زیبایی

راهنمای انتخاب رنگ ارتودنسی دندان

از آنجایی که ارتودنسی روش درمانی طولانی بوده و مدت زمان زیادی باید روی دندان ها بماند تا نتیجه دهد؛ بسیاری از افراد آن را مانند کیف، کفش و لباس، بخشی از ظاهر روتین و روزانه شان تلقی می کنند. به همین خاطر بسیاری از افرادی که دندان هایشان را ارتودنسی می کنند، در مورد رنگ آن حساس بوده و همیشه سعی دارند رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای تصمیم گیری در مورد رنگ ارتودنسی هایتان دچار مشکل شده اید، اصلاً نگران نباشید. فن تریکس در ادامه نکاتی را برایتان بیان کرده که می تواند در انتخاب رنگ ارتودنسی به شما کمک کند.


برای اطلاع از نحوه غذا خوردن با وجود جداکننده ارتودنسی در دهان، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه غذا خوردن با وجود جداکننده ارتودنسی در دهان <<<


راهنمای انتخاب رنگ ارتودنسی

1- استفاده از چرخ رنگ ارتودنسی

در کلینیک های دندانپزشکی، اغلب یک چرخ رنگی وجود دارد که می توان رنگ های موجود در بریس های ارتودنسی را از روی آن انتخاب کرد. معمولاً در اولین جلسه ی ارتودنسی پزشک آن را در اختیارتان گذاشته تا بتوانید با صبر و حوصله رنگی را انتخاب کنید که بعداً پشیمان نشوید.

– فقط یادتان باشد رنگ بریس کمی کم رنگ تر از رنگی خواهد شد که روی چرخ ملاحظه می کنید.

2- به جای یک رنگ، می توانید از چند رنگ استفاده کنید.

مثلاً طرح رنگین کمان یا رنگ تیم مورد علاقه یا هر ترکیب رنگی که دوست دارید را روی دندان هایتان اجرا کنید.

3- رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و موهایتان به خوبی ست شود.

رنگ پوستتان روی ظاهر و جلوه ی ارتودنسی تاثیر زیادی دارد. پس رنگی که در تضاد شدید با تن رنگ صورتتان باشد را انتخاب نکنید و سعی کنید رنگ بریس ها و پوستتان هماهنگ باشد.

– بهترین رنگ برای پوست و موهای تیره: طلایی، آبی تیره، سرمه ای، فیروزه ای، نارنجی، سبز فسفری، آبی آسمانی، صورتی و بنفش است.

– برای پوست های روشن و بور: آبی نفتی، قرمز، شتری، برنز، سبز لجنی، سرخابی، سبزآبی و آبی رویال مناسب است.

1 راهنمای انتخاب رنگ ارتودنسی

4- می توانید رنگ بریس ها را براساس رنگ لباس هایی که اغلب می پوشید انتخاب کنید.

مثلاً اگر در یک طیف رنگی لباس می پوشید و تقریباً همه ی لباس هایتان یک رنگ است، رنگی را برای ارتودنسی انتخاب کنید که با رنگ لباس هایتان کاملاً در تضاد باشد. این گونه ارتودنسی زیباتر جلوه خواهد کرد.

2 راهنمای انتخاب رنگ ارتودنسی

5- حواستان به رنگ های زشت مثل مشکی باشد.

ارتودنسی مشکی رنگ روی دندان ها، مثل آن است که تکه غذایی در سیم ها گیر کرده باشد. رنگ سفید هم اگر چه ممکن است زیبا باشد، اما باعث می شود دندان هایتان زرد به نظر برسند. از آنجایی که رنگ زرد نیز می تواند زردی دندان ها را تشدید کند، چندان جالب نخواهد شد.

6- طیف تیره ی رنگ ها را انتخاب کنید.

مثلاً بنفش تیره، آبی تیره و … این رنگ ها باعث می شود دندان هایتان سفیدتر به نظر برسد.

3 راهنمای انتخاب رنگ ارتودنسی

7- برنامه ی روزانه ی مراقبت و نگهداری از ارتودنسی را فراموش نکنید.

اگر نظافت مربوط به آن ها رعایت نشود، هرگز رنگ بریس ها زیبا نخواهد بود. در واقع رعایت بهداشت عالی دهان و دندان و توجه روزانه به لثه، دندان ها و ارتودنسی، باعث خواهد شد رنگ ارتودنسی به زیباترین شکل ممکن به چشم آید.

بنابراین:

– بعد از هر غذایی که می خورید، حتماً مسواک بزنید. سعی کنید همیشه در کیفتان مسواکی به همراه داشته باشید، تا هر جایی غیر از خانه غذا یا خوراکی خوردید، بتوانید دندان ها را بشویید.

– روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و قسمت هایی از دندان که مسواک نمی تواند آن ها را تمیز کند را با نخ دندان تمیز کنید. این کار باعث حفظ سلامت لثه ها خواهد شد. از آنجایی که استفاده از نخ دندان با وجود ارتودنسی بسیار دشوار است، حتماً از نخ دندان های مخصوص ارتودنسی استفاده کنید.

– بهتر است روزی یکبار از دهانشویه استفاده کرده تا تمام باکتری های مضری که ممکن است در میان ارتودنسی ها لانه کرده و موجب خرابی دندان ها شوند از بین بروند.

8- اگر رنگ انتخابیتان را دوست نداشته و مورد علاقه تان نبود، زمانی که برای تنگ کردن ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه می کنید، می توانید از او درخواست کنید تا رنگ آن را برایتان عوض کند.

اکثر دندانپزشکان دندان های ارتودنسی را هر 6 تا 8 هفته یکبار ویزیت می کنند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
یلدا

سلام .دخترم ارتودنسی انجام داده .خیلی از مطالبتون استفاده کردیم .تشکر فراوان.

ناسناس

من یک سوال داشتم
ببخشید سلام
مشه یک فیلم بزارید درمورد ارتودنسی؟؟

دکمه بازگشت به بالا