آموزش های ویدئوییخودرو و وسایل نقلیه

چگونه جا لیوانی کنسول خودرو را تمیز کنیم؟

جا لیوانی خودرو یکی از وسایل بسیار کارآمد و به درد بخور در ماشین می باشد. اما حتماً تجربه کرده اید که همیشه کثیف ترین نقطه ی ماشین نیز می باشد. به گونه ای که تمیز کردن آن در زیبایی فضای داخلی خودرو نقش به سزایی دارد. اگر کنسول ماشینتان سریع کثیف می شود و تمیز کردن دائمی آن برایتان مشکل و دردسرساز است، با ما در فن تریکس همراه باشید تا راه حلی سریع و آسان و البته بسیار کارا را در اختیارتان بگذاریم که بتوانید روزانه آن را تمیز کرده و از تمیزی خودروتان لذت ببرید.

نحوه تمیز کردن جا لیوانی خودرو

1- ابتدا هر جسم بزرگ و هرگونه آشغالی را که حدالامکان می توان با دست از داخل جا لیوانی بیرون آورد را درآورید و آن را کاملاً خالی کنید.

این کار ادامه ی کار را راحت تر خواهد کرد.

2- دستمالی نرم و جاذب یا تکه ای اسفنج را با آب و صابون مرطوب کنید.

از آب داغ و صابونی ملایم استفاده کنید. دستمال را داخل جا لیوانی چرخانده و تا جای ممکن جرم ها و کثیفی ها را پاک کنید.

– به جای آب و صابون می توانید با نسبت مساوی محلول آب و سرکه تهیه کرده و آن را روی دستمال بزنید تا علاوه بر تمیز شدن ضدعفونی هم شود.

3- اگر همچنان میزان جرم و کثیفی های جا لیوان بالا بوده و از بین نرفت، آن را تا نصفه با محلول آب گرم و صابون پر کنید.

اجازه دهید محلول چند دقیقه ای در آن بماند تا جا لیوانی خوب خیس بخورد. این کار به شل و نرم شدن جرم ها کمک می کند و باعث می شود آن ها راحت تر از بین بروند.

– در اینجا نیز به جای آب و صابون می توانید به نسبت مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده و آن را در جا لیوانی بریزید. به خصوص اگر جرم ها سخت و سمج هستند.

4- بعد از گذشت چند دقیقه و خیس خوردن کامل جا لیوانی محلول را با پارچه ای جاذب، قاشق یا لیوانی کوچک از داخل جا لیوانی خالی کنید.

5- برای تمیز کردن آثار جرم باقی مانده و همچنین گوشه و کناره ها از فرچه ای که در داخل محلول آب و صابون یا آب و سرکه (اگر جرم ها سفت و سخت است) خیسانده اید استفاده کنید.

به جای فرچه از مسواک کهنه و گوش پاک کن هم می توانید استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که فرچه کشیدن را بسیار با ملایمت انجام دهید؛ زیرا سخت کشیدن آن می تواند باعث آسیب شود.

6- در پایان با دستمالی خشک و تمیز جا لیوانی را خشک کنید و قبل از استفاده اجازه دهید 24 ساعت در هوای آزاد خشک شده و رطوبت آن کاملاً از بین برود.

این کار باعث می شود جرم ها در محیط مرطوب جا لیوانی مجدداً ایجاد نشود.

– اگر فرصت کافی برای خشک شدن کامل جا لیوانی ندارید با سشوار آن را کاملاً خشک کنید.

جلوگیری از کثیف شدن عمیق

1- جا لیوانی های پلاستیکی و قابل شستشو مانند آنچه در تصویر می بینید را خریداری کرده و داخل جا لیوانی کنسول بگذارید تا هر زمان کثیف شد به راحتی آن را در آورده و بشویید.

2- از زیر لیوانی های سرامیکی استفاده کنید. این وسیله به عنوان پوششی در کف جا لیوانی مانع از کثیف شدن بیش از حد کف جا لیوانی می شود. به راحتی نیز قابل شستشو می باشند.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه تمیز کردن کمربند ایمنی” و “معرفی انواع اسانس روغنی مناسب خودرو” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل

سپاس از زحمات شما
لطف میکنید برای رنگ زدن خودرو سواری بیشتر توضیح بدهید متشکرم

دکمه بازگشت به بالا