سلامت

چگونه مشکل عرق کردن بعد از خوردن برخی مواد غذایی را رفع کنیم؟

روش های درمان عرق کردن بعد از خوردن برخی مواد غذایی

افرادی هستند که با خوردن برخی مواد غذایی تمام سر، صورت و گردنشان عرق می کند. اگر جزو این افراد هستید و در مجالس و دورهمی ها با افتادن این اتفاق خجالت زده می شوید و این حالت را دوست ندارید، اصلاً نگران نباشید. روش های بسیار ساده ای وجود دارد که می تواند شما را در جلوگیری از بروز این مشکل یاری کند. استفاده از یک یا دو روش که در ادامه گفته می شود برای غلبه بر مشکلتان شما را یاری خواهد کرد.

برای این کار:

1- شدت و میزان عرق را ارزیابی کنید.

میزان عرق شما بعد از خوردن، نشان می دهد که آیا بدن شما به غذاهای تند و پر ادویه واکنش طبیعی دارد یا وضعیت به گونه ای است که نیاز به درمان پزشکی دارید. البته مقدار کمی عرق، بعد از خوردن چیزهای تند طبیعی می باشد. اما اگر میزان عرق به گونه ای بود که از سر و صورت چکه می کند و تا زمانی که بدن خنک شود ادامه می یابد، این نوع عرق کردن نیاز به پیگیری و درمان های پزشکی دارد.

– اگر عرق، زندگی روزمره تان را مختل کرده و دچار استرس می شوید و مجبورید در آن لحظه از مکان های عمومی و اجتماع کناره گیری کنید، یا اگر به طور ناگهانی به مقدار غیر طبیعی عرق می کنید و یا در خواب بدون دلیل غرق عرق می شوید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

– بیماری هایی که موجب عرق شدید بعد از خوردن مواد غذایی می شوند، سندرم فری و دیابت پیشرفته و عصب های آسیب دیده است.

2- نقاطی از صورت که عرق می کند را در نظر داشته باشید.

عرق خفیف در اطراف پیشانی، گونه ها، لب فوقانی و گوش ها، پس از خوردن غذاهای تند، شور، ترش و یا شیرین، عمده نشانه های عرق چشایی است. همچنین ممکن است چهره ای گلگون و گرم یا عرق فراوان در موها و پشت گردن نیز دیده شود.

– گاهی عرق چشایی در قفسه ی سینه و سمت راست جناغ نیز رخ می دهد.

1 رفع و درمان مشکل عرق چشایی

3- چاشنی های غذایی یا عوامل قوی دیگر که باعث عرق می شوند را شناسایی کنید.

ممکن است غذاهای خاص، زمان های خاص یا عوامل دیگری موجب تعریق شوند. وقتی عرق می کنید نوع غذا و زمان را در نظر داشته باشید تا اگر به غذای خاص یا زمانی مشخص حساسیت دارید به راحتی بتوانید متوجه علت تعریقتان شوید.

4- بعد از اینکه متوجه شدید به چه غذاهایی حساسیت دارید آن ها را برای مدتی حذف کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

اگر حذف این مواد غذایی موثر بود، باید تغییری در سبک تغذیه و رژیم غذاییتان ایجاد کنید.

روش های دیگر برای رفع عرق ناشی از خوردن مواد غذایی

اگر برای رفع این مشکل موفق نشدید از راه حل های زیر می توانید استفاده کنید.

1- از ضد عرق یا آنتی پرسپیرانت استفاده کنید.

شب ها قبل از خوابیدن و صبح ها بعد از بیدار شدن روی صورت تمیز و خشک خود ضد عرق بزنید. فقط به یاد داشته باشید که برخی صورت ها به ضد عرق حساسیت دارند. پس ابتدا آن را در نقطه ای کوچک از صورت تست کرده و در صورت نبود مشکل از آن استفاده کنید.


برای آشنایی با عملکرد دئودورانت و ضد عرق ها به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> عملکرد دئودورانت و ضد عرق ها <<<


2- کرم های گلیکوپیرونیوم بزنید.

کرم های موضعی وجود دارند که می توانند تا حد زیادی عرق را کنترل کنند. معروف ترین آن ها کرم های گلیکوپیرونیوم نام داشته که هیچ عوارض جانبی ندارند و معمولاً می توان یک یا دو بار در روز از آن ها استفاده کرد.

3- داروهای خوراکی آنتی کولینرژیک مصرف کنید.

قرص هایی مانند اکسی‌ بوتینین و بنزتروپین را نیز می توان برای درمان عرق چشایی استفاده کرد. این داروها باعث مسدود شدن عصب هایی شده که پیغام عرق را برای مغز ارسال می کنند. از عوارض جانبی آن می توان به خشکی دهان، تاری دید و از بین رفتن حس چشایی اشاره کرد.

– اگر ورزشکارید یا بیرون از منزل کارهای سنگین و عرق ریز انجام می دهید، با پزشکتان در مورد راه های دیگر کاهش تعریق صحبت کنید. چرا که این داروها عرق را کاهش می دهند و ممکن است برایتان مضر باشد.

4- بوتاکس کنید.

اگر چه ممکن است تزریق بوتاکس گران بوده و مطلوب همگان نباشد؛ اما راهی بسیار موثر در درمان عرق چشایی است که تنها 9 تا 12 ماه موثر بوده و بعد از آن باید به دنبال درمان دیگری باشید.

2 رفع و درمان مشکل عرق چشایی

برای اطلاع از آمادگی های قبل از بوتاکس و روش های کاهش عوارض آن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آمادگی قبل بوتاکس و کاهش عوارض جانبی آن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا