زیباییسلامت

روش های متعادل کردن و تنظیم PH موها

امروزه روش های حفظ سلامت و زیبایی موها بسیار گسترده شده است. pH موها یکی از عوامل مؤثر بر سلامت و زیبایی مو است. نگهداشتن مو در یک pH نرمال و متعادل، از شروع و بُروز بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت مو، جلوگیری می کند. در این مقاله به بررسی pH موها و نحوه متعادل کردن آن برای افزایش سلامت، رشد و زیبایی مو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

سطح مطلوب PH مو

1 متعادل کردن ph مو

سطح دامنه pH موها از 4.5 تا 5.5 متغیر است؛ یعنی پی اچ موها، اسیدی است. هنگامی که pH موها در دامنه طبیعی و متعادل خود قرار دارد، یعنی کوتیکول ها بسته بوده و مو در سلامت کامل به سر می برد.

زمانی که شما pH موها و پوست سر خود را در یک دامنه طبیعی حفظ می کنید، سبوم های (اسیدهای چرب آزاد) اسیدی پوست سر، با باکتری ها مبارزه می کنند. اگر این تعادل پی اچ را با استفاده از مواد و محصولات قلیایی به هم بزنید، کوتیکول ها باز شده و منجر به بروز مشکلات مربوط به مو می شوند. استفاده از محصولات بسیار اسیدی نیز، می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات و مسائل شود.

بنابراین، شما باید سطح پی اچ موهای خود را در حد تعادل، حفظ کنید. برای آموزش چگونگی این کار، در ادامه با ما همراه باشید.

راه های طبیعی برای متعادل کردن سطح pH موها

1- بررسی موها

قبل از شروع کار برای متعادل کردن سطح پی اچ موها، ابتدا باید سطح پی اچ کنونی موهای خود را بدانید؛ اینکه pH موهایتان اسیدی است یا قلیایی.

در صورتی که پوست سرتان خشک یا پوسته پوسته است و یا خارش دارد، احتمالاً pH موهایتان قلیایی است. این pH، با عملکرد طبیعی سیستم سبوم های پوست سر، که نقش حفاظتی موها را در برابر عفونت ها و بیماری ها برعهده دارند، در تضاد است.

همچنین در برخی موارد، pH موهای قلیایی، با انجام برخی کارها (مانند رنگ کردن یا شنیون) یا استفاده از برخی محصولات اسیدی، خنثی می شود.

موهای مجعد یا فر، معمولاً، به سمت pHهای قلیایی تر متمایلند، چرا که کوتیکول ها کمی باز هستند. اما در موهای صاف، بهتر است از هیچ گونه محصول یا مواد شیمیایی استفاده نشود. زیرا موهای صاف به طور طبیعی سبب گسترش سبوم ها در تمام قسمت های پوست سر می شوند.

2 متعادل کردن ph مو

2- بررسی برچسب محصولات

پس از بررسی سطح pH موها، حال نوبت آن رسیده که برچسب روی محصولاتی که می خواهید بخرید یا استفاده کنید را بررسی نمایید. مقادیر درج شده روی برچسب محصول، برای افراد مختلف و از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است؛ یعنی مقادیر آن نباید برای همه افراد، یکسان در نظر گرفته شود.

همچنین، قبل از استفاده ی محصول باید آن را تست کنید. این کار را باید با استفاده از نوارهای مخصوص تست (مثل نوار لیتموس) انجام داد. نوار را درون محصول فرو ببرید و پس از چند ثانیه خارج کنید و اسیدی یا قلیایی بودن آن را ارزیابی کنید. از استفاده ی محصولاتی که پی اچ آن ها در دامنه 4 تا 7 قرار ندارد، اجتناب شود.

3- دنبال کردن رژیم های مراقبت از مو

پس از بررسی پی اچ محصولات و خرید محصولات مناسب و استفاده از آن ها، پی اچ موها به سطح متعادل خود برمی گردد. در این حالت باید با استفاده از محصولات مراقبتی، پی اچ مو را در همان حالتِ متعادل خود حفظ کنید.

از شامپو و نرم کننده هایی که از لحاظ pH متعادل هستند استفاده کنید و پس از آن، موهای خود را به طور کامل آبکشی نمایید تا هیچ گونه شامپو یا نرم کننده ای روی موها باقی نماند.

برای درمان و تقویت موهای آسیب دیده نیز می توان از شامپو و نرم کننده ها استفاده کرد.


برای مطالعه متن کامل درمان موهای آسیب دیده به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان موهای آسیب دیده <<<


4- استفاده از مواد طبیعی

استفاده از یک ماده طبیعی اسیدی می تواند پی اچ موهایتان را به حالت طبیعی و متعادل خود برساند. آلوورا و سرکه سیب، برای این منظور بسیار مناسب هستند.

برای انجام این کار، مقداری عصاره یا شیره آلوورا یا مقداری سرکه سیب (ACV) را درون یک بطری اسپری بریزید و سپس روی تمام قسمت های مو و پوست سر، اسپری کنید. این کار، موها و پوست سرتان را سالم و متعادل نگه می دارد.

فراموش نکنید که در صورت استفاده از سرکه سیب، آن را با آب رقیق نمایید.

3 متعادل کردن ph مو

5- استفاده از کاندیشنر مو

برای مرطوب کردن موهای خود می توانید از یک کاندیشنر یا نرم کننده مو با pH بین 4.5 تا 5.5 استفاده نمایید. برای تهیه کاندیشنر مو، می توانید آن را از فروشگاه ها خریداری کنید و یا اینکه با استفاده از آلوورا و روغن جوجوبا و ترکیب کردن آن ها با یک کاندیشنر بدون سیلیکون، این محصول را در خانه تهیه نمایید.

این ها تمام موضوعاتی هستند که لازم است درباره pH و نحوه متعادل سازی آن بدانید. این مقاله یکی از موضوعات کلیدی سلامت موها را برای شما عنوان کرد. شما نیز این روش ها را امتحان کنید و نتایج را در بخش نظرات به ما گزارش دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا