سلامتکودک

روش های طبیعی برای چرخش جنین بریچ Breech

تکنیک های چرخش جنین بریچ

برخی زنان باردار از زایمان طبیعی می ترسند. در مقابل، برخی دیگر فقط دوست دارند فرزندشان را با زایمان طبیعی به دنیا آورند و تمام سعی شان را می کنند که طبق برنامه های زایمان طبیعی پیش بروند. گاهی زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری متوجه می شوند که جنینشان، بریچ است. بریچ حالتی است که سر نوزاد در رحم، رو به بالا و پاها رو به پایین است. اگر شما هم در چنین وضعیتی قرار گرفته اید، نگران نباشید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که معمولاً جنین در بین هفته های ۲۸ تا ۳۲ بارداری می چرخد و نیاز به اقدام خاصی برای چرخش نوزاد نیست. جنین شما به محض ورود به ۹ ماهگی خواهد چرخید. در غیر این صورت، با چند راهکار و تکنیک ساده که براساس نظر چند ماما بوده، می توانید به چرخیدن جنین بریچ و قرار گرفتن آن در حالت معمولی کمک کنید.

1 تکنیک چرخش جنین بریچ

1- تمرین وارونه

روی پله ها بایستید و به سمت جلو خم شوید؛ به طوری که بتوانید کف دست های خود را روی سه پله پایین تر از پله ای که روی آن ایستاده اید قرار دهید. سرتان را هم جلو ببرید تا بالای دستانتان برسد. در این حالت، دست ها و سر شما سه پله پایین تر از پاها و باسنتان خواهند بود. این تمرین به چرخش جنین بریچ کمک کرده و سبب تنظیم لیگامان های (ligaments) لگن می شود.

2- استفاده از سطح شیبدار

در این روش، باید از یک سطح شیبدار مثل نیمکت دراز نشست کمک بگیرید. به نیمکت یک زاویه چند درجه ای (نه خیلی زیاد) بدهید و روی آن دراز بکشید؛ به طوری که سرتان به سمت پایین و پاهایتان روی لبه بالایی نیمکت باشد. این روش را سه بار در روز و هر بار، به مدت 20 دقیقه انجام دهید. این تکنیک نیز برای چرخش جنین بریچ مؤثر خواهد بود.

3- بالانس

تمرین بالانس به این صورت است که کف دست ها روی زمین قرار داده شده و پاها بالا برده می شوند. اما انجام این روش برای یک زن بارداری که در دوره سه ماهه سوم بارداری است، اصلاً امکان پذیر نخواهد بود. پس برای انجام این کار، بهتر است از آب کمک بگیرید و این حرکت را در استخر انجام دهید.

4- حرکت چهار دست و پا یا حرکت پیاده روی فیل

در طول روز، تا جایی که می توانید به جای راه رفتن ساده، روی دست ها و پاهایتان راه بروید. به طوری که پشتتان بالاتر باشد و یک زاویه حاده ایجاد شود.

5- گذاشتن هدفون با موزیک آرام در قسمت انتهای شکم

این کار سبب می شود که جنین به سمت منبع صدا حرکت کند و بچرخد.


برای اطلاع بیشتر از در این مورد به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> مزایای پخش موسیقی برای جنین <<<


6- تکنیک وبستر (Webster)

طبق عقیده برخی محققان و متخصصان، این تکنیک با اصلاح وضعیت استخوان لگن و انتهای ستون فقرات، چرخش رحمی را کاهش داده و با متوازن کردن عضلات لگن، به قرار گیری جنین در وضعیت مناسب هنگام زایمان، کمک می کند.

این تکنیک ها قبلاً کار شده و جواب داده اند. البته در برخی موارد هم سبب جدا شدن جفت و منجر به خونریزی شده است. پس اگر می خواهید این تکنیک ها را انجام دهید حتماً قبل از آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید و موضوع را با او در میان بگذارید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

کاش موارد عکس داشتن

دکمه بازگشت به بالا