روانشناسیکار و تجارت

چگونه به عنوان یک رئیس اقتدار داشته باشیم؟

اگر احساس می کنید به نقطه ای رسیده اید که دیگر افراد دور و برتان احترامی برایتان قائل نبوده و شما را نادیده می گیرند و یا به قول معروف برایتان تره هم خرد نمی کنند، باید سریعاً به فکر چاره ای باشید. چرا که هر چه بیشتر زمان بگذرد این واکنش از طرف دیگران نسبت به شما بیشتر می شود. اگر نتوانید به عنوان یک مدیر، یک مسئله یا پروژه خانوادگی یا کاری را با اقتدار در دست بگیرید؛ هیچگاه در آن مسئله موفق نبوده و روز به روز از اقتدارتان کاسته می شود. پس این اقتدار را هر چه سریع تر باید در خود بسازید. توجه داشته باشید که اقتدار اصلاً به معنای قلدری و دیکتاتور بودن نیست؛ بلکه به معنای اعتماد به نفس و نشان دادن تمایل بسیار زیاد برای به دست گرفتن و انجام مدبرانه ی کار یا پروژه ای خاص است. برای اینکه اقتدار داشته باشید، اصلاً لازم نیست به فردی تبدیل شوید که همه او را دوست داشته باشند بلکه باید فردی باشید که همه از او پیروی کنند.

لذا برای این کار:

ظاهری مقتدرانه داشته باشید.

1- ظاهرتان باید دقیقاً مطابق با باطنتان بوده و میزان اقتدارتان باید در ظاهرتان قابل مشاهده باشد.

برای انجام این کار مخصوصاً در محیط کاری، لازم است برای همه مشخص کنید که دقیقاً چه اختیاراتی دارید. همچنین در محیط کار با مدیرانی که در مرتبه ی بالاتری از شما قرار دارند. بیشتر در ارتباط بوده و کمتر با آن ها مخالفت کنید. این کار باعث می شود، میزان اقتدارتان هر چه بیشتر به نمایش گذاشته شود.

2- به جای اینکه به محبوب بودن در بین دیگران بیاندیشید، روی هدفتان که همان اقتدار است تمرکز کنید.

گفته می شود در محیط کاری بهتر است دیگران از شما بترسند، تا اینکه دوستتان داشته باشند و محبوب باشید. طبق نظر برخی دیگر نیز، بهتر است تا هر دو جنبه را در نظر داشته باشید. اما اغلب مدیران حالت و رویه اول را در نظر گرفته و دنبال می کنند. چرا که اقتدار داشتن به هیچ وجه شوخی نبوده و اصلاً ساده نیست و کاری بسیار سخت است که حتماً باید صورت گیرد.

– هیچ کس دوست ندارد دیگران نسبت به او حس تنفر داشته باشند. بنابراین در کنار اقتدار، حتماً باید برای دیگران احترام هم قائل باشید. به طوری که آن ها نیز همین احترام را برای شما قائل باشند. به یاد داشته باشید که انسان ها، از افرادی که مورد احترام هستند، بیشتر از افرادی که دوستشان دارند، پیروی می کنند.

1 داشتن اقتدار به عنوان رئیس

3- در نشان دادن اقتدار باید میانه رو باشید.

یعنی نشان دهید که، از پس بسیاری از مسائل بر می آیید و در انجام آن ها ضعیف نیستید. در عین حال آنقدر هم سخت و تند برخورد نمی کنید که دائماً با رفتار، گفتار و کردارتان بخواهید به دیگران گوشزد کنید که چه کسی رئیس است، و چقدر اقتدار دارد. این باعث می شود؛ بیشتر از اینکه برایتان احترام قائل باشند، شما را مورد تمسخر قرار دهند. پس خودتان را نه تند و خشن و نه ضعیف نشان دهید.

– برخی افراد فکر می کنند اقتدار یعنی تصمیم گیری سریع و اجرای بی چون و چرای آن. در حالی که فکر کردن و وقت گذاشتن برای مسئله و گرفتن تصمیمی عاقلانه و منطقی اقتدار افراد را هر چه بیشتر می کند.

– برای نشان دادن اقتدارتان به دیگران، ابتدا باید آن را به خودتان نشان دهید. یعنی اعتماد به نفس داشته باشید و اصلاً از حستان خجالت نکشید.

2 داشتن اقتدار به عنوان رئیس

4- نوع لباس پوشیدنتان هم باید مقتدرانه باشد.

برخی افراد فکر می کنند پوشیدن همیشگی یک لباس خاص و البته متمایز از دیگران، بسیار آن ها را با اقتدار نشان می دهد. در حالی که اصلاً این گونه نیست. لباس هایی را انتخاب کنید که مانند دیگر افراد دور و برتان باشد و اصلاً سعی نکنید از دیگران متمایز باشید. در عوض به آراستگی و همیشه اتو داشتن لباس، خوش فرم بودن روی بدنتان و تن رنگ های تیره تمرکز کنید.

مقتدرانه ارتباط برقرار کنید.

1- ارتباطتان با دیگران باید چشمی باشد (چشم تو چشم).

حتماً می دانید زمانی که به صورت چشمی با افراد ارتباط برقرار کرده و صحبت می کنید، دارای اعتماد به نفس بالاتری هستید. چیزی که یک مدیر مقتدر شدیداً باید آن را در خود تقویت کند. یکی از راه های نشان دادن اقتدار نگاه کردن در چشم های طرف مقابل و صحبت کردن با اعتماد به نفسی بسیار بالاست.

3 داشتن اقتدار به عنوان رئیس

2- شمرده شمرده و با تن صدایی واضح صحبت کرده و به جملاتتان پایان دهید.

توجه داشته باشید که شمرده شمرده صحبت کردنتان اصلاً نباید به گونه ای باشد که لحنی مسخره به صحبت هایتان بدهد. بلکه باید صحبت ها واضح و قابل تفهیم به افراد بوده تا اقتدارتان را هر چه بیشتر نشان دهد. همچنین در حین صحبت کردن به هیچ وجه تن صدایتان را در جملات، بالا و پایین نکنید و مثلاً اول جملات را بلند و در آخر آن ها را با صدایی کم و آرام بیان نکنید.

3- در حین صحبت از مزایای سکوت کردن هم استفاده کنید.

برخی افراد فکر می کنند که ایجاد وقفه در حین سخنرانی نشانه ی ضعف بوده و تمامی شکاف ها را در حین صحبت با حرف هایی با ربط و بی ربط پر می کنند. که اصلاً خوب نیست و باعث می شود افراد فکر کنند نسبت به سخنرانی و حرف هایی که می زنید چندان جدی نبوده و فقط می خواهید به گونه ای کار را جمع کنید. پس در حین صحبت کردنتان سکوت کرده و به حرفی که می خواهید بزنید ابتدا بیاندیشید. این کار نشان می دهد که، نسبت به حرف هایتان محتاط هستید و عاقلانه سخن می گویید و همین باعث می شود؛ اقتدارتان افزایش یابد. مکث کردن باعث می شود توجه دیگران هر چه بیشتر جلب شده و منتظر حرفی باشند که می خواهید بزنید.

4 داشتن اقتدار به عنوان رئیس

4- لحن صحبت هم باید مقتدرانه باشد.

توجه داشته باشید که در صحبت هایتان با شور و هیجان بوده تا افراد مشتاقانه حرف هایتان را گوش دهند. تن صدا باید نرم و گوش نواز باشد. پس اگر تن صدایتان خشن است یا در حین صحبت نفس کم آورده و صحبت هایتان بی روح می شود و یا حتی اگر لهجه دارید باید کمی در جلوی آینه برای خودتان صحبت کرده و با تمرین بسیار، بتوانید ارتباطی هر چه مقتدرانه تر برقرار کنید.

5 داشتن اقتدار به عنوان رئیس

برای این که بدانید چگونه باید اعتماد به نفستان را برای داشتن یک شخصیت مقتدرانه افزایش دهید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه اعتماد به نفس را افزایش دهیم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا