذارد را ببینند. علاوه بر این کاربران می توانند اپلیکیشن هایی که نیازی به آن ها نداشته و مورد استفاده قرار نمی دهند را نیز حذف کنند. همچنین به گفته فیس بوک، در جریان همین فرآیند در صورتی که اطلاعات کاربر به سرقت رفته و با دیگران به صورت غیر قانونی به اشتراک گذاشته شود نیز به وی اطلاع داده خواهد شد.

بنابر ادعای فیسبوک، حال چگونه می توان فهمید که آیا اطلاعاتمان به سرقت رفته و با دیگران به اشتراک گذاشته می شود یا خیر؟

بسیار آسان است. کافی است فیسبوکتان را با استفاده از کامپیوتر یا گوشی خود باز کرده و به news feed خود بروید. اگر دیتا و اطلاعات شما به صورت غیر قانونی توسط افراد یا شرکت هایی که عدم دسترسی آن ها توسط فیسبوک کنترل می شود، مورد استفاده قرار گرفته و به قول معروف اطلاعات شما با آن ها به اشتراک گذاشته می شود، نوتیفیکیشنی را در بالای صفحه دریافت می کنید. این کار، افرادی را که در حال استفاده از اطلاعات شما بوده و به دیتای شما دسترسی دارند، معرفی خواهد کرد.

1 جلوگیری و رفع سرقت اطلاعات فیس بوک

با دقت به عکس بالا می توانید با نمونه ای از نوتیفیکیشن های امنیتی فیسبوک آشنا شوید. این نوتیفیکیشن ها، به وضوح نشان می دهند که آیا مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته اید یا خیر. همچنین دیده می شود که فیسبوک، اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که در حال حاضر به اطلاعات شما دسترسی دارند را چگونه تحت کنترل و بررسی قرار می دهد.

این کار اقدام بزرگی بوده که فیسبوک در جهت امنیت اطلاعات کاربران در مقابل سارقین اطلاعات کرده است. اما چیزی که واقعا اهمیت دارد این است که این نوع امنیت و این اقدام فیسبوک تا چه زمانی پایدار خواهد بود، و آیا فیسبوک همیشه این نوتیفیکیشن را نمایش خواهد داد یا خیر.

فیسبوک می گوید: ما معتقدیم این تغییرات از اطلاعات افراد بهتر محافظت خواهد کرد. با این حال توسعه دهندگان و دست اندرکاران فیسبوک همچنان در حال تلاش برای کشف روش هایی برای امنیت هر چه بهتر و بالاتر اطلاعات کاربران می باشند.

Mark Zuckerberg در طی بیانیه ای که این هفته منتشر شد، مسئولیت امنیت اطلاعات تمامی کاربران را به عهده گرفته و وعده داد که فیسبوک روز به روز بهتر از دیروز خواهد شد. ما اقدامات مهمی را در جهت جلوگیری از تکرار دوباره ی سرقت اطلاعات کاربران انجام داده ایم، اما همچنان به اقدامات بیشتری نیاز است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
digitaltrends




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا