زیباییسلامت

7 راز ضد پیری ژاپنی ها برای جوان به نظر رسیدن بعد از سن 50 سالگی

گذر عمر یک شمشیر دو لبه است. از طرفی با بزرگ شدن تجربه های زیادی به دست می آوریم که شاید بتوانیم با آن ها زندگیمان را بهتر کنیم و از طرف دیگر ممکن است ضعف و ناتوانی به سراغمان بیاید، پوستمان لکه لکه و چروک شده و موهایمان به رنگ خاکستری در بیاید. حتی بدتر اینکه همراه با بالا رفتن سن احتمال ریسک ابتلا به سرطان پوست هم بالا می رود.

این روزها بسیاری از مردم پول خود را وقف جوان نشان دادن خود می کنند. بسیاری از مردم ممکن است پول هایی را که با هزار زحمت به دست آورده اند، صرف خرید ژل ها و کرم های “تضمین شده” برای جوانسازی پوست کرده و خیلی ها هم ممکن است هیچ نتیجه ای از این محصولات نگیرند.

ژاپنی ها کسانی هستند که به جوان بودن و سالم بودن پوستشان معروف هستند. اکثر مواقع حدس زدن سن خانم های ژاپنی از روی پوست براق و جوانشان کار سختی است! این پوست سالم و جوان دو دلیل عمده دارد؛ اول اینکه ژاپنی ها عموماً از رژیم های غذایی بدون چربی استفاده کرده و دوم اینکه مراقبت های روزانه و طبیعی از پوست دارند.

با ما در فن تریکس همراه باشید تا 7 راز جوانی ژاپنی ها را برای شما فاش کنیم!

روش های جوانسازی پوست و ضد پیری ژاپنی ها

1- چای سبز بنوشید.

این تصور که سلامت پوست فقط شامل استفاده از محصولاتی مثل کرم و ژل می شود یک اشتباه محض است. خوردن و نوشیدن بسیاری از مواد غذایی نیز به حفظ سلامت پوست کمک می کند. چای سبز یک نوشیدنی با طعم ملایم و دلپذیر بوده که تاثیرات زیادی روی بدن می گذارد. برای مثال ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، در برابر اشعه UV از پوست محافظت کرده و چین و چروک ها و زخم ها را تا حدودی محو می کند. نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز به چربی سوزی بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

2- خوردن جلبک

1 رازهای ضد پیری ژاپنی ها

جلبک یکی از گزینه های مهم در رژیم غذایی ژاپنی بوده و مزایای بسیاری برای سلامت پوست دارد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در جلبک مثل کلسیم، منیزیم، ویتامین K، آهن و اسید فولیک تاثیر بسزایی در رژیم غذایی سالم دارند. مصرف دائم جلبک از ایجاد لکه روی پوست جلوگیری می کند. به علاوه جلبک، دارای خاصیت ضد التهابی بوده که به طور طبیعی مقدار التهاب و قرمزی پوست را کم می کند. ید موجود در جلبک باعث جوانسازی پوست می شود و عمل متابولیسم را بهبود می بخشد.

3- ماساژ صورت

2 رازهای ضد پیری ژاپنی ها

ماساژ صورت به آزاد شدن فشار، راحتی عضلات و ماهیچه های صورت کمک می کند. برای بهره مند شدن از یک ماساژ صورت خوب، لازم نیست حتماً به کلینیک و متخصص این کار مراجعه کنید؛ به جای آن می توانید یک دستگاه ماساژور صورت تهیه کنید.

افزایش گردش خون به سلامت پوست و جوانی آن کمک می کند. صورت 40 ماهیچه دارد که در اثر کشیدگی می توانند چین و چروک هایی را روی پوست ایجاد کنند. ماساژ صورت علاوه بر جوانسازی ، استرس و تنش های روزانه تان را نیز از بین می برد.


همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه انجام ماساژ شیاتسو برای تسکین سردرد های تنشی مقاله مربوطه را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


4- استفاده از طبیعی ترین تمیز کننده ها

3 رازهای ضد پیری و جوانسازی پوست ژاپنی ها

معمولاً ژاپنی ها از تمیزکننده هایی استفاده می کنند که بیشترین مواد طبیعی را داشته و مواد شیمیایی در آن ها کم و یا اصلاً وجود نداشته باشد.

به جای استفاده مکرر از تمیز کننده های مضر و شیمیایی، از تمیز کننده های طبیعی استفاده کنید. اگر پوستتان بسیار چرب بوده و به مراقبت بیشتری نیاز دارید، از دستمال مرطوب های گیاهی در طول روز استفاده کنید.

5- از تونر استفاده نکنید.

تونر چربی را از منافذ پوستی بیرون کشیده که این مورد برای کسانی که آکنه و جوش دارند مناسب است؛ در غیر این صورت باعث خشکی بیش از حد پوست می شود. پوست خشک پیر به نظر می رسد. به جای استفاده از تونر از یک نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده را به صورت زده و صبر کنید تا جذب پوست شود، سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

6- کلاژن را فراموش نکنید.

4 رازهای ضد پیری و جوانسازی پوست ژاپنی ها

کلاژن بافتی است که پوست را سفت و محکم نگه می دارد. ژاپنی ها از ماسک ها و محصولات مراقبت از پوستی استفاده می کنند که سرشار از کلاژن هستند. کلاژن در غذاهایی مثل براث استخوان یا همان آبگوشت استخوان و اسپیرولینا (نوعی جلبک) وجود داشته که در رژیم غذایی ژاپنی بسیار کاربردی هستند.

سیگار کشیدن، نور خورشید و رژیم غذایی با مواد غذایی نامناسب کلاژن را کم می کند. (کلاژن در اثر پیری هم کم می شود) بنابراین رژیم غذایی خود را بهبود بخشیده و از محصولات مراقبت پوست کلاژن دار استفاده کنید.

7- هر چند وقت یکبار به پوستتان استراحت بدهید.

هر چند که استفاده از محصولات مراقبت از پوست به سلامت پوست کمک می کند، اما گاهی اوقات لازم است استراحتی به پوست خود بدهید. استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت پوست، منافذ پوست را بسته و به قابلیت کشسانی پوست آسیب وارد می کند.

استراحت دادن پوست به این معنی است که از کرم و ژل استفاده نکرده و آرایش نکنید. یک روز را بدون این مواد و فقط با تمیز کننده های طبیعی صورت بگذرانید. هر هفته یکبار این کار را انجام داده تا پوست مکانیزم های دفاعی طبیعی خود را بازیابی کرده و استراحت کند.

کلام آخر

بسیاری از ژاپنی ها به خاطر سبک زندگیشان (قسمتی هم به خاطر ژن) پوست سالم و جوانی دارند. به جای استفاده از صد ها نوع ژل، کرم و لوسیون، رژیم غذاییتان را بهبود ببخشید. درصورتی که از محصولات مراقب از پوست استفاده می کنید، طبیعی ترین نوع آن ها را خریداری کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
organicwelcome




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا