سلامت

روغن گردانی در دهان چیست و چه مزایا و فوایدی دارد؟

روغن گردانی در دهان

زمانی که صحبت از مراقبت های شخصی می شود، راه های بسیار زیادی برای انجام این کار وجود دارد. اما آیا می دانید که تنها با یک راه ساده می توانید از جهات مختلف سلامتیتان را تضمین کرده، دندان ها را سفیدتر، پوست را روشن تر، سوخت و ساز بدن را سالم تر، سلامت دهان و دندان و خلق و خو را بهبود ببخشید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید؟

1 فواید روغن گردانی در دهان

ممکن است کمی غیرواقعی به نظر برسد اما در واقع حقیقت دارد. به گفته ی کارشناسان طب آیورودا، گرداندن یا قرقره ی روغن در دهان و شستن دهان با روغن، می تواند این کار را انجام دهد. البته تحقیقات و مطالعات در مورد روغن گردانی در دهان محدود بوده و هنوز اثبات های علمی کاملی در مورد این روش ارائه نشده است. اما هزاران سال است که از این روش به عنوان روشی موثر در طب آیورودا استفاده می شود. Puneet Nanda دارنده ی شرکتی که عطرهای آروماتراپی و روغن های آیورودا را تولید می کند، در مورد خواص روغن گردانی در دهان، شستشوی دهان با روغن و چگونگی استفاده از این روش چنین توضیح می دهد:

روغن گردانی چیست؟

ناندا می گوید: گرداندن و قرقره ی روغن در دهان فرآیندی است که در طول آن تمامی باکتری ها و سموم ذخیره شده در سلول های چربی از بدن خارج می شود. روش بسیار آسانی که تنها 10 دقیقه طول می کشد و می توان صبح ها قبل از مسواک زدن روغن را در دهان قرقره کرد. سپس مسواک زد و از فواید و مزایای این روش روزانه استفاده کرده و دندان ها را شستشو دهید.

طب آیورودا معتقد است که این روش فعالیت های روحی و روانی بدن را نیز کنترل می کند و به بدن کمک می کند که به تعادل برسد.

فواید و مزایای استفاده از این روش چیست؟

ناندا می گوید: به طور روزانه، ما در معرض سموم اضافی هستیم که می تواند باعث التهاب در بدن شود، مانند مواد نگهدارنده در غذاهای فرآوری شده و کیفیت هوا در بسیاری از مناطق شهری. بدن این سموم را از طریق سیستم لنفاوی در سلول های چربی ذخیره می کند که به چربی سمی تبدیل می شوند. هنگامی که روغن گردانی می کنید، چربی سمی از سلول ها به روغن منتقل شده و دور ریخته می شود و فرآیند سم زدایی صورت می گیرد.

همچنین سم زدایی با این روش باعث بهبود سلامت دهان، سفیدی دندان ها، ایجاد پوستی شفاف تر، بهبود سیستم متابولیک، سوخت و ساز بدن (که می تواند باعث کاهش وزن نیز شود) و سیستم ایمنی سالم تر می شود. و این موضوع به این خاطر است که بدن با از بین بردن چربی سمی متعادل شده و همه چیز شروع به بهبودی می کند.

چگونه روغن گردانی کنیم؟

برای شروع ابتدا روغن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بهتر است خودتان روغنی را تهیه کنید که مخلوطی از این چهار روغن باشد: نارگیل (خنک کننده)، روغن کنجد (گرم کننده)، روغن آفتابگردان (هم خنک و هم گرم کننده) و نعناع (که به عنوان کاتالیزور عمل کرده و کمک می کند تا همه ی روغن ها عملکرد خود را به خوبی نشان دهند). این روغن برای همه ی افراد مناسب بوده و حداکثر فایده و سود را برای هر کسی خواهد داشت. اما در صورتی که تهیه ی این روغن ها و ترکیب آن ها برایتان سخت است می توانید تنها از روغن کنجد استفاده کنید.

اگر چه ممکن است این روش با این فواید چندان منطقی و عقلانی به نظر نرسد، اما یک قاشق سرپر از روغن را برداشته در دهان بریزید و قرقره کنید تا فواید آن را ببینید. می توانید این کار را در حمام و یا به هر شکل دیگری انجام دهید. بعد از گذشت چند دقیقه آن را در سطل زباله تف کنید. دقت کنید که روغن را در فاضلاب نریزید زیرا باعث گرفتگی لوله ها می شود. زمان انجام این کار از 1 تا 10 دقیقه بوده که به دلخواه خودتان زمان را تنظیم کنید. بعد از آن مسواک بزنید تا روغنی روی دندان ها باقی نماند.

طبق گفته ی طب آیورودا بهترین زمان برای انجام این کار صبح زود و با معده ی خالی است. تا همیشه دهانی پاک و بدنی سالم تر داشته باشید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
livestrong




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا