سلامت

چگونه با نمک هیمالیا حمام کنیم؟

نمک هیمالیا یا نمک صورتی را می توان در غذا، انواع نوشیدنی ها، ساخت اسکراب با نمک صورتی و حتی در استحمام نیز استفاده کرده و از خواص فراوان آن بهره برد. حتی می توان برای افزایش میزان اکسیژن خانه و بسیاری فواید دیگر، از لامپ نمک صورتی استفاده کرد. انجام حمام سم زدا با نمک هیمالیا باعث تعادل pH بدن، کاهش فشار خون و پاکسازی عمیق پوست می شود. اگر در این روش استحمام، آب و نمک به درستی مخلوط شده و احتیاط های لازم رعایت شود، می توان فواید حمام با نمک هیمالیا را به خوبی تجربه کرد.

برای استحمام با نمک هیمالیا آماده شوید

1- دوش بگیرید. قبل از انجام حمام سم زدا با نمک صورتی ، بدن را کاملا شستشو داده و هرگونه عطر، کرم و موادی مانند آن که ترکیبات حمام نمک را به هم می ریزد، از بین ببرید. به علاوه اگر در وان دوش می گیرید، مطمئن شوید که صابون، شامپو و تمام مواد این چنینی، کاملا از وان تخلیه شده است. وان باید عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد.
2- وان تمیز را با آب هم دمای بدن پر کنید. نمک هیمالیا را نمی توان در آب بسیار داغ استفاده کرد. دمای آب وان برای این کار باید 37 درجه سانتی گراد باشد.
3- هنگامی که وان در حال پر شدن با آب است، نمک را اضافه کنید. برای یک وان با سایز استاندارد که گنجایشی معادل 102 تا 121 لیتر آب دارد، به 2.5 پوند (کمی بیشتر از 1 کیلوگرم) نمک نیاز دارید.

1 حمام کردن با نمک هیمالیا

4- اجازه دهید نمک در آب حل شود. اگر نمک دانه ریز باشد، به سرعت در آب حل می شود. اما نمک دانه ی درشت تر، به زمان بیشتری برای حل شدن نیاز دارد. اگر فکر می کنید نمک به زمان زیادی برای حل شدن نیاز دارد، آن را از شب قبل در کاسه ی بزرگی حاوی آب داغ حل کرده و روز بعد به وان اضافه کنید.
5- در صورت تمایل، می توانید از اسانس های روغنی استفاده کنید. اسانس های روغنی باعث ریلکس شدن، افزایش آرامش و شادابی بدن می شوند. در صورت تمایل 3 قطره اسانس اکالیپتوس یا اسطوخودوس را به وان پر از آب اضافه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از پر شدن کامل وان، اسانس را اضافه نکنید؛ زیرا باعث تحریک پوست می شود.

برای خوابیدن در وان و حمام با نمک هیمالیا‌:

1- درمورد ایمن و بی ضرر بودن استفاده از نمک هیمالیا، حتما با پزشک مشورت کنید. حمام نمک هیمالیا می تواند فشار زیادی را بر سیستم گردش خون وارد کند. بنابراین اگر گردش خون ضعیف و دیابت داشته و یا باردارهستید، حتما قبل از استفاده از این حمام، با پزشک خود مشورت کنید.
2- یک لیوان آب در کنارتان بگذارید. در حین حمام کردن در نمک هیمالیا، بدنتان به سرعت کم آب و دهیدراته می شود. بنابراین حتما یک لیوان یا بطری آب آشامیدنی در دسترس خود بگذارید.
3- تقریبا 20 تا 30 دقیقه باید در وان بخوابید. خوابیدن در نمک هیمالیا می تواند برای سیستم گردش خون و ماهیچه ها سنگین باشد. بنابراین به هیچ وجه بیش از 30 دقیقه در آب نمانید. حتی در عرض 30 دقیقه نیز بعد از خارج شدن از وان احساس ضعف خواهید کرد.

2 حمام کردن با نمک هیمالیا

4- وقتی کارتان تمام شد، با احتیاط بایستید. وان را تخلیه کرده و با تکیه برچیز محکمی مانند لبه وان، آرام بلند شوید. اگر احساس گیجی می کنید به سرعت نشسته و کمی آب بنوشید تا حالتان مساعد شده و بتوانید بلند شوید.
5- اجازه دهید بدنتان در هوای آزاد خشک شود. آب نمک برای بدن ضرری نداشته و نیازی به آب کشیدن یا پاک کردن پوست با حوله نیست. از این 30 دقیقه مدت زمان خشک شدن بدن، نهایت استفاده را برده و خوب استراحت کنید. زیرا بدن بعد از حمام سم زدا با نمک هیمالیا ، برای بهبودی و بازیابی به فرصت نیاز دارد.

– بهتر است این حمام دقیقا قبل از خواب انجام شده که پس از آن هیچ گونه فعالیت بدنی نداشته باشید.

3 حمام کردن با نمک هیمالیا

6- حمام کردن با نمک هیمالیا را به 1 تا 3 بار در هفته محدود کنید. از آن جایی که حمام نمک هیمالیا می تواند بسیارسنگین باشد، به هیچ وجه در استفاده از آن زیاده روی نکنید. از هفته ای یکبار شروع کرده و در صورت تمایل آن را به هفته ای 2 تا 3 بار افزایش دهید.

4 حمام‌نمک‌هیمالیا

در پایان پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر از وب سایت فن تریکس را مطالعه کنید.

>>> برای ریکاوری و بازیابی بدن حمام یخ بهتر است یا آب داغ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا