لپ تاپ و کامپیوترموبایل و تبلت

چگونه فراداده های MetaData عکس را در آیفون و آیپد مشاهده کنیم؟

اگر مایلید اطلاعات بیشتری در مورد عکس هایی که با آیپد iPad و یا آیفون iPhone می گیرید داشته باشید، ما کارتان را راحت کرده ایم. یک برنامه آزاد در سیستم عامل iOS به شما امکان دیدن اطلاعات کامل عکسِ گرفته شده را می دهد.

متادیتا یا فرا داده چیست؟

هر عکسی که با تلفن همراه و دوربین دیجیتال می گیرید، فرا داده هایی را در عکس جاسازی کرده است. دیدن این اطلاعات به شما اجازه می دهد که بفهمید عکس در کجا گرفته شده است؛ البته اگر GPS فعال بوده باشد. اطلاعاتی مثل تنظیماتی که از قبل روی دوربین گوشی بوده، اطلاعات و زمان عکس گرفته شده، سایز فایل عکس و فرمت آن. بیشتر دوربین های دیجیتال به طور اتوماتیک این اطلاعات را ثبت می کنند مگر اینکه خودتان آن ها را غیرفعال کرده باشید.

فرا داده امکان پیدا کردن عکس از بین عکس های گرفته شده اخیر و یا اطلاعاتی مثل زمان گرفته شدن عکس های مورد علاقه تان را فراهم می کند.‌ اگر چه این اطلاعات می توانند عادت های شخصی شما و محل زندگی تان را نیز فاش کنند. این ویژگی یک ایده خوب برای ویرایش و حذف فراداده های حساس قبل از به اشتراک گذاشتن عکس ها به صورت آنلاین می باشد.

در حال حاضر سیستم عامل iOS راهی برای مشاهده این فراداده ها ندارد، بنابراین مجبورید برنامه ای را بدین منظور نصب کنید.

چگونه فرا داده های عکس را روی آیپد و آیفون مشاهده کنیم؟

برای دیدن فراداده ها برنامه های متعددی ساخته شده اما ما به دنبال قوی ترین آن هستیم. استفاده از این برنامه بسیار راحت بوده و همیشه به طور اتوماتیک آپدیت می شود. ورژن رایگان این برنامه نیز به شما اجازه دیدن فراداده عکس را نیز می دهد. برای پاک کردن یا ویرایش فراداده ها از عکس، باید برنامه را به ورژن پولی با قیمت 2.99 دلار آپدیت کنید.

اول برنامه photo investigator را از اپ استور دانلود کنید.

1 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

بعد از نصب برنامه آن را باز کنید و چنین صفحه ای را مشاهده می کنید. سپس روی آیکون گوشه پایین سمت چپ کلیک کنید.

2 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

در ادامه برنامه از شما می پرسد که اجازه دسترسی به عکس هایتان را دارد یا نه. Ok را بزنید.

3 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

بعد از نصب برنامه و تنطیمات اولیه با لیست آلبوم عکس ها مواجه می شوید. روی آلبوم کلیک کرده تا محتویات آن را ببینید و سپس عکسی که مایل به دیدن محتویات آن هستید را انتخاب کنید. روی عکس هایی که با جی.پی.اس روشن گرفته شده اند، یک آیکون کره زمین در گوشه بالا سمت راست قرار دارد.

4 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

روی آیکون سبز کلیک کرده تا اطلاعات یا همان فرا داده ها برایتان نمایان شوند.

– دکمه “i” اطلاعات عمومی عکس را نشان می دهد که شامل سایز، فرمت و نام فایل می باشد.

– تب یا همان آیکون کره زمین، لوکیشن یا مکانی که عکس در آنجا گرفته شده را روی نقشه نشان می دهد و آیکون ساعت زمان گرفتن عکس را نشان می دهد.

– آیکون دوربین تنظیمات دوربینی که برای گرفتن عکس استفاده شده را نشان می دهد که شامل اطلاعاتی مثل سرعت شاتر دوربین، روزنه دوربین و مدل دوربین می باشد.

– دکمه حباب سخن، متن عکس را نشان می دهد البته اگر متنی برای آن نوشته شده باشد.

5 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

برای دیدن لیست کامل فرا داده ها به تنظیمات عکس رفته، فرداده یا metadata را انتخاب کرده و اطلاعات را در پایین صفحه ببینید.

با این برنامه می توانید عکس ها را طبق دسته بندی مکانی مشاهده کنید. برای این ‌کار روی آیکون نقشه در پایین صفحه داخل برنامه کلیک کنید.

8 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

در این قسمت شما می توانید مکان هایی که در آنجا بودید و تعداد عکس هایی که در هر مکان گرفته بودید را ببینید. البته تحت شرایطی که جی.پی.اس شما روشن بوده باشد. روی آیکون های عددگزاری شده کلیک کنید تا عکس های خود در منطقه مورد نظر را ببینید.

9 مشاهده فراداده های عکس در آیفون و آیپد

چگونه فراداده های عکس را در سیستم عامل macOS و Windows مشاهده کنیم؟

اگر مایل به نصب برنامه اضافی نیستید یا دوست دارید عکس ها را در کامپیوتر ببینید، می توانید با انتقال عکس ها از آیفون یا اندروید به کامپیوتر، فرداده ها را مشاهده کنید. macOs و windows هر دو ویژگی نشان دهنده فراداده ها را دارند.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> چگونه در سیستم عامل اندروید بر روی عکس ها نقاشی بکشیم؟ <<<

>>> چگونه با استفاده از فتوشاپ روی عکس ها افکت برفی بگذاریم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا