تغذیهسلامتگل و گیاه

خواص و فواید شگفت انگیز اسانس و عصاره گیاه بومادران

خواص و فواید گیاه بومادران

اگر از زخم های پوستی رنج می برید باید بگوییم که درمان شما فقط عصاره ی بومادران است. اسانس بومادران ماده ای شگفت انگیز است که بدن را سم زدایی کرده و زخم را از بین می برد و هزاران خاصیت فوق العاده ی دیگر نیز دارد. با ما در وب سایت آموزشی فن تریکس همراه باشید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

بومادران که گیاهی بومی ایران است، از زمان رومی ها و یونانی های باستان به عنوان عطر و افزودنی در حمام همچنین در مومیایی کردن اجساد استفاده می شد. عصاره و اسانس این گیاه مانند تمام عصاره های گیاهان دارویی از طریق بخار و تقطیر به دست می آید.

1 خواص عصاره بومادران

از جمله خواص بی نظیر این گیاه می توان به 10 مورد زیر اشاره کرد:

1- سیکاتریسنت

اسانس یا عصاره ی بومادران یک سیکاتریسنت بسیار موثر است. به این معنی که می تواند به کاهش اسکارهای پوستی کمک کند. زدن چند قطره اسانس بومادران روی اسکار، کمک می کند که سلول ها و بافت ها، سریع گسترش یافته و علائم آبله، جوش و آکنه کاهش یابد. همچنین باعث احیای مجدد پوست می شود.

2- ضد اسپاسم و گرفتگی عضلات

این عصاره ی با ارزش خاصیت ضد اسپاسم داشته و گرفتگی عضلات مخصوصاً اسپاسم های روده را از بین می برد و عضلات را شل می کند. به همین دلیل مصرف این گیاه به ورزشکاران بسیار توصیه می شود. زیرا هم از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و هم آن را درمان می کند.

3- سم زدا

مصرف برخی اسانس و عصاره های گیاهان دارویی می تواند سموم خون را از بین ببرد. بومادران نیز جزء همین گیاهان است و به همین دلیل در درمان آکنه، آبسه و جوش بسیار موثر است. چرا که سموم را از بدن دور می کند. به علاوه باعث تحریک تولید هورمون هایی شده که باعث می شوند چربی پوست را تولید و متعادل سازند و از این جهت نیز به کنترل جوش و آکنه کمک می کند.

4- افزایش گردش خون

بومادران دوست دار قلب بوده و اسانس آن برای سلامت قلب بسیار مفید است. چرا که برای گردش خون موثر می باشد و عملکرد گره های لنفاوی را بهبود می بخشد. این ماده ی ارزشمند، دارویی عالی برای بیماری هایی مانند روماتیسم، آرتریت و گردش خون نامناسب است.

5- ضد احتقان

خاصیت ضد احتقانی عصاره ی بومادران کمک می کند گرفتگی و احتقان از بین رفته و سرفه و علائم سرما خوردگی کاهش یابد. همچنین با پاک کردن ریه ها، بینی و دستگاه تنفسی علائم برونشیت را تسکین می بخشد. اگر از سرماخوردگی یا برونشیت رنج می برید، استشمام و استنشاق اسانس بومادران را فراموش نکنید.

6- نرم کننده

بدین معنا که اغلب کمک می کند پوست، رطوبت را به احتباس درآورده و نرم و درخشان تر شود. این اکسیر جوانی، پوستی می سازد که هر کسی آرزویش را دارد. خواص آن باعث جوان سازی پوست شده، از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری کرده و آن را سفت می کند. اگر افتادگی پوست دارید یا پوستتان خشک و پوسته پوسته شده است، از این اسانس استفاده کنید، چرا که نرمی و براق بودن پوست را حفظ خواهد کرد.

7- ضد آرتریت و تورم مفاصل

از آن جایی که این اسانس عامل گردش خون موثر، سم زدا و محرک هورمون ها و گره های لنفاوی است، به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند. زیرا گردش خون بهبود یافته و عاملی موثر در درمان دردهای تورم مفاصل و آرتریتی و درد روماتیسم می باشد.

 


برای اطلاع بیشتر از روش های پیشگیری از التهاب مفاصل و آرتریت به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های پیشگیری از ابتلا به التهاب مفاصل و آرتریت <<<


8- ضد انگل

این اسانس در مقابل انگل ها خاصیت تدافعی داشته و انگل ها را، هم در انسان و هم در حیوانات خانگی از بین می برد. شپش، کک، ساس و پشه می توانند رشد انگل را افزایش دهند. که اسانس بومادران با آن ها مبارزه خواهد کرد. برای درمان شپش سر می توانید مقداری از این اسانس را در شامپو بریزید.

9- بهبود زخم

بومادران و اسانس آن در بهبود زخم نیز بسیار موثر می باشند. اسانس بومادران کمک می کند تا یک لایه ی محافظتی در مقابل عفونت ها روی زخم ایجاد شده که ضد میکروبی قوی بوده و رشد هرگونه باکتری و انگلی روی زخم را مهار می کند. همچنین باعث تسریع روند بهبودی زخم می شود.

10- حشره کش

عصاره ی بومادران دارای بوی شیرینی است، اما این عطر برای حشرات غیر قابل تحمل بوده و به همین دلیل اغلب از این عصاره برای از بین بردن حشرات و آفت ها استفاده می شود. اگر این اسانس را در دستگاه بخور ریخته و آن را در هوای خانه پخش کنید، بر کاهش حشراتی مانند پشه ها، مگس ها و مورچه ها تاثیر گذار خواهد بود. این ماده تقریبا همه نوع حشرات به جز سوسک ها را از بین می برد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم سروندی

آیا این گیاه برای بریدگی سطحی پوست با تیغ خوبه؟

پارسا

من که به طب سنتی بیشتر از طب جدید اطمینان دارم.خیلی خوب بود ممنون

علی

برای دل دردهای شدید هم واقعا خوبه

دکمه بازگشت به بالا