لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه با استفاده از فتوشاپ روی عکس ها افکت برفی بگذاریم؟

عکس گرفتن در زیر برف بسیار سخت است. هوا سرد بوده و ایستادن زیر برف و باران خیستان می کند. اما نگران نباشید. این مشکل هم چاره دارد. فتوشاپ آسان ترین راه برای عکاسی در زیر برف و باران می باشد.!

مرحله اول: یک عکس مناسب برای اعمال افکت زمستانی روی آن انتخاب کنید.

عکس باید مناسب باشد. مثلاً اضافه کردن برف به عکسی که کنار ساحل گرفته شده و با لباس تابستانی می باشد، اصلاً عاقلانه نیست. نور خورشیدی هم نباید در عکس وجود دادشته باشد. پس عکسی را انتخاب کنید که روی آن بتوان به راحتی افکت پاییزی، زمستانی، برف و باران را گذاشت. مثلاً عکسی در یک روز پاییزی با آب و هوای ابری بسیار مناسب است. اما اگر چنین عکسی نداشتید عکسی را انتخاب کنید که دارای زمینه ی تاریک بوده که مثلاً زمستان است و حداقل لباس هایتان گرم باشد. مانند عکسی که من انتخاب کرده ام.

1 افکت برف فتوشاپ

به یاد داشته باشید که قبل اعمال ویرایش روی عکس، هرگونه ویرایشی که عکس لازم دارد را انجام دهید.

مرحله دوم: شروع کنید.

عکس را در فتوشاپ باز کنید. من از فتوشاپ Photoshop CC18 استفاده می کنم اما این ابزارهای فتوشاپ در همه ی ورژن ها موجود می باشد.

2 افکت برف فتوشاپ

مسیر Layer > New Layer را رفته و سپس برای ساخت یک برگه ی جدید دکمه های Control+Shift+N را بزنید. (در سیستم عامل مک Command+Shift+N) نام برگه را مثلاً برف بگذارید و روی OK کلیک کنید.

3 افکت برف فتوشاپ

سپس مسیر Edit > Fill را رفته و در قسمت Contents کشو را باز کرده و Black را انتخاب کنید. مود Blending را نیز Normal کرده و Opacity را 100% تنظیم کنید و سپس OK را بزنید.

4 افکت برف فتوشاپ

اکنون باید برگه مشکی شده باشد. این دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم از آن برف بسازیم.

5 افکت برف فتوشاپ

مرحله ی سوم: انتخاب فیلتر Noise

اکنون این مسیر را دنبال کنید: Filter > Noise > Add Noise.

6 افکت برف فتوشاپ

حال در پنجره ی باز شده باید تنظیماتی را انجام دهید. به قسمت Amount رفته و آن را 200% تنظیم کنید. برای Distribution هم Gaussian را انتخاب کرده و مطمئن شوید که تیک Monochromatic هم خورده باشد. سپس OK را بزنید.

7 افکت برف فتوشاپ

حال باید این مسیر را دنبال کنید. Filter > Blur > Gaussian Blur

8 افکت برف فتوشاپ

در قسمت Radius عددی بین 2 تا 7 را بزنید. هر چقدر عدد پایین تر باشد دانه های برف کوچک تر می شود. من 4 را انتخاب کردم. شما هم سلیقه ای عددی را انتخاب کنید.

9 افکت برف فتوشاپ

مرحله ی چهارم: ساخت دانه های برف

به مسیر Image > Adjustments > Threshold بروید.

10 افکت برف فتوشاپ

در تنظیم عدد سطح Threshold دقت داشته باشید که هر میزان عدد بالاتر رود میزان سیاهی پیکسل ها صفحه بیشتر شده و هر چه عدد پایین بیاید درصد سفیدی پیکسل های صفحه افزایش می یابد. من 124 را برای پیکسل های سفید که قرار است دانه های برفم باشند، مناسب دیدم شما هم می توانید با حرکت دادن پیکان در پنجره ی Threshold اندازه های دانه های برفتان را انتخاب کنید و عدد مناسب را بیابید.

11 افکت برف فتوشاپ

سپس در پنل Layers باید Snow layer را انتخاب کرده و حالت blend که مخلوط صفحه سیاه با دانه های سفید است را به Screen تغییر دهید.

12 افکت برف فتوشاپ

اکنون صفحه ی سیاه پشت دانه های سفید، از بین رفته و فقط دانه های سفید روی عکس می ماند.

13 افکت برف فتوشاپ

مرحله ی پنجم: مخلوط کردن دانه های برف در عکس

حال بیایید دانه های برفی را اضافه کنیم که جلوی دوربین بوده و گویی برف روی لنز دوربین نشسته باشد و عکس را به واقعیت بیشتر نزدیک کند. پس به این مسیر بروید: Filter > Blur > Motion Blur

14 افکت برف فتوشاپ

به یاد داشته باشید که تنظیمات Motion Blur روی هر عکسی امکان پذیر نیست. اما برای کار ما، به کار می آید. در قسمت Angle و Distance آنقدر مانور داده تا بهترین شکل دانه های برفی به دست آید. من برای Angle عدد -51º را تنظیم کرده و برای Distance هم 13 پیکسل را انتخاب کردم.

15 افکت برف فتوشاپ

سپس یا این مسیر Layer > Layer Mask > Reveal All را دنبال کنید یا در قسمت Layers Panel روی آیکون Layer Mask کلیک کرده و یک ماسک سفید روی برگه ی برفی اضافه کنید.

16 افکت برف فتوشاپ

ابزار قلمو را با شورتکات B انتخاب کرده و با زدن کلید D رنگ ها را به پیش فرض برگردانید. کلید X را بزنید تا رنگ زمینه مشکی شود. از بین آپشن های ابزار قلمو Soft Round Brush را انتخاب کنید و سایزی که به نظرتان بهترین است را تنظیم کنید. من سایز را 600 پیکسل زدم. راستی Opacity را هم 100 و Flow را هم به 20 تغییر دهید.

17 افکت برف فتوشاپ

اکنون دانه های برف به صورت یکنواخت روی تمام تصویر می نشینند. اگر فکر می کنید برف بسیار سنگین شده و باید در قسمت هایی دانه ها را برداشته و کمی میزان برف را کمتر کنید، قلمو را برداشته، mask را انتخاب کنید و آن قسمت هایی را که می خواهید، دانه های برف را رنگ تیره بزنید تا حجم برف کمتر شود. مثلاً وقتی که می خواهید روی صورتتان برف کمتری باشد و صورتتان بیشتر به چشم بیاید. کاری که من با عکسم کرده ام. ببینید!

18 افکت برف فتوشاپ

مرحله ششم: برف سنگین

و اما شاید بخواهید بگویید که روزی که من در زیر برف این عکس را گرفتم برف بسیار سنگین بود و دانه های بسیار بزرگی از آسمان می بارید.

در این جا باید بازگشته و برگه ی جدیدی با اعمال مقادیر زیر ایجاد کنید:

• Noise: 200%.
• Gaussian Blur: 7.
• Threshold: 121.
• Motion Blur: -15º and 21 pixels.

که من در عکس زیر این کار را کردم. اما باز هم برف های روی صورت را کنار زده و صورت را واضح تر کردم.

19 افکت برف فتوشاپ

ترفندی که در این مقاله به اشتراک گذاشتیم یکی از ساده ترین تکنیک های فتوشاپ است که هر کسی می تواند به راحتی از آن استفاده کند و نتایج بسیار جالبی به دست آورد پس از آن غافل نشوید.

همچنین می توانید یکی دیگر از ترفند های فتوشاپ را در لینک زیر از وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونه از ایموجی ها در فتوشاپ استفاده کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا