حیوانات و جانوران

پرندگان در فصل زمستان چه می خورند؟

هر کسی که مشتاق گشت و گذار در طبیعت و لذت بردن از مناظر و عناصر طبیعی باشد، حتماً توجهش به پرندگانی جلب می شود که حتی در سرمای زیاد زمستان و با وجود اینکه طبیعت کاملاً با برف پوشیده شده است، در آسمان ها پرواز می کنند. همه ی این پرندگان به امنیت و غذای کافی نیاز دارند تا بتوانند در فصل سرد سال گرم و سالم بمانند و بدون آسیب آن را سپری کنند. اما وقتی فصل، فصل زمستان است و هیچ گونه میوه، گل، شکوفه و جوانه ی گیاهانی وجود ندارد و گل ها و درختان خفته اند و حتی حشره ای هم نیست یا بسیار کمیاب است، این پرندگان چگونه تغذیه می کنند؟

معرفی غذای زمستانی پرندگان

1 غذای مناسب پرندگان در فصل زمستان

با وجود شرایط گفته شده در زمستان جالب است بدانید که، خوشبختانه پرندگان بسیار باهوش و مدبر هستند. پرندگان زمستانی می توانند منابع غذایی بسیاری را حتی هنگام عمیق بودن برف ها و در دمای زیر انجماد هم بیابند.

انواع غذای زمستانی پرندگان عبارتند از:

آجیل ها: آجیل هایی مثل گردو و فندق، بلوط و… که از درختان می افتد منبع غذایی بسیار عالی برای بسیاری از پرندگان مثل جی جاق، چرخ ریسک و دیگر انواع پرندگانی است که در جنگل ها یا اطراف باغات زندگی می کنند و البته نوک محکمی برای سوراخ کردن و شکستن آجیل ها را داشته باشند. دانه کاج هم منبع غذایی مهمی برای فنچ های زمستانی است.

بذر گیاهان: بسیاری از گیاهان و گل ها بذر بالغ خود را در زمستان به خوبی در خود نگه می دارند و پرندگان می توانند برای رسیدن به این بذرها روی گیاهان نشسته و آن ها را استخراج کنند. بذرهایی که در پاییز می ریزند هم می توانند در بسترهای برگ یا زیر گیاهانی یافت شوند که برف روی آن ها عمق زیادی ندارد.

حشرات: در حالی که در زمستان ممکن است حشرات پرنده ای وجود نداشته باشد، اما حشرات خفته و لاروها منبع غذایی مهمی برای پرندگان هستند. بسیاری از گنجشک سانان در پوست درختان کندوکاو می کنند تا حشرات پنهان شده که برای آن ها منبع مهمی از پروتئین است را یافته و بخورند.

شیره درختان: شیره ی شیرین درختان هم غذایی خوشمزه برای پرندگان است. آن ها پوست درختان را عمیق سوراخ می کنند و شیره ای را بیرون می کشند که تازه بوده و در سرمای زمستان یخ نزده باشد.

میوه ها: در فصل زمستان ممکن است میوه های تازه در دسترس نباشد، اما باقی مانده های برداشت پاییزی که گاهاً روی زمین ریخته شده و یا حتی روی درخت باقی مانده است می تواند منبع غذایی خوبی برای پرندگان باشد.

دانه ها: کارآمدترین و مدرن ترین روش های برداشت دانه ها و دروهای پاییزی هم نمی توانند که حتی یک دانه روی زمین پخش نکنند. پرندگان تقریباً در همه ی زمین های کشاورزی کندوکاو کرده و از همه ی این دانه های ریخته شده روی زمین بهره مند می شوند. این دانه ها منابع ارزشمند غذایی برای بسیاری از پرندگان می باشند.

لاشه ی حیوانات: زمستان فصل سختی است و بسیاری از حیوانات به دلایل مختلف در این فصل تلف می شوند. پرندگان گوشت خوار از این فرصت، نهایت استفاده را کرده و شکمی از عزا در می آورند.

حیوانات کوچک: حیوانات کوچکی مانند موش، پرندگان کوچک، ماهی و امثال آن ها همیشه مورد شکار بوده اند و در فصل زمستان هم به دام پرندگان می افتند. به خصوص پرندگان شکاری که در هر فصلی از سال از شکار عقب نمی مانند. اگرچه ممکن است چنین شکارهایی در زمستان بسیار سخت و کمیاب باشند، اما پرندگان با سختی آن مبارزه می کنند.

فن تریکس مطالعه مقالات “پرندگان چگونه خود را در فصل زمستان گرم نگه می دارند؟“، “دلایل آوازخوانی پرندگان ماده چیست؟” و “چه رنگ هایی پرندگان را جذب یا دور می کند؟” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا