تغذیه

طرز تهیه خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

کاسنی اغلب برای استفاده در قهوه کاشت و برداشت می شود. با این حال گیاه کاسنی را به خاطر خواص فراوانی که دارد، می توان هم به صورت خام و هم به صورت پخته در انواع غذاها استفاده کرد. به دلیل اینکه کاسنی تلخ می باشد و پختن آن این تلخی را کاهش می دهد، بهتر است آن را به صورت پخته مصرف کنید. پودر خشک شده ی کاسنی را نیز می توان در انواع سالادها استفاده کرد. ریشه ی گیاه کاسنی را نیز می توان به عنوان چاشنی مصرف نمود.

طرز پخت برگ های گیاه کاسنی

1- ابتدا برگ های گیاه کاسنی را مانند سبزی پاک کرده و زیر شیر آب خوب بشویید.

اگر از ریشه ی گیاه کاسنی نیز استفاده می کنید، آن را ابتدا با بورس خوب تمیز کرده و خوب بشویید. سپس روی کاغذِ حوله ای ریخته تا کاملاً خشک شوند.

2- بعد از آن، برگ ها را تقریباً به مدت دو دقیقه بجوشانید.

برگ های گیاه کاسنی را باید در آب جوش ریخته و اجازه دهید بپزند؛ تا تلخی آن ها کاهش یابد. اگر بعد از مرحله پخت برگ ها، تلخی از بین رفته یا به حد قابل قبولی کاهش یافت، می توانید در همین زمان فرآیند پخت را متوقف کنید.

در غیر این صورت:

3- آب قابلمه را عوض کرده و برای 5 دقیقه دیگر نیز مجدداً برگ های گیاه کاسنی را بجوشانید.

بعد از این فرآیند تلخی برگ ها کاهش یافته و قابل خوردن می شود.

اما اگر باز هم می خواهید از تلخی برگ های گیاه کاسنی کاسته شود؛ یا کلاً تلخی آن از بین برود:

4- برای بار سوم نیز برگ ها را به مدت 5 دقیقه بجوشانید.

بعد از این مرحله برگ های گیاه کاسنی کاملاً آماده اند؛ تا در انواع غذاها مورد استفاده قرار گیرند. می توانید آن ها را با ماست مخلوط کنید، یا با حرارت ملایم در کره سرخ کرده و با انواع دیگر خوراک سبزیجات میل کنید. همچنین در سالاد نیز می توان از آن استفاده کرد.

روش های تهیه خوراک های خوشمزه با گیاه کاسنی

با استفاده از روش های زیر می توانید کاسنی را میل کنید:

1- در ظرفی مقدار کمی آب (13 میلی لیتر) بریزید. سپس برگ های گیاه کاسنی، نمک، کره یا روغن نباتی را به آن اضافه کنید؛ و مقداری آب لیمو نیز به آن بزنید. مواد را به مدت 45 دقیقه به آرامی هم زده تا پخته و تفت بخورد و آماده خوردن شود. می توانید مقداری گوشت نیز به آن اضافه کرده و خوراک خوشمزه ای تهیه کنید؛ و با نوشیدنی دلخواهتان آن را نوش جان کنید.

1 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

2- ¼ پیمانه روغن زیتون را در تابه ای ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. یک قاشق غذاخوری سیر له شده، یک عدد پیاز خرد شده و ¼ پیمانه تره خرد شده را در تابه ریخته و به مدت سه دقیقه آن را تفت دهید. میگو را اضافه کرده و دو دقیقه تفت دهید، سپس هر نوع ادویه و چاشنی که دوست داشتید، مثل جعفری و گشنیز را به آن اضافه کنید. تابه را از حرارت برداشته و سرکه، آب لیمو و مقداری برگ کاسنی پخته شده را به آن اضافه کنید. از برگ خشک شده ی گیاه کاسنی به صورت پودر نیز می توانید استفاده کنید. خوراکتان آماده است.

2 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

3- سالاد گرم: پیاز را با مقداری نمک تفت دهید. سپس سیر و برگ گیاه کاسنی را اضافه کرده و هم بزنید؛ تا ترد شوند (تقریباً 10 دقیقه). بعد از آن 4 عدد تخم مرغ را روی مواد، شکسته و درب تابه را 5 تا 7 دقیقه بگذارید؛ تا سفیده با سبزیجات پخته شده و زرده عسلی شود. نوش جان!

3 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

4- سالاد آووکادو: در کاسه ای 6 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو، نصف قاشق چایخوری نمک، مقداری فلفل و چند عدد سیر له شده بریزید. آووکادو ها را قاچ قاچ کرده و در کاسه انداخته تا کامل با مواد پوشش یابند. روی هر بشقاب مقداری برگ گیاه کاسنی، آووکادو، گشنیز و پیاز ریخته و سرو کنید.

4 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

– همچنین می توانید از برگ گیاه کاسنی برای دیگر سالادها، مرغ و ماهی به همراه کمی سس سویا نیز استفاده کنید.


همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر “روش پخت انواع خوراک های خوشمزه با سبزیجات و تره بار” را بیاموزید.

>>> روش پخت انواع خوراک های خوشمزه با سبزیجات و تره بار <<<


نحوه استفاده از ریشه گیاه کاسنی

اگر از ریشه ی گیاه کاسنی استفاده می کنید:

1- ریشه ها را زیر شیر آب گرفته و با برس به صورت کاملاً تمیز آن را بشویید. سپس روی تخته ی برش ته ریشه ها را زده و قسمت های غیر قابل استفاده ی آن را نیز ببرید، و آن را با چاقویی تیز حلقه حلقه کنید.

5 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

2- فر را به حرارت 138 درجه سانتی گراد برسانید؛ فویلی روی سینی فر پهن کرده و حلقه ها را روی آن بگذارید. سینی را درون فر گذاشته و اجازه دهید حلقه ها پخته و رنگشان قهوه ای شود.

6 خوراک سبزیجات با گیاه کاسنی

3- بعد از پخته شدن، ریشه را در غذاساز ریخته و آن را کاملاً پودر کنید. سپس در غذاها یا تهیه ی دمنوش از آن استفاده کنید. این پودر را می توانید در فریزر یا جایی خشک و خنک مثل یخچال تا یکسال نگهداری کنید. این پودر را نیز می توانید به ماست یا پنیر اضافه کرده و از فیبر آن استفاده کنید.

4- همچنین می توانید یک قاشق چایخوری از این پودر را با یک قاشق غذاخوری پودر قهوه مخلوط کنید، دم کرده و یا به تنهایی با این پودر دمنوش تهیه کرده و بنوشید.

در پایان می توانید با مراجعه به لینک زیر با “بهترین خوراک سبزیجات مناسب برای سرو در کنار جوجه کباب” آشنا شوید.

>>> بهترین خوراک سبزیجات برای سرو در کنار جوجه کباب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا