حیوانات و جانوران

چگونه از سرکه سیب برای شستشو و سلامت سگ استفاده کنیم؟

صدها سال است که مردم از سرکه به عنوان یک تمیز کننده ی خانگی جهت مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند. سرکه سیب در بین سرکه ها به عنوان یک نگهدارنده طبیعی، ضدعفونی کننده و منبع مواد مغذی شناخته شده که خوردن آن موجب سلامتی می گردد.

سرکه سیب مکمل عالی برای رژیم غذایی سگ می باشد. بعضی از دام پزشکان سنتی معتقدند که سرکه سیب به بهبود سلامت گوارشی، کنترل آفات و حشرات موجود در موها و پاکسازی عفونت های پوست و گوش سگ کمک می کند. در حالی که طب مدرن، سرکه سیب را چندان موثر نمی داند، اما بعضی از دامپزشکان هنوز از آن استفاده می کنند. زیرا هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

علاوه بر این از سرکه سیب برای شستشوی سگ نیز می توان استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه شستشوی سگ با سرکه سیب آشنا کنیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

 شستشوی سگ با سرکه سیب

1- برای شستشوی سگ با سرکه سیب ، ابتدا سگ را خیس کرده و آبکشی انجام دهید تا پوست و موهای آن آماده شود.

سپس با استفاده از برس، سرکه را روی تمام موهای سگ بکشید. این کار درخشندگی موهای سگ را افزایش داده و به عنوان دئودرانت عمل می کند. فقط یادتان باشد که اگر پوست سگ خشک بوده یا بریده شده و دارای خراش و یا دیگر تحریکات پوستی است، از این روش استفاده نکنید.

تیمار کردن سگ با سرکه سیب به روش گفته شده باعث جلوگیری از خشکی پوست و خارش سگ می شود.

2- گوش های سگ را با استفاده از سرکه سیب تمیز کنید.

خاصیت آنتی باکتریال سرکه سیب آن را گزینه ی بسیار مناسبی برای پاکسازی گوش های سگ کرده است. این سرکه از عفونت و انگل جلوگیری می کند. زیرا انگل ها به اسید موجود در سرکه حساس می باشند.


برای اطلاع بیشتر درباره ی “درمان عفونت گوش سگ” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خارش و عفونت گوش سگ <<<


با استفاده از یک توپ پنبه یا مقداری پارچه ی آغشته به سرکه سیب ، گوش های سگ را به آرامی پاک کنید. فقط دقت داشته باشید که تیز بودن سرکه ممکن است موجب ایجاد بریدگی وخشکی بیش از اندازه ی پوست گوش سگ شود. پس با احتیاط از آن استفاده کنید.

1 سلامتی و شستشوی سگ با سرکه سیب

3- برای دفع کک از موهای سگ، سرکه سیب را روی موهایش اسپری کنید.

اگر سگ در طول تابستان اوقات زیادی را در محیط بیرون می چرخد، استفاده از سرکه سیب می تواند او را در برابر کک مصون دارد.

دو فنجان آب و دو فنجان سرکه سیب را در ظرف اسپری تمیز مخلوط کرده و هفته ای یک بار آن را روی موهای سگ اسپری کنید. اگر چه از نظر علمی ثابت نشده است که سرکه از بین برنده ی کک است، اما طعم اسیدی آن می تواند کک و سایر انگل ها را دفع کند.

اگر سگ دوست ندارد که سرکه به او اسپری شود، پارچه ای را آغشته به مخلوط کرده و روی موهای سگ بمالید. نیازی به شستشوی سگ بعد از این کار نیست. بوی سرکه پس از خشک شدن از بین می رود.

4- اگر سگ کک گرفته است، او را در مخلوطی از آب و صابون و سرکه سیب حمام کنید.

صابون باعث می شود که کک ها از بین رفته و سرکه از بازگشت مجدد آنها جلوگیری می کند.

– ¼ فنجان مایع ظرفشویی را در 2 لیتر آب و 2 لیتر سرکه مخلوط کنید. سپس دستکش و لباس آستین بلند بپوشید تا کک ها به پوست خودتان وارد نشوند. سپس ترجیحاً در محیط باز و بیرون از خانه سگ را شستشو دهید. مواظب چشم هایش باشید و با دستانتان همه ی پرزها و موهای سگ را در محلول شستشو دهید و سعی کنید محلول را به پوست سگ نیز برسانید. اجازه دهید محلول 10 دقیقه روی بدن سگ بماند.

2 سلامتی و شستشوی سگ با سرکه سیب

5- شانه ای را آغشته به آب و صابون کرده و موهای سگ را با آن شانه کنید تا کک ها و تخم هایشان از پوست سگ بلند شده و از لابه لای موها بیرون کشیده شوند.

کک ها به راحتی بیرون می آیند؛ زیرا قبلاً توسط طعم سرکه دفع شده اند. فقط حواستان باشد که همه ی موها را با دقت شانه کنید.

3 سلامتی و شستشوی سگ با سرکه سیب

6- سگ را آب بکشید.

وقتی کارتان تمام شد، باید سگ را آبکشی کرده تا تمامی صابون ها و کک های مرده از بدنش خارج شود. بعد از آبکشی اسپری آب و سرکه ای که در مراحل قبل آماده کردید را به سگ پاشیده و اجازه دهید خشک شود.

اگر باز هم کک ها را مشاهده کردید، مجدداً مراحل گفته شده را تکرار کنید.

استفاده از سرکه به عنوان مکمل خوراکی برای سگ

1- سلامت کلی سگ را با دو بار استفاده از سرکه سیب در هفته بهبود ببخشید.

تغذیه ی سگ با سرکه سیب پوست و موهایش را سالم نگه داشته و مانع از کک دار شدن آن می شود. بنابراین دو بار در هفته یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به غذای سگ اضافه کنید.

توجه داشته باشید که تاثیر سرکه سیب در بهبود سلامت سگ به اثبات نرسیده و ممکن است استفاده از این روش در برخی سگ ها هیچ تاثیری نداشته باشد.

2- مشکلات گوارشی سگ را با سرکه سیب درمان کنید.

اگر سگ دچار اسهال یا یبوست شده است، روزانه یک قاشق چایخوری سرکه را با آب مخلوط کرده و به سگ بدهید. استفاده ی مکرر از این درمان به بهبود وضعیت او کمک می کند. برای سگ های بزرگتر می توانید دو بار در روز نیز استفاده کنید. برای سگ های بیش از 25 کیلو از دو قاشق چایخوری سرکه نیز می توانید استفاده کنید. اگر وضعیت بعد از یک هفته بهبود نیافت، سگ را نزد پزشک ببرید.

3- ترکیبی را با سرکه سیب بسازید که سگ از آن لذت ببرد.

یعنی اگر سگ به سرکه سیب بی میل بوده و از خوردن آن اجتناب می کند، او را مجبور نکنید. در عوض سرکه را با غذای سگ یا یک قاشق چایخوری سرکه را با کره ی بادام زمینی مخلوط کرده و به سگ بدهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا