خانه و کاشانه

آموزش دوخت دستگیره برای دسته تابه و قابلمه

آموزش دوخت دستگیره

یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه تابه است. چرا که هم می توان از آن به عنوان تابه و هم قابلمه استفاده کرد و گاهی حتی می توان آن را در فر هم گذاشت. اگر چه ممکن است طبخ و سرو غذا در تابه جالب نباشد اما اکثر ما برای یکبار هم که شده آن را امتحان کرده ایم! به هر حال نحوه ی استفاده از تابه مهم نیست، مهم این است که بتوان از آن به راحت ترین شکل ممکن استفاده کرد. دستگیره ی دسته ی تابه یکی از ابزارهایی است که استفاده از تابه را راحت تر می کند. با ما همراه باشید تا با نحوه ی دوخت دستگیره آشنا شوید.

1 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

وسایل و ابزار مورد نیاز برای دوخت دستگیره

– سوزن و قیچی
– کاغذ
– پشم شیشه
– دو نوع پارچه برای رویه ی دستگیره و قسمت آستر و داخل دستگیره
– سوزن ته گرد

2 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

مرحله اول دوخت دستگیره:

تابه را برگردانید و به صورت سر و ته روی کاغذ بگذارید. برای اینکه الگویی از دسته ی تابه به دست آید دور تا دور دسته را با فاصله ی 2.5 سانتی متری بکشید. سپس الگوی به دست آمده را ببرید.

مرحله 2:

حال الگوی دستگیره را با سوزن ته گرد روی پارچه ها وصل کرده و از هر پارچه دو عدد الگو برش بزنید. یعنی دو عدد از پارچه اصلی، دو عدد از آستر و دو عدد از پشم شیشه.

مرحله 3:

حال باید 4 عدد از پارچه های برش زده برای دستگیره را به هم بدوزید. ابتدا الگوی برش خورده از پارچه ی اصلی را روی یک پشم شیشه بگذارید؛ به گونه ای که قسمت روی پارچه به سمت خودتان باشد. حال الگوی دیگر برش خورده از پارچه ی اصلی را روی این دو پارچه (پشم شیشه و پارچه اصلی) بگذارید؛ به گونه ای که این بار قسمت زیر پارچه به سمت شما باشد، یعنی دو روی پارچه ی اصلی روی هم قرار گیرند. بعد از آن پشم شیشه را نیز روی آن ها گذاشته و این 4 عدد پارچه را با سوزن ته گرد به هم وصل کنید. (تمامی مراحل در عکس ها مشخص است)

مرحله 4:

دور تا دور منحنی پارچه های روی هم قرار گرفته را بدوزید و خط صاف را باز بگذارید.

11 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

مرحله 5:

حال دو عدد الگوی دستگیره که از پارچه ی آستر برش زده بودید را روی هم گذاشته و با سوزن ته گرد محکم کنید (قسمت رویه ی پارچه ها باید روی هم قرار گیرند). در اینجا نیز باید منحنی را دوخته و خط صاف را باز بگذارید، با این تفاوت که دو سانتی متر از منحنی را ندوزید و باز بگذارید. پس دو سانتی متر از منحنی را سوزن ته گرد نزنید. (به عکس ها توجه کنید)

مرحله 6:

4 پارچه ای که روی هم دوختید، یعنی پشم شیشه ها و پارچه های اصلی را برگردانید و به کمک جسم نوک تیزی تمامی گوشه ها به خصوص قسمت منحنی را به طور کامل بیرون بکشید.

مرحله 7:

آستر را روی دستگیره ی اصلی که در مرحله ی قبل برگردانید، بکشید و لبه های کار را دوخته تا آستر به دستگیره ی اصلی متصل شود. مانند تصویر زیر.

مرحله 8:

حال به کمک دو سانتی متر باز روی پارچه ی آستر، آستر را از روی کار بلند کرده و بیرون بکشید.

19 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

دو سانتی متر باز آستر را بدوزید.

مرحله 9:

حال آستر را داخل دستگیره اصلی فرو کرده و روی دستگیره اتو بگذارید؛ تا آستر داخل آن محکم شود. روی دوخت ها را نیز کامل اتو زده تا دستگیره ای تمیز و خوش دوخت از آب درآید.

22 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

دستگیره شما آماده است آن را روی دسته تابه تان بکشید و از هنر دستتان لذت ببرید.

23 آموزش دوخت دستگیره دسته تابه

نکته: به یاد داشته باشید که اگر تابه را داخل فر می گذارید حتماً دستگیره را در آورید. این نوع دستگیره ها قابلیت قرار گرفتن در فر را ندارد.

مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس به شما کمک می کند تا بتوانید آموزش های خیاطی بیشتری را بیاموزید.

>>> چگونه پرده رومن یا تاشو بدوزیم؟ <<<

>>> چگونه با ژاکت های کهنه و قدیمی دامن بچه گانه بدوزیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا