زیباییسلامت

چگونه از نوار سفید کننده دندان استفاده کنیم؟

هر چه سن ما بالاتر می رود، از سفیدی و براقی دندان هایمان کاسته می شود. دندان ها بنا به دلایل مختلفی زرد می شوند. از جمله عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، نوشیدن برخی نوشیدنی هایی که می توانند دندان ها را لکه دار کنند مانند شراب یا چای. همچنین سیگار کشیدن نیز دندان ها را لکه دار می کند. خوشبختانه نوارهای سفید کننده صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث ایجاد لک دندان شده است، می توانند به کاهش برخی از این لکه ها کمک کنند. فقط قبل از هر چیزی چگونگی استفاده ی صحیح و اصولی از آن را فرا گیرید.

نحوه استفاده از نوار سفید کننده دندان

1- همیشه قبل از استفاده دستورالعمل ها را با دقت بخوانید.

اگرچه اکثر نوارهای سفید کننده به یک شکل مورد استفاده قرار می گیرند اما بعضی مارک ها ممکن است دستورالعمل های مختلفی داشته باشند. همیشه دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید تا با نحوه ی استفاده ی صحیح برای عملکرد هر چه بیشتر نوار آشنا شوید. از همه مهمتر از هر گونه عوارض جانبی، قبل از استفاده مطلع شوید. استفاده ی نادرست و غیر اصولی موجب آسیب به دندان ها، لثه ها و سلامتی می شود.

2- مسواک بزنید.

قبل از استفاده از نوارهای سفید کننده، باید دندان های خود را بشویید. اگر نوار را بدون دندان های مسواک شده بزنید، ممکن است غذا یا باکتری ها زیر نوار روی دندان وجود داشته و سطح دندان هایتان با مواد سفید کننده نوار تماس نیابد. مسواک نیز باعث حذف پلاکی می شود که ممکن است اثرات سفید کننده نوار را روی مینای دندان از بین ببرد.

– هرگز بلافاصله بعد از اعمال نوارهای سفید کننده، دندان هایتان را نشویید.

– مسواک زدن حداقل باید نیم ساعت قبل از استفاده از نوارها باشد.

3- نوار را از بسته درآورده و قبل از اعمال کاملاً آن ها را بررسی کرده تا بتوانید به شکل صحیح روی دندان قرار دهید.

زیرا برخی از این محصولات دارای نوارهای مخصوصی برای دندان های بالا و پایین هستند و تنها یک طرفشان که دارای ژل است باید روی دندان قرار گیرد. این ژل خاصیت سفید کنندگی دارد.

1 اصول استفاده از نوار سفید کننده دندان

4- نوار را روی دندان بزنید.

نوار را باید جوری روی دندان بکشید که قسمت ژل دار آن روی دندان قرار گیرد. اطمینان حاصل کنید که نوار تمامی دندان ها را پوشش داده ولی با لثه (مخصوصاً ژل) تماس نداشته باشد. زیرا باعث التهاب، سوزش و زخم لثه می شود.

– قبل از زدن نوار سطح دندان ها را با دستمال خشک کنید. این کار عملکرد نوار را بالا می برد. هر چه رطوبت در دهان کمتر باشد نتیجه ی بهتری حاصل می شود.

2 اصول استفاده از نوار سفید کننده دندان

5- به نوار فرصت دهید تا کار خود را انجام دهد.

مدت زمان معمولاً در برند های مختلف متفاوت است. پس دستورالعمل و مدت زمان آن را مطالعه کنید. اما به طور کلی 30 دقیقه زمان کافی است. در طول زمانی که نوار روی دندان است، به هیچ وجه به آن دست نزنید. سعی کنید دراز کشیده و دهان خود را باز کنید و با دهان نفس بکشید. تا دهان خشک بماند و بزاق در کار نوار خللی ایجاد نکند.

6- بعد از گذشت زمان، نوار را از روی دندان کنده و دور بیندازید.

دقت داشته باشید که هرگز نوار را بیشتر از زمان گفته شده روی دندان نگه ندارید. زیرا باعث سفیدتر شدن دندان نمی شود بلکه التهاب و حساسیت دندان ها و لثه ها را ایجاد می کند.

– بعد از برداشتن نوار، دهان را با مسواک زدن یا قرقره ی آب تمیز کرده و تمامی ژل ها را از دهان خارج کنید. به هیچ وجه ژل را قورت ندهید. زیرا سمی است.

3 اصول استفاده از نوار سفید کننده دندان

7- فرآیند را تکرار کنید.

نوارهای سفید کننده معمولاً بعد از استفاده ی مکرر نتیجه خواهند داد. پس تا قبل از دیدن هرگونه تغییری در رنگ دندانهایتان باید از نوار استفاده کنید. توصیه می شود از این نوارها دو بار در روز و هر بار به مدت 30 دقیقه و حداقل 14 روز استفاده شود. انتظار می رود نتایج در حدود چهار ماه پایدار باشد.

نکات زیر را در هنگام استفاده از نوارهای سفید کننده دندان در نظر داشته باشید.

1- به هیچ وجه ژل را قورت ندهید.

بیشتر این ژل ها حاوی هیدروژن پراکسید بوده که به هیچ وجه نباید قورت داده شوند. اما اگر مقدار کمی از آن هم وارد بدن شد نگران نباشید. مقدار کم مشکلی به وجود نمی آورد.

2- اگر حساسیت رخ داد نوار را بردارید.

مواد شیمیایی در نوارهای سفید کننده ممکن است سبب حساسیت دندان ها و لثه ها شود. شاید هم به دلیل تماس مستقیم این مواد با لثه ها این مشکل به وجود آید. نوارها را برای مدت طولانی یا به دفعات زیاد و یا در صورت حساسیت به ژل استفاده نکنید.

3- توصیه می کنیم قبل از استفاده از نوارهای سفید کننده حتماً با پزشک مشورت کرده و تحت معاینه قرار بگیرید.

در صورتی که نوارهای سفید کننده برایتان بی ضرر بود، از آن ها استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد

بچه ها دمتون گرم 💪💪💪💪

حامد

بچه ها دمتون گرمممممممم ✌✌✌✌

دکمه بازگشت به بالا