زیبایی

تفاوت کاشت ناخن ژله ای و ناخن آکریلیک چیست؟

تفاوت کاشت ناخن ژله ای و ناخن آکریلیک

مانیکور ناخن روشی بسیار عالی برای زیباسازی ناخن های دست است. چه شما عاشق آن باشید و در انجام آن زیاده روی کنید و چه برایتان هیچ اهمیتی نداشته باشد، مزایای آن غیر قابل انکار است. برای مانیکور و کاشت ناخن در سالن های آرایشی، از روش های بسیار زیادی استفاده می شود. ممکن است تفاوت آن ها همیشه برایتان سوال بوده و مایل باشید قبل از انجام این کار اطلاعاتی در مورد تفاوت آن ها به دست آورید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه تفاوت ناخن آکریلیک با ناخن های ژله ای را بررسی کنیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

1 تفاوت کاشت ناخن آکریلیک و ناخن ژله ای


همچنین می توانید برای اطلاع از فواید و نحوه انجام مانیکور ناخن با روغن داغ، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> فواید و نحوه انجام مانیکور ناخن با روغن داغ <<<


ناخنهای آکریلیک چیست؟

2 تفاوت کاشت ناخن آکریلیک و ناخن ژله ای

ناخن های آکریلیک را با ترکیب مایعی با پودر منومر یا آکریل (مواد ساخت ناخن های آکریلیک) به صورت خمیر به دست می آورند. خمیر به دست آمده را به شکل گلوله ای کوچک روی ناخن قرار می دهند. سپس آن را با فرچه ای به فرم ناخن درآورده و اجازه می دهند در معرض هوا خشک شود. زمانی که شما از روش کاشت ناخن های آکریلیک استفاده می کنید، تکنسین های این کار از ترفندهایی استفاده کرده تا ناخن، طبیعی تر به نظر برسد. بعد از آن روی تمامی ناخن ها لاک و برق ناخن زده می شود. اگر ناخن هایتان کوتاه بوده، نمی توانید آن را بلند کنید و به دنبال تغییری اساسی در ظاهر ناخن و انگشتانتان هستید، کاشت ناخن آکریلیک بهترین گزینه است.

ناخن های آکریلیک با مراقبت صحیح و اصولی، تا دو هفته عمر می کنند. اما اگر توسط افرادی متخصص کاشته شود، عمر آن تا چند هفته نیز بیشتر خواهد شد.

مزایا:

– بادوام
– متنوع و جذاب
– یکنواختی در شکل و ظاهر برای طبیعی به نظر رسیدن
– طول عمر بالا

معایب:

– احتیاج به نگهداری و مراقبت بالا
– وجود مواد و بوی شیمیایی در مراحل انجام آن
– آسیب رساندن به ناخن های طبیعی
– قیمت بالا


فن تریکس در مقاله زیر نحوه فرم دادن ناخن های آکریلیک را به شما آموزش می دهد.

>>> آموزش فرم دادن ناخن های آکریلیک <<<


ناخن ژله ای چیست؟

3 تفاوت کاشت ناخن آکریلیک و ناخن ژله ای

ناخن های ژله ای جلوه ای براق، جذاب، بدون شکنندگی و کوچکترین تراشه به ناخن ها داده و گفته می شوند که تا دو هفته نیز دوام می آورند. چه ناخن های بلند و جذابی داشته باشید و چه ناخن های کوتاه، این روش کاشت ناخن مناسب همه است. تکنیسین با زدن یک پوشش ابتدایی روی ناخن که پرایمر نام دارد، کار را شروع می کند. سپس این پوشش یا همان ژل زده شده بر ناخن، باید در معرض اشعه ی UV قرار گیرد. مجدداً چندین بار این لایه ی ژل روی ناخن زده می شود و هر بار بعد از هر پوشش ژل، ناخن ها باید به مدت 30 ثانیه در زیر لامپ UV قرار گیرند. در نهایت پوشش نهایی براق روی ناخن که باید به مدت یک دقیقه زیر لامپ قرار گیرد، کار کاشت ناخن ژله ای را به پایان می رساند.

مزایا:

– در نهایت، ناخن ها براق و درخشنده خواهند بود.
– هیچ آسیبی به بستر ناخن وارد نمی شود.
– بوی شیمیایی در حین انجام کار وجود ندارد.
– عمر بسیار بالایی دارد.
– سریع خشک می شود.
– هیچ گونه لکه، تراشه و شکنندگی در آن دیده نمی شود.

معایب:

– قیمت بالایی دارد.
– قرار گرفتن در معرض اشعه ی UV

اما مهمترین سوال ما هنوز پاسخ داده نشده است…

تفاوت بین کاشت ناخن آکریلیک و ژله ای چیست و کدام یک را باید انتخاب کرد؟

در واقع ناخن آکریلیک ترکیبی از مایع و پودر است، در حالی که ناخن های ژله ای، از ژل تشکیل شده اند. هر دوی این فرمول ها را می توان دقیقاً به شکل ناخن درآورده و با ناخن تطبیق داد تا طبیعی تر به نظر برسد. بنابراین اگر نسبت به ناخن های خودتان، به دنبال ناخن هایی بلندتر و قوی تری هستید، هردوی آن ها گزینه های مناسبی برای رسیدن به هدفتان است. با این حال ناخن های ژله ای معمولاَ انعطاف پذیرتر بوده و می توانند نیرو و ضربه ی بیشتری را نسبت به انواع آکریلیک تحمل کنند. شاید به همین دلیل 15 تا 20 درصد نسبت به انواع آکریلیک گران تر می باشند.

به طور کلی می توانیم بگوییم که اگر صرفاً ناخن های بلندتری می خواهید، ناخن های آکریلیک برایتان عالی است. اما اگر ناخن های قویتری می خواهید که عمر بیشتری داشته و بادوام بوده و نشکند انواع ژله ای را انتخاب کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا