سلامت

روش های درمان خانگی و طبیعی افتادگی واژن بدون عمل جراحی

افتادگی واژن زمانی اتفاق می افتد که عضلات و رباط های لگن ضعیف شده و از واژن بیرون بزنند. دلیل این امر این است که بافت دیگر قادر نیست به طور صحیحی سر جای خودش قرار گیرد. افتادگی واژن می تواند مشکل و نگرانی قابل توجهی باشد؛ چرا که واژن را هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر افتادگی واژن شدید نباشد، می توان با ایجاد تغییراتی در فعالیت، انجام ورزش های کگل، پساری واژن و درمان جایگزینی هورمون (استروژن) آن را درمان کرد. با این حال برای افتادگی های شدید واژن، جراحی لازم است و خوشبختانه جراحی روش موفقی برای درمان آن می باشد. برای درمان خانگی افتادگی واژن با ما در فن تریکس همراه باشید.

درمان خانگی افتادگی واژن

1- در انجام فعالیت هایتان تغییری ایجاد کرده تا مانع از ورود فشار به دیواره های واژن شود.

اگر افتادگی واژن شدید نبوده و در حد متوسط است، باید در تمامی فعالیت هایتان تغییراتی ایجاد کرده و تا حد بسیار بالایی از شدت آن ها بکاهید؛ تا وضعیت تان بدتر نشود و دچار افتادگی واژن شدید نشوید. این کار فشار وارده به دیواره های واژن را کم کرده و می تواند به بهبود وضعیت کمک کند. حتی اگر وضعیت را بهبود ندهد، صد در صد از پیشرفت آن جلوگیری می کند.

– توجه داشته باشید که برای درمان افتادگی واژن، جراحی ضرورتی ندارد. زیرا افتادگی واژن تاثیر منفی روی سلامت کلی بدن ندارد.

1 درمان خانگی افتادگی واژن

2- از وسیله ای به نام واژینال پساری استفاده کرده تا دیواره های واژن را ساپورت کند.

واژینال پساری وسیله ای دایره ای شکل بوده که که از جنس پلاستیک نرم ساخته شده است و داخل واژن قرار می گیرد. پساری هم ساختار واژن را سر جای خودش نگه می دارد و هم از علائم و بدتر شدن افتادگی واژن جلوگیری می کند.

برای استفاده از این محصول به شکل صحیح و اصولی و قرار دادن آن در واژن، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.
هنگام استفاده از پساری به نکات زیر توجه کنید.

– پساری حتماً باید با فواصل زمانی منظم خارج شده و تمیز شود. پزشک نحوه ی انجام این کار و همچنین فواصل زمانی آن را به شما آموزش خواهد داد.

– پساری ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی خانم ها آن را آزار دهنده می دانند. برخی نیز با نگه داشتن آن مشکل داشته و آن را می اندازند.

– حتماً پساری را تست کنید. اگر بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنید، درمانی بسیار مفید و سودمند و بدون عارضه است.

3- برای سفت شدن ماهیچه های لگنی نرمش های کگل انجام دهید.

نرمش های کگل با سفت کردن عضلات از لگن، واژن، مثانه، روده ی کوچک و راست روده یا رکتوم حمایت می کنند. حداقل سه بار در روز و هر بار 10 دفعه نرمش های کگل را انجام دهید.

– یکی از ساده ترین راه های انجام ورزش های کگل این است که در حالت نشسته یا خوابیده عضلات واژن را منقبض کنید. (برای درک بهتر، در حین ادرار کردن جریان ادرار را چند باری متوقف کرده و مجدداً ادرار کردن را ادامه دهید.) شما باید بتوانید عضلات را 5 ثانیه منقبض کرده و 5 ثانیه رها کنید و 5 بار آن را انجام دهید. در نهایت باید بتوانید عدد 5 را به 10 برسانید.

– در حین انجام ورزش های کگل ریلکس باشید و آرامش خود را حفظ کنید، از حبس کردن نفس خود خودداری کرده و نفس های عمیق بکشید.

– همچنین نرمش های کگل برای جلوگیری از افتادگی رحم نیز مفید است.

2 درمان خانگی افتادگی واژن

4- حتماً به پزشک مراجعه کرده و در مورد درمان جایگزینی هورمون استروژن به عنوان متدی برای درمان افتادگی واژن، با وی مشورت کنید.

بسیاری از افتادگی های واژن در پی یائسگی ایجاد می شوند و با کاهش استروژن ناشی از یائسگی در ارتباط هستند. کاهش میزان استروژن باعث تضعیف ناحیه واژن، عضلات و رباط های اطراف آن می شود.

– رایج ترین راه استروژن درمانی در این موارد، کرم های استروژنی بوده که به صورت واژینال استفاده می شود.

– استروژن درمانی به جلوگیری از ضعیف شدن طبیعی عضلات لگن کمک کرده و ریسک افتادگی واژن را در آینده کاهش می دهد.

– دقت داشته باشید که در برخی افراد مثل افرادی که به سرطان سینه مبتلا هستند یا در ریسک سکته و لخته های خونی قرار دارند، نمی توان از این روش درمانی استفاده کرد.

– پزشک به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید آیا این درمان برایتان مناسب است یا نه.

همچنین می توانید در وب سایت فن تریکس مقالات “درمان درد واژن در دوران قاعدگی“، “تنظیم PH واژن” و “جلوگیری از برش در ناحیه واژن” را مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا