حیوانات و جانوران

چگونه از حمله غاز به انسان جلوگیری کنیم؟

غاز ها پرندگانی هستند که اگر کسی وارد قلمرو و حریم آن ها شده و مزاحمتی برایشان ایجاد کند، به راحتی به او حمله می کنند. البته بیشتر، انسان ها را دنبال و تعقیب کرده و حمله ی واقعی نادر است. ولی با این حال اگر در محلی زندگی می کنید که غازهای فراوانی در نزدیکی تان وجود دارد، برای دفع خطر آن ها و جلوگیری از حمله ی ناگهانی بهتر است نحوه ی رفتار با غازها را بدانید. ما در فن تریکس با این موضوع همراهتان خواهیم بود.


برای اطلاع از نحوه جلوگیری از حمله خروس به انسان به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> جلوگیری از حمله خروس به انسان <<<


روش های جلوگیری از حمله غاز به انسان

1- علائم هشدار دهنده ای که نشانه ی حمله ی غاز به انسان است را بدانید.

اگر این علائم را مشاهده کردید، قبل از اینکه غاز بیش از حد پرخاشگر شود، از نزدیکی غاز دور شوید. هنگامی که نزدیک به غاز شدید به این علائم توجه کنید.

– ابتدا غاز سر خود را کمی به سمت عقب خم می کند؛ که این نشان دهنده ی خشم است. اگر گردن خود را جلو کشید، یعنی خشم او در حال افزایش می باشد.

– اگر غاز بخواهد حمله کند سر خود را به صورت پمپی و پیوسته بالا و پایین می کند.

– غازها ممکن است گاهی در حین عصبانیت صدای بوق نیز از خود درآورند.

1 جلوگیری از حمله غاز به انسان

2- اگر علائم بالا را در غاز دیدید، فوراً و قبل از اینکه غاز شروع به تعقیب و دنبال کردنتان کند، محل را ترک کرده و از او دور شوید.

اگر غاز ببیند که دور شدید، شما را دشمن خویش فرض نکرده و حمله نمی کند. فقط آرام آرام از کنار او دور شوید. زمانی که در فاصله ی مناسبی از او قرار گرفتید، علائم خشم در او از بین می رود.

3- اگر غاز به دنبالتان راه افتاد تا به شما حمله کند، به سمت او برگردید؛ به گونه ای که با او رو در رو باشید ولی با این حال آرام فرار کنید، ولی ندوید.

زمانی که غاز شما را تعقیب می کند، بسیار مهم است که چشم از او برندارید، چشم هایتان را نبندید و به هیچ وجه برنگردید یا سرتان را برنگردانید؛ تا از تعقیب کردنتان دست بردارد. فقط حواستان باشد که به چیزی برخورد نکنید، چیزی پرت نشود، پایتان به جسمی گیر نکرده و سکندری نخورید که همه ی این ها دلیلی برای حمله ی غاز به شما خواهد شد.

– دویدن، غاز را تشویق می کند که بیشتر شما را دنبال کند. زیرا نشان می دهد ترسیده اید. پس تحریک می شود که به شما حمله کند.

2 جلوگیری از حمله غاز به انسان

4- خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید.

اگر بترسید یا ناراحت به نظر برسید، یا حتی اگر با او دشمنی کرده و حالتی خصومت آمیز و تدافعی به خود بگیرید، غاز آن را نشانه ای از خشم و پرخاش دانسته و شما را دشمنی متجاوز تلقی می کند. بنابراین زمانی که در حال فرار هستید، کاملاً خونسرد بوده و عادی باشید. به هیچ وجه داد نزنید، چیزی نگویید و چیزی پرتاب نکنید. حرکات اضافی بدنی و دست و پا زدن نیز ممنوع است. چند نفس عمیق کشیده و به خودتان یادآوری کنید که اگرچه غاز وحشی و عصبانی به نظر می رسد، اما احتمال حمله بسیار کم است.

3 جلوگیری از حمله غاز به انسان

5- در صورتی که غاز به شما حمله کرد و آسیبی دیدید، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید.

نکات مهم جهت جلوگیری از حمله غاز‌

1- به غازها غذا ندهید.

2- اگر از غازها نگهداری می کنید، حتماً برای آن ها حصار و محل مناسب برای زندگی تهیه کنید.

4 جلوگیری ازحمله غازها

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “طرز صحیح جدا کردن پوست و پر غاز” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اا

خالم کلللی غاز داره اخه یه غاز کوچیگ وقتی گاز بگیره چه دلیلی داره بریم بیمارستان ؟ خاله من رو یه بار گازرفته بودن ولی خودش خوب شد وقتی هم بهتون حمله کردن برگردید و هیچ کاری نکنید میبینین که خودشون کلشون و برمیگردونن و میرن اگا بدویین هم جواب… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا