خانه و کاشانهراهنمای خرید

راهنمای خرید و انتخاب تشک های آبی

برای انتخاب تشک آبی مناسب، باید تمامی فاکتورهایی که برای انتخاب و خرید دیگر تشک ها و حتی تشک های معمولی لازم است را در نظر داشت. نکته ی مهمی که در مورد همه ی تشک ها مطرح می شود، این است که تشک بتواند از وزن بدن به صورت یکنواخت پشتیبانی کرده و احساس راحتی کامل را به وجود آورد. در ادامه با فن تریکس همراه باشید تا با تشک های آبی و نحوه ی خرید آن ها بیشتر آشنا شوید.

نحوه انتخاب تشک های آبی

1- میزان امواج و درجه ی حرکات تشک را در نظر داشته باشید.

مهمترین بخش انتخاب بهترین تشک آبی، یافتن تشکی است که میزان حرکات درون آن کاملاً مناسب باشد. تشک های آبی به گونه ای می باشند که با هربار حرکت بدن روی آن ها به دلیل وجود آب داخل آن، امواج و حرکاتی در آن به وجود می آید؛ همین ویژگی است که آن ها را از تشک های معمولی متفاوت و متمایز می سازد. با این حال حرکت بیش از حد آب در تشک نیز باعث ناراحتی یا بیدار شدن فرد از خواب می شود. معمولاً روی تشک های آبی عددی ثبت شده است که درصد بدون حرکت بودن آن را نشان می دهد. این عدد در واقع بیان می دارد تشک بعد از ایجاد حرکاتی در آن با چه سرعتی از حرکت باز ایستاده و به حالت ثابت و پایدار برمی گردد. این عدد معمولاً بین 85 تا 100 درصد است.

– تشک های 100٪ بدون موج یعنی امواج و حرکات ایجاد شده در تشک تقریباً بلافاصله به ثبات برمی گردند. این تشک ها معمولاً از کیسه های هوا، آب و لایه های فیبری درون تشک استفاده می کنند تا سریع پس از حرکت به حداکثر ثبات برسند.

– تشک های آبی که عدد 95 تا 100% روی آن ها ثبت شده است، چند ثانیه ای پس از حرکت بدن، موج و حرکتی در آن ها ایجاد شده و سپس آرام می شوند. این تشک ها متداول ترین نوع تشک های آبی می باشند و در عین حال که مزایای تشک های آبی را در اختیار فرد می گذارند، اصلاً باعث ناراحتی نشده و کاملاً شبیه به تشک های معمولی می باشند.

– تشک های 85 تا 90 درصد می توانند با هربار حرکت و تغییر حالت بدن روی آن ها چندین ثانیه موج و حرکت داشته باشند. اگر به دنبال تشکی می گردید که نوسانات و حرکات گهواره مانند آن به راحت تر خوابیدنتان کمک کند، این نوع تشک ها را انتخاب کنید.

– 85 درصد یا کمتر، از تشک های آبی کاملاً مواج و پر جنب و جوش هستند. تشک هایی که احتمالاً وقتی حرف از تشک های آبی می شود، در تصور بسیاری به وجود می آید که گویی روی آب مواج لم داده باشند. این نوع تشک ها معمولاً برای افراد خاصی مناسب هستند.

1 راهنمای خرید تشک آبی

2- تعداد و ضخامت لایه های الیافی تشک را نیز در نظر داشته باشید تا بهترین آن را انتخاب کنید.

هدف استفاده از تشک های آبی ایجاد جنبشی در بدن برای تسکین استرس وارده روی نقاط تحت فشار بدن است. با این حال برخی از این تشک ها بسیار نرم بوده و تشک مانند هموک یا ننوی مسافرتی بدن را به سمت پایین فرو برده و سر و پاها را بالاتر قرار می دهد. لایه های الیافی موجود در تشک این حالت را از بین برده، یکنواختی بیشتری را در تشک به وجود می آورند و از بدن پشتیبانی می کنند؛ تا فرد خواب کاملاً راحتی داشته باشد.

– هرچه لایه های الیافی تشک بیشتر باشد، حمایت تشک از بدن بیشتر و حالت هموک آن کمتر است.

– هرچه لایه های الیافی ضخیم تر باشد، حرکت در تشک آهسته تر بوده و باعث می شود وقتی روی تشک تکان می خورید امواج کمتری حس کنید.

2 راهنمای خرید تشک آبی

3- تشک های آبی دو نوع دارند.

انواعی که دیواره های تشک کاملاً سفت است و تشک در یک قاب محکم قرار داده شده است، و انواعی که کاملاً برعکس، دیواره های آن مانند تشک های سنتی و معمولی نرم است و از فومی نرم ساخته شده است.

– تشک هایی با دیواره های سفت و محکم امواج و حرکات بیشتری را ارائه می دهند، اما از نظر سایز بزرگتر هستند و برای استفاده از آن ها باید از تخت های مخصوص هم سایز استفاده کنید.

– از آنجایی که تشک هایی با دیواره های نرم شبیه دیگر تشک ها هستند، می توان آن ها را روی تخت های معمولی گذاشته و از روتختی های معمولی استفاده کرد.

3 راهنمای خرید تشک آبی

نکات مهم بعد از خرید

1- محلی که قرار است تشک در آن قرار گیرد را اندازه زده و با اطمینان از محل ثابت آن، تشک را تهیه کنید.

زیرا همانطور که گفته شد، انواع تشک های آبی با دیواره های سفت از تشک های معمولی بزرگتر هستند. به علاوه برای جابه جایی باید آب آن را به طور کامل تخلیه کرد که دردسرساز نباشد. بنابراین مکانی ثابت و به اندازه ی کافی بزرگ برای تشک در نظر بگیرید.

2- تشک را برای زدن ترموستات گرما به برق در کنار پریز برق بگذارید.

بدون روشن کردن ترموستات گرمایشی، تشک بسیار سرد خواهد بود و امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. بنابراین تشک باید همیشه کنار پریز برق باشد. همچنین گرما فشار و استرس وارده به مفاصل را نیز تسکین می دهد.

3- برای تشک روتختی تهیه کنید.

اگر تشک از نوع دیواره نرم است، انواع روتختی ها مناسب آن می باشند.

4- تشک را همیشه تمیز نگه دارید.

اگر می خواهید تشکتان ماندگاری بالایی داشته باشد، باید رویه ی وینیل آن را تمیز کرده (به مرور زمان چربی پوست و گرد و غبار را به خود جذب می کند) تا سوراخ و پاره نشود. روتختی را شسته و یکبار در ماه تشک را با شوینده های وینیل تمیز کنید.

5- آب درون تشک را تمیز کنید.

تمام آب های راکد کثیف می شوند، آب دورن تشک نیز راکد بوده و نیاز به تمیز شدن دارد. قطره یا قرص های تصفیه آب را فروشنده های تشک های آبی در اختیارتان خواهند گذاشت که باید ماهی یکبار هم زمان با تمیز کردن تشک و روتختی آن را در آب تشک بیندازید. سالی یکبار نیز لازم است آب تشک کاملاً تخلیه شده و دوباره پر شود.

6- کیت تعمیری تشک همیشه در دسترستان باشد.

ممکن است تشک سوراخ شده و چکه کند. یک یا دو سوراخ طبیعی است و می توان آن را تعمیر کرد، اما اگر سوراخ ها زیاد شد باید تشک را تعویض کنید.

فن تریکس مطالعه مقالات “نحوه برش تشک اسفنجی” و “نحوه خشک کردن تشک خیس شده” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا