لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه دکمه های کیبورد را تمیز و سرویس کنیم؟

اگر هنگام تایپ کردن با مشکل مواجه شده و دکمه های صفحه کلید گیر می کنند، یکی از علت های آن جمع شدن آشغال در زیر کلیدهای آن است. در این حالت کیبوردتان به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد. پس قبل از اینکه مشکل از این حادتر شده و باعث گیر کردن و یا شکسته شدن دکمه ها شود دست به کار شوید.

دکمه ها را با دستمال پاک کنید.

۱- کلید هایی که قسمت بیرونی آنها بسیار کثیف شده اند و در هنگام تایپ نیز بالا نیامده و به کف صفحه کلید می چسبند را با یک پیچ گوشتی در بیاورید.

1 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

۲- پاک کننده ای قوی را با پارچه ی نخی فاقد پرز بر روی کل سطح صفحه کلید کشیده و با دقت و به آرامی کیبورد را پاک کنید.

توجه داشته باشید که این کار را بادقت انجام دهید تا تمام آلودگی ها از بین رفته و کیبورد کاملاً تمیز شود. دستمال را به آرامی روی صفحه کلید بکشید تا فضای دکمه هایی که در آورده اید در اثر فشار آسیب نبینند.

2 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

۳- تمام دکمه هایی که در آورده اید را جداگانه تمیز کرده و خشک کنید و بعد از خشک شدن کامل کیبورد آن را در جای خود قرار دهید.

به همین راحتی صفحه کلید شما کاملاً تمیز خواهد شد.

3 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

از ژل مخصوص استفاده کنید.

۱- ژل های مخصوص این کار در اغلب فروشگاه ها موجود بوده و قیمت زیادی نیز ندارند. این ژله ها به راحتی تمام سطح کیبورد را تمیز می کنند. اگر تمیزی کیبورد برایتان مهم است و یا کیبورد دستگاهتان بسیار کثیف شده است، این وسیله را حتماً خریداری کنید.

۲- ژله را روی سطح کیبورد قرار دهید.

4 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

۳- پس از قرار دادن ژله روی کیبورد، ژله شکل کیبورد را به خود گرفته و وارد شیارها می شود و چون حالت چسبندگی داشته آشغال های درون شیارها به آن می چسبند.

5 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

۴- با احتیاط و به آرامی ژله را از روی کلید ها بردارید. دقت کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا ژله حالت خود را از دست ندهد. در غیر این صورت آشغال ها از آن جدا شده و دوباره به زیر دکمه های کیبورد باز می گردند!

6 پاک کردن کیبورد و پاکسازی

۵- بعد از این که ژله را برداشتید، آشغال ها را از آن جدا کنید. سپس ژله به حالت اولیه بازگشته و می توانید از آن برای قسمت های دیگر کیبورد نیز استفاده کنید.

در پایان با مراجعه به لینک های زیر با “نحوه استفاده از ماوس و کیبورد در Xbox One” و “طرز تمیز کردن پلی استیشن VR” آشنا شوید.

>>> نحوه استفاده از ماوس و کیبورد در Xbox One <<<

>>> طرز صحیح تمیز کردن پلی استیشن VR <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا