پوشاکراهنمای خرید

راهنمای خرید و استفاده صحیح و اصولی از کلاه کابویی

کلاه های کابویی پیشینه ی دور و درازی دارند؛ از قدیم الایام، هم به عنوان تکمیل کننده ی تیپ و استایلی شیک استفاده می شده و هم وسیله ای کاری به حساب می آمده. این کلاه ها هنوز هم با گذشت سال ها جایگاه خود را حفظ کرده و برخی از افراد واقعاً دوستدار استفاده از آن ها هستند. اگر چه به نظر می رسد کلاه سر کردن، امری بسیار عادی و بدون هیچ گونه قانونی است؛ اما در استفاده از کلاه های کابویی رعایت برخی اصول و قواعد لازم است؛ تا بتوان آن ها را به زیباترین شکل ممکن با تیپ خود ست کرد. با ما همراه باشید تا به مرور این اصول و قواعد بپردازیم.

انتخاب مناسب کلاه کابویی

1- اولین گام برای سر کردن صحیح و اصولی کلاه کابویی، اطمینان از اندازه ی مناسب کلاه است؛ به طوری که کلاه باید کاملاً فیت سر باشد.

یعنی وقتی آن را روی سر می گذارید، به هیچ وجه نلغزیده و محکم روی سر بچسبد. از طرفی آنقدری تنگ هم نباشد که آن را به زور در سر جای دهید؛ زیرا به مرور زمان وا رفته و شکل خود را از دست می دهد.

1 راهنمای خرید و استفاده از کلاه‌کابوی

2- ممکن است پس از جستجو، کلاهی با ویژگی که در بالا گفته شد را نیابید؛ و کلاهی نصیبتان شود که برای سرتان کمی گشاد بوده، به طوری که فیت نمی شود و سایز کوچکتر آن نیز برایتان تنگ است.

در چنین مواقعی، با چسباندن فومی کوچک روی حلقه ی دور سر کلاه مشکل را حل کنید؛ حتماً کلاه کابویی را اندازه ی دور سرتان در آورید. ممکن است لازم باشد فوم را دور تا دور کلاه بزنید؛ یا فقط قسمتی از جلو یا پشت کلاه را با فوم پر کنید؛ که کاملاً بستگی به سایز آن دارد.

– برای زیباتر شدن کار توصیه می کنیم، بعد از این که مقدار فوم مورد استفاده و مکان نصب آن مشخص شد، نواری که داخل کلاه کابویی وجود دارد و در تصویر نیز کاملاً مشخص است را بشکافید، فوم را در زیر آن چسبانده و سپس نوار را روی آن بدوزید.

2 راهنمای خرید و استفاده از کلاه کابویی

3- از بین کلاه ها، مناسب ترینِ آن را انتخاب کنید.

کلاه های کابویی در انواع بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. هر نوعی که دوست داشته باشید را می توانید انتخاب کرده و در هر جایی استفاده کنید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که، کلاه های کابویی اصالت داشته و دارای قدمت تاریخی می باشند؛ که جنس آن ها از نوع نمدی، چرمی و یا حصیری می باشند. انتخابتان را محدود به این سه جنس کنید. کلاه های نمدی را برای روزهای سرد سال برداشته و برای روزهای گرم از انواع حصیری آن ها استفاده کنید. اگر چه ممکن است این کلاه ها گرمایی نداشته باشند، اما کلاه کابویی نمدی را در روزهای گرم نباید استفاده کرد.

4- به کلاه کابویی شکل دهید.

اکثر کلاه های کابویی را می توان با کمی فشار دادن، مچاله و تا کردن به شکل خاصی درآورد. قبل از سر کردن کلاه، حتماً این شکل خاص را به کلاه داده و بعد آن را روی سر بگذارید. لبه ی جلویی و عقبی کلاه، باید کاملاً صاف و مسطح باشد. لبه های کناری را کمی به سمت بالا خم کنید؛ تا منحنی روی لبه ها ایجاد شود. دقت داشته باشید که هیچ ابزاری برای این کار لازم نیست. تنها با کمی فشار دست، و به سادگی می توان این کار را انجام داد.

3 راهنمای خرید و استفاده از کلاه کابویی


برای اطلاع بیشتر در رابطه با طرز انتخاب کلاه مناسب تیپ، موقعیت و شخصیت خود به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> راهنمای انتخاب کلاه مناسب تیپ، موقعیت و شخصیت خود <<<


برای گذاشتن کلاه کابوی روی سر:

1- اگر به عنوان خانم از کلاه کابویی استفاده می کنید و موهای بلندی دارید، موهایتان نباید در نقطه ای باشد که کلاه روی سر قرار می گیرد.

زیرا اجازه نمی دهد کلاه کابویی روی سر فیت شود. پس یا موهایتان را باز بگذارید یا آن ها را روی گردن ببندید.

2- کلاه را به گونه ای سر کنید که پاپیون، گل یا هرگونه تزئینات دیگری که روی کلاه وجود دارد پشت سر و عقب قرار گیرد.

یکی از مهم ترین قاعده هایی که برای اطمینان از صحیح قرار گرفتن کلاه روی سرتان حتماً باید رعایت کنید، همین امر است. اگر کلاه این تزئینات را نداشت، سر کردن آن باید به گونه ای باشد که لبه ی باریک تر کلاه، جلو قرار گیرد.

3- اگر می خواهید چهره ای صمیمی و دوستانه داشته باشید و در موقعیت های کژوال و عادی کلاه را سر کنید، لبه ی کلاه را روی سرتان کمی بالا ببرید؛ تا پیشانیتان از روی کلاه قابل رویت باشد. اما اگر می خواهید چهره ای جدی و رمزآلود در کلاه داشته باشید، پیشانی را با کلاه پوشش دهید.

4 راهنمای خرید و استفاده از کلاه کابویی

4- با کلاه کابویی لباس مناسب بپوشید.

لباس مناسب برای ست کردن با کلاه کابویی، پیراهن دکمه دار و جین است. استفاده از چکمه های کابویی نیز اختیاری می باشد. پیراهنتان باید یک رنگ و ساده یا چارخونه باشد. شلوار هم باید جین راستای ساده بدون تزئینات، جیب، دکمه و مدل های اضافه در اطراف باشد. فقط یک جین ساده و کلاسیک آبی.

پیراهن باید داخل شلوار بوده و از یک کمربند مشکی یا قهوه ای چرم نیز استفاده شود. کفش نیز باید چرم باشد و به هیچ وجه از کفش های کتونی استفاده نشود.

5 راهنمای خرید و استفاده از کلاه‌کابوی

در پایان نیز می توانید با مراجعه به لینک زیر، طرز دوخت کلاه بِره در منزل را بیاموزید.

>>> دوخت کلاه بره در منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رز

سلام لطفاً میشه جایی رو معرفی کنید برای خرید؟

m.h.h

تمام سایتهای کلاه فروشی در اینترنت دارند. کافیه باهاشون ارتباط برقرار کنی.

Kiarash

سلام دوستان کسی جایی میشناسه از این مدل کلاهه ها بشه خرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا