خانه و کاشانهراهنمای خرید

راهنمای خرید و انتخاب تایل یا کاشی شیشه ای بین کابینتی

طراحی و انتخاب نمای داخلی خانه و به خصوص آشپزخانه، همیشه برای افراد، خصوصاً خانم ها مهم و چالش بر انگیز بوده است. یکی از مواردی که آشپزخانه را بسیار زیبا می کند، کابینت و فضای بین کابینت ها یا همان کاشی های بین کابینتی است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در حال ساخت خانه و یا درصدد تعمیر فضای خانه و زیباتر کردن آشپزخانه هایشان هستند، تمرکز ویژه ای روی آن دارند.

امروزه کاشی ها و سرامیک ها با تنوع بسیار وسیعی برای استفاده در آشپزخانه، حمام و دستشویی وارد بازار شده اند. جدیدترین و مورد توجه ترین آن ها کاشی های شیشه ای بوده که انصافاً انتخاب کاشی را برای بسیاری افراد سخت کرده است. به همین دلیل اغلب افرادی که به دنبال خرید کاشی و سرامیک هستند، مایلند بدانند که تفاوت بین این تنوع وسیع محصولات چیست و چگونه می توان بهترین و مناسب ترین انتخاب را در این زمینه داشت؟

با فن تریکس همراه باشید تا بتوانید با شناخت صحیح این محصولات بهترین انتخاب را داشته باشید.

تقاوت کاشی های سرامیکی با کاشی های شیشه ای چیست؟

اگرچه سرامیک بیشترین استفاده را در ساختمان سازی داشته و در اکثر خانه ها دیده می شوند، اما استفاده از آن انرژی بسیار زیادی را مصرف می کند. به همین دلیل کاشی های شیشه ای بازیافتی، امروزه بسیار پرطرفدار شده و جایگزین مناسبی برای کاشی های سرامیکی هستند. این کاشی ها زیباییشان چند برابر کاشی های سرامیکی بوده و تعمیر و نگهداری از آن ها آسان است. همچنین به راحتی حجم وسیعی از نور را بازتاب داده و روشنایی طبیعی را ایجاد می کنند؛ در نتیجه باعث می شوند که حمام، دستشویی و آشپزخانه نسبت به زمانی که از سرامیک استفاده می شود، بزرگتر به نظر آیند. همچنین کاشی های شیشه ای نسبت به کاشی های سرامیکی منافذ کمتری داشته که همین امر باعث می شود کمتر لک شده و قارچ و کپک نیز در منافذ آن رشد نکند.

1 راهنمای خرید کاشی شیشه ای یا تایل

اما کاشی های شیشه ای نقاط ضعفی نیز دارند. مهمترین آن ها این است که از نظر قیمت بسیار گران تر از کاشی های سرامیکی هستند. دوغاب کاری این کاشی ها باید بسیار با احتیاط و با دقت صورت گیرد. زیرا به راحتی آسیب دیده و زیبایی خود را از دست می دهند. اگر چه این کاشی ها نسبتاً بادوام هستند، اما مستعد خراش برداشتن و خراب شدن نیز می باشند.


برای کسب اطلاع از روش پاک کردن دوغاب از کاشی ها با مواد طبیعی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های پاک کردن لکه های دوغاب با مواد طبیعی <<<


رنگ، سایز و شکل کاشی‌ ها در بازار به چه صورت هستند؟

کاشی های شیشه ای برای استفاده در فضای بین کابینتی متناسب با سلبقه ها و در رنگ ها و شکل های متنوع در بازار موجود هستند. طرح ها و الگوهای متفاوت و متنوعی روی آن ها نقش خورده که الگوی دیوار آجری محبوب ترین آن هاست. از نظر سایزی انواع باریک و بلند آن ها برای ایجاد فضایی لوکس استفاده شده و اغلب در هتل ها و مکان های مجلل به کار می رود. همچنین این کاشی ها انواع دایره ای، حبابی، مربع های بسیار کوچک، هشت ضلعی و مربع های بزرگ معمولی نیز دارد. انواع طرح دار سنتی آن ها بیشتر جنبه ی تزئینی داشته و فقط در قسمت کوچکی از دیوار استفاده می شود.

طیف رنگ کاشی های شیشه ای بسیار وسیع است؛ انتخاب آن کاملاً سلیقه ای بوده و به تم رنگ محلی که کاشی استفاده می شود، بستگی دارد.

چه نکاتی را در انتخاب کاشی در نظر بگیریم؟

– رنگ کاشی ها را بعد از اتمام طراحی، رنگ آمیزی و تکمیل سایر نقاط خانه مثل سالن و دیگر اتاق ها انتخاب کنید. این گونه می توانید در رنگ هایی که از دیوارها، کابینت یا رو کابینتی در کاشی ها منعکس شده و با رنگ کاشی در هم می آمیزد، هماهنگی بیشتری ایجاد کنید.

– اگر حمام و دستشویی و آشپزخانه ی کوچکی دارید، رنگ های روشن تر کاشی را انتخاب کنید تا نور را بیشتر منعکس کرده و فضا را بزرگتر نشان دهد.

– از آنجایی که این کاشی ها ظریف هستند، همیشه تعداد بیشتری تهیه کنید. زیرا ممکن است برخی از آن ها در حین نصب بشکنند.

– اگر کاشی های شیشه ای برایتان گران است، می توانید از ترکیب کاشی شیشه ای با سرامیک نیز استفاده کرده و با کاشی های شیشه ای طرحی را در میان سرامیک ها ایجاد کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا