پوشاک

چگونه می توان سایز کفش‌ جیر را متناسب با سایز پا بزرگتر کرد؟

تنگ بودن کفش همیشه برای بسیاری از افراد معضل بوده است. مخصوصا آن هایی که دائما سایز پاهایشان بر اثر سرما، گرما، بیماری یا بارداری تغییر می‌ کند. اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که تقریبا امکان گشاد شدن همه‌ نوع کفشی وجود دارد. حتی اگر بافت کفش بسیار محکم باشد و مثلا از چرم جیر ساخته شده باشد، با استفاده از یک اسپری مخصوص محافظت چرم می‌ توانید تا حدودی کفش‌های جیرتان را گشاد کنید، البته اگر فقط کمی تنگ باشد. زیرا اسپری فقط به میزانی بافت را نرم کرده و کمی کفش را گشاد می‌ کند. اما اگر کفش‌هایتان بسیار تنگ است، باید از ابزارهای مخصوص قالب زدن کفش یا چکمه استفاده کنید. یادتان باشد که اگر به خودتان مطمئن نیستید که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید و فکر می‌ کنید که به کفش‌ های گران قیمت خود آسیب می‌ زنید. از انجام این کار منصرف شده و کفش‌ها را به کفاش بسپارید.

استفاده از اسپری

1- با استفاده از اسپری، کفش‌هایتان را یک سایز تا یک سایز و نیم گشاد کنید: مقداری اسپری مخصوص محافظت از کفش‌های چرم را به کفش‌های جیرتان زده و چند ساعتی آن ها را بپوشید. اگر کفش‌هایتان کمی تنگ است، این کار بهترین و البته مقرون به صرفه‌ ترین راه چاره است.

1 افزایش سایز کفش جیر

2- از ابزارهای مخصوص این کار استفاده کنید: ابزارهای بسیاری در بازار موجود است که مخصوص گشاد کردن کفش‌هاست. هنگام خرید این ابزارها حتما از نوع مخصوص کفش‌های جیر استفاده کنید، تا به کفش‌ها آسیبی وارد نشود. بعضی از این ابزارها طوری طراحی شده‌اند که سریع کفش را گشاد می‌ کنند. پس اگر قصد خرید آن ها را ندارید به یک کفاشی رفته و همان جا از آن ها استفاده کنید، تا پول کمتری بپردازید.

2 افزایش سایز کفش جیر

3- داخل کفش را اسپری بزنید: اسپری کردن داخل کفش می‌ تواند راه حلی مؤثر برای گشاد کردن کفش باشد، پس داخل کفش را به طور کامل اسپری بزنید. و با انگشت مواد اسپری را به تمام گوشه‌ های کفش برسانید. فقط حواستان باشد قبل از استفاده از اسپری حتما دستوالعمل آن را مطالعه کنید. دقت کنید بعضی از اسپری‌ها فقط برای برای استفاده بر روی کفش می‌ باشند.

4- بعد از این که داخل آن را اسپری زدید کفش‌ها را بپوشید: بلافاصله بعد از اسپری کردن باید آن ها را بپوشید. نیازی نیست که با کفش‌ها راه بروید فقط پوشیدن برای چند ساعت بدون حرکت کفایت می‌ کند. اگر مایلید کفش‌ها بسیار گشاد شوند، می‌ توانید یک جفت جوراب ضخیم پوشیده و بعد کفش بپوشید.

5- اگر لازم شد مجددا این کار را تکرار کنید: اگر بعد از چند ساعت احساس کردید که کفش هنوز تنگ، ضخیم و مقاوم است، این فرآیند را دوباره تکرار کنید. حتی چند بار تکرار کردن این کار آسیبی به کفش نمی‌ زند، اما حتما قبل از استفاده اسپری دستوالعمل آن را مطالعه کنید. از بعضی اسپری‌ها نمی‌ توان چند بار در یک زمان استفاده کرد. اگر بعد از چند بار تکرار فرآیند، تأثیری ندیدید باید به چاره‌ ای جدی‌ تر اندیشید و از ابزار استفاده کرد.

3 افزایش سایز کفش جیر

از ابزار مخصوص گشاد کردن کفش استفاده کنید

1- ابزاری انتخاب کنید که دقیقا قالب کفشتان باشد: برای گشاد کردن کفش ابزارهای بسیار زیادی متناسب با تنوع کفش‌ها وجود دارد. مثلا برای کفش‌های پاشنه بلند یا چکمه و یا حتی گشاد کردن ساق چکمه، کفش‌های مردانه و زنانه انواع و اقسام ابزار وجود دارد. پس در انتخاب نوع ابزار متناسب با نوع کفشتان به اندازه کافی دقت داشته باشید.

4 افزایش سایز کفش جیر

2- روی ابزار گشاد کننده اسپری بزنید: بعضی از ابزارها به همراه یک اسپری فروخته می‌ شوند. سعی کنید نوع اسپری دار را که مخصوص کفش‌های جیر است، انتخاب کنید.

5 افزایش سایز کفش جیر

3- ابزار را داخل کفش بگذارید و انقدر آن را در کفش حرکت داده و دسته را بالا و پایین ببرید تا گشاد شدن کفش را حس کنید. یعنی ابزار برای کفش لق شده و به راحتی در آن حرکت کند.

6 افزایش سایز کفش جیر

4- سه یا چهار بار مرحله‌ ی بالا را تکرار کنید: این عملیات را تا جایی تکرار کنید که جلوی کفش و دیواره‌های کفش به اندازه‌ ای کشیده شوند که ابزار به راحتی در آن حرکت کند. بعد از هر مرحله کفش را پوشیده و تست کنید تا بیش از حد گشاد نشود.

7 افزایش سایز کفش جیر

5- اجازه دهید ابزار 24 تا 48 ساعت داخل کفش بماند: بعد از یک تا دو روز دسته‌ ی ابزار را خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده و آن را خارج کنید. حال دیگر باید کفش اندازه‌ی پاهایتان شده باشد. پس همین مراحل را برای لنگه‌ کفش دیگر نیز تکرار کنید.

کفش‌ها را بدون خطر گشاد کنید

1- جیر اصل را در معرض گرما یا سرما قرار ندهید: بعضی برای گشاد کردن کفش از سشوار استفاده می‌ کنند یا یک بسته آب داخل آن گذاشته و آن را فریز می‌ کنند. گرمای بیش از حد اصلا برای چرم جیر مناسب نیست. همچنین شما نمی‌ توانید با گذاشتن آب در کفش و یخ زدن آن حجم یخ را تخمین بزنید. ممکن است یخ حجیم شده و کفش را پاره کند.

2- جنس کفش را چک کنید: بعضی کفش‌ها از جنسی ساخته شده که قابلیت گشاد شدن را ندارند و ممکن است کشش بافت آن موجب پارگی شود. پس قبل از اقدام به گشاد کردن کفش، حتما چک کنید که کفش ظرفیت گشاد شدن را داشته باشد. مثلا کفش‌هایی که از پلاستیک سخت و یا چرم جیر ساخته شده باشند، حدودا تا یک سایز گشاد می‌ شوند.

3- کفش‌هایی که جلو پنجه‌ ی باریکی دارند را گشاد نکنید: کفش‌های پاشنه بلند مجلسی که اغلب جلوشان باریک و تنگ است را هیچوقت نمی‌ توان گشاد کرد، چون این کفش ها درواقع تنگ نیستند و اینگونه طراحی شده‌ اند. با اسپری زدن می‌ توان تا حدودی آن ها را قابل پوشیدن کرد، اما استفاده از ابزار در این کفش‌ها به کل ظاهر آن را از بین می‌ برد.

8 افزایش سایز کفش جیر

4- اگر در گشاد کردن کفش‌ها به خود مطمئن نیستید و فکر می‌ کنید به کفش آسیب می‌ زنید، این کار را به یک کفاش بسپارید. دست بردن در کفش‌هایی که بسیار ظریف طراحی شده و بسیار هم گران قیمت هستند و از موادی نازک و پلاستیکی ساخته شده‌اند، ریسک بالایی دارد. در چنین مواردی بهترین گزینه اعتماد به یک کفاش ماهر است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا