تغذیه

چرا و چگونه مهار کننده های آنزیم موجود در بادام را غیرفعال کنیم؟

بادام فعال نشده، چه خام و چه بو داده، حاوی آنزیم های مهارکننده ای است که مانع استخراج و جذب تمام مواد مغذی و با ارزش بادام توسط سیستم گوارشی انسان می شود. با این حال با خیساندن بادام در آب می توان بادام ها را برای جوانه زدن فریب داد. زیرا وقتی بادام در حالت جوانه زدن قرار می گیرد، تمامی پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب آن فعال شده و مهارکننده های آنزیم موجود در آن که مانع از جذب مواد مغذی بادام می شوند، کاملا غیر فعال می گردند. بنابراین بادام ها را فعال کنید تا بتوانید از تمامی خواص و مواد مغذی آن بهره مند شوید.

برای اطلاع از چگونگی و جزئیات انجام این کار، با فن تریکس همراه شوید…

برای غیرفعال کردن مهارکننده های آنزیم موجود در بادام:

1- بادام هایی را تهیه کنید که حدالامکان تازه بوده و کاملا خام باشند. یعنی برای غیرفعال کردن مهارکننده های آنزیم موجود در بادام، بادام های نمکی و بو داده را خریداری نکنید.

2- مقدار 2 تا 4 پیمانه معادل 280 تا 560 گرم بادام خام را در ظرف بزرگی بریزید. ظرف باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمام بادام ها و آب را در بر گرفته و آب کاملا روی آن ها را پوشش دهد. 2 تا 4 پیمانه آب نیاز دارید. یعنی نسبت آب و بادام باید مساوی باشند. هر مقدار بادام داشتید همان مقدار هم آب آماده کنید.

1 غیر فعال کردن مهار کننده آنزیم در بادام

3- آب را روی بادام ها بریزید. به گونه ای که بادام ها کاملا در آب غوطه ور شده و روی بادام ها به عمق 3 تا 4 سانتی متر آب وجود داشته باشد. حالا نصف تا یک قاشق غذاخوری (9 تا 18 گرم) نمک دریا به بادام ها اضافه کرده و مخلوط را خوب هم بزنید. استفاده از نمک، هم طعم بادام ها را بهتر می کند و هم آنزیم های بازدارنده را مهار و غیر فعال می کند.

4- اجازه دهید بادام ها به مدت 7 تا 12 ساعت یا یک شب خیس بخورند. روی ظرف را پارچه ای تمیز بکشید و آن را در محیط آشپزخانه کنار بگذارید.

2 غیر فعال کردن مهار کننده آنزیم در بادام

5- بعد از آن بادام ها را در آبکش ریخته و روی آن ها آب بگیرید، تا همه ی نمک و دیگر آلودگی های آن از بین بروند.

6- حال بادام ها آماده ی خوردن می باشند.

طعم دار کردن بادام خیس:

اگر خوردن بادام خیس را دوست ندارید و یا مایلید آن را بو داده و طعم دار کنید:

1- به بادام ها نمک یا هر چاشنی و ادویه ی دیگری که دوست دارید اضافه کنید. برای این کار کف کاسه ای مقداری نمک، دارچین، ادویه ی کاجون یا هر چیز دیگری که دوست دارید بریزید و بادام ها را در آن بغلتانید تا کاملا پوشش یابند.

3 غیر فعال کردن مهار کننده آنزیم در بادام

2- داخل سینی فر، کاغذ روغنی پهن کنید. حالا بادام ها را به صورت یک لایه روی آن بریزید. بطوری که روی هم قرار نگیرند.

4 غیر فعال کردن مهار کننده آنزیم در بادام

3- حال باید بادام ها را به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای 66 درجه سانتی گراد (150 درجه فارنهایت) بپزید. اگر کمترین درجه حرارت فرتان بیشتر از 66 است، فر را روی کمترین درجه تنظیم کرده و بادام ها را به مدت 8 تا 10 ساعت بپزید.

بادام ها زمانی آماده هستند که کاملا خشک شوند.

– مطمئن شوید که بادام ها قبل از نگه داری کاملا خشک خشک باشند. در غیر این صورت کپک می زنند. حتی اگر در ظرفی در بسته نگه داری شود.

– اگر دستگاه خشک کن دارید می توانید از آن هم با همان زمان و دمایی که برای فر گفته شد استفاده کنید.

4- اجازه دهید بادام ها کاملا خنک شوند. سپس آنها را در ظرفی در دار بریزید و در عرض یک ماه مصرف کنید. البته می توان از آن تا 6 ماه هم در یخچال نگه داری کنید.

در پایان مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس را به شما پیشنهاد می کنیم.

>>> چگونه بفهمیم تاریخ انقضای شیر بادام گذشته و فاسد شده است؟ >>>

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا