خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

راهنمای خرید و نقد و بررسی ماشین هوندا سیویک 2018

خودروی هوندا سیویک به اندازه‌ ای در بین مردم محبوبیت پیدا کرده که بدون اغراق می‌ توان گفت یکی از برترین خودروی‌های سال 2018 خواهد بود. این خودرو مجهز به موتور توربوشارژر 1.5 لیتری چهار سیلندر است که در دسته خود، یکی از بهترین‌ هاست و سرعت زیاد و صرفه جویی در سوخت بالایی دارد. جادار بودن اتاقک این خودرو، راحتی و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان می‌ آورد. داشبورد، کنسول و تزئینات داخلی آن بسیار هوشمندانه طراحی شده و به انسان حس غرور می‌ دهد.

ویژگی‌های امنیتی منحصر به فردی دارد که این ماشین را نسبت به خودروهای دیگر به برتری رسانده است.

سیویک در سه نوع سدان، کوپه و هاچ‌ بک عرضه شده است. که همه‌ ی آن‌ها در نوع خود برترین بوده و پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ ای هستند. مدل اسپورت Si و سیویک تیپ R جزء پرطرفدارترین مدل‌ها می‌ باشند. این خودرو تمام استانداردهایی که کاربران از یک خودرو انتظار دارند را داراست. اما در کنار تمام امتیازهای مثبتی که به خود اختصاص داده، ضعف‌هایی هم دارد.

یکی از این ضعف‌ها دور بودن صفحه نمایش لمسی از سرنشین و عدم دسترسی آسان به آن بوده و سیستم Car Play اپل و اندروید auto را دربر نمی‌ گیرد. همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو، بسیار افراطی عمل می‌ کند. سیویک با این که دارای صندوق عقب جاداری است، اما انحنای شیشه‌ ی عقب در مدل‌ هاچ‌ بک و بزرگی طاقچه‌ی زیر شیشه‌ ی عقب در مدل‌ سدان باعث شده وسایل بلند و حجیم به سختی در صندوق عقب جای بگیرند.

همین مسائل باعث شده که بسیاری از رقبا این نقاط ضعف را از بین برده و خودروهایشان بیشتر از این خودرو دیده شده و طرفدار داشته باشند. مثلا مزدا 3 خودرویی است که رانندگی با آن بسیار لذت بخش است. دارای کابین مجلل و تریم (مجموعه‌های داخلی خودرو) بسیار سطح بالایی است. یا مثلا سوبارو ایمپرزا و یا Kia Forte هنوز هم بسیار بیشتر از سیویک مورد توجه هستند با اینکه سیویک در گروه خود از نظر استحکام پیشتاز است.

چه چیز جدیدی دارد؟

در سال 2018 هوندا با ویژگی‌های خاص و سودمندی همراه شده است. اما روی هم رفته سیویک تغییری چندانی نکرده است.

معرفی خودرو

برای توصیه به خریداران سیویک، لازم است بگوییم که توان و قدرت بالا و صرفه جویی در سوخت بالای موتور توربوشارژر 1.5 لیتری چهار سیلندری یکی از بهترین ویژگی‌های سیویک است. به همین ترتیب ما مدل EX-T sedan و EX hatchback را توصیه می‌ کنیم. هر دو مدل ذکر شده مجهز به سیستم صفحه نمایش لمسی با امکاناتی چون اتصال تلفن همراه هوشمند و سیستم صدای ارتقا یافته هستند. یک سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه‌ ی بغل دوربین دار (Honda’s LaneWatch (camera و استارت دکمه‌ ای هم در آن‌ها تعبیه شده است که روز به روز رضایتمندی خریداران را افزایش می‌ دهد. در مورد مدل LX باید گفت که این مدل هم در نوع خود بهترین است و هیچ ضعف و مشکلی ندارد اما بهتر است که اگر قصد خرید این مدل را دارید کمی بیشتر هزینه کرده تا از آپشن‌های بیشتری بهرمند شوید. و یکی از دو مدلی که در بالا گفته شد را تهیه کنید.

مجموعه داخلی خودرو (تریم) و ویژگی‌های آن

تریم به مجموعه داخلی خودرو اعم از داشبورد، تودوزی‌ها و رودوزی‌ها گفته می‌ شود. هوندا سیویک 2018 یک خودرو جمع و جور بوده و همان طور که گفته شد در سه نوع سدان، کوپه و هاچ‌ بک عرضه شده است. تریم سدان در 6 نوع متفاوت به صورت LX، EX، EX-T، EX-L، مسافرتی (Touring) و Si بوده، تریم هاچ‌ بک در سه نوع ورزشی (Sport)، ورزشی مسافرتی (Sport Touring) و نوع R یا Type R است و تریم کوپه در یک نوع LX-P می‌ باشد.

به دلیل اینکه کلیات مجموعه خودروهای هوندا یکی بوده و فقط در ورژن‎‌های جدید تعدادی از ویژگی‌های آن ارتقا می‌ یابد، تست تریم فقط بر یک مدل از مجموعه این خودروها یعنی هوندا سیویک سدان مسافرتی 2016 (2016 Honda Civic Touring Sedan) با (سیستم گیربکس اتوماتیک CVT، توربوشارژر 1.5 لیتری و سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو یا FWD) انجام شد که اتفاقا موفقیت آمیز هم بود و دیده شد که این تریم از هر نظر برای این خودرو مناسب است. به همین دلیل هوندا در مدل‌های جدید تغییرات جدی را اعمال نکرد و فقط چند مورد را اصلاح کرد. مثلا کمی ویژگی‌های تریم را با نوع کابری خودرو (اسپورت، سدان، کوپه) سازگارتر کرد که در مدل 2018 این محصول نیز دیده می‌ شود.

نوع سواری این خودرو به نسبت ویژگی‌هایش یعنی موتور توربو 4 یک و نیم لیتری، صدای غیر معمولی دارد اما قدرتش در نوع خود و با توجه به مصرف سوختش بهترین است. عملکرد سیویک در سرعت درجه یک و عالی است چرا که ترمز قوی و فرمان دقیقی دارد.

راحتی

همان طور که پیشتر هم گفته شد این خودرو دارای صندلی‌های راحت، جادار و مجهز است طوری که کمترین لرزش و تکان روی آن‌ها حس نمی‌ شود. نمی‌ توان ادعا کرد در خودرو اصلا سر و صدای موتور و جاده شنیده نمی‌ شود اما در این خودرو این صدا به صورت قابل توجهی کنترل شده است.

محل قرار گیری پا در این خودرو تا حدودی کم بوده ولی ظرفیت حمل بار بدنه سیویک ماکزیمم است. جیب‌ها و صندوق‌های داخلی آن به اندازه و کافی بوده و وجود یک سری کلیدهای اضافی برای تنظیمات مختلف نیز به امتیازات این خودرو افزوده شده است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
edmunds




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

قیمتش هم زحمت بکشید

دکمه بازگشت به بالا