خانه و کاشانه

کاربرد های جالب دستکش های آشپزخانه

دستکش های پاره آشپزخانه را دور نریزید

همه ی خانم ها حداقل یک جفت دستکش پلاستیکی در آشپزخانه هایشان دارند که فکر می کنند تنها در هنگام ظرف شستن می توانند از آن استفاده کنند. به همین دلیل هم اغلب، آن را روی سینک ظرفشویی می گذارند. اما باید بگوییم از آنجایی که این دستکش ها از جنس لاتکس و پلاستیک هستند، نمی توان از آن ها در آشپزی استفاده کرد و به نظر می رسد نهایت خدمتی که می توانند ارائه دهند محافظت از دست ها در برابر مواد شوینده و آب داغ یا بریدن انگشتان هنگام استفاده از اشیاء تیز است؛ اما آیا می دانستید دستکش های به ظاهر ناکارآمدتان که تا پاره می شوند آن را دور می ریزید کاربردهای بسیار جالب دیگری غیر از آنچه در ذهنتان است نیز دارند؟

با فن تریکس همراه باشید تا با سه مورد از این کاربردهای شگفت انگیز آشنا شوید.

کاربردهای جالب دستکش های آشپزخانه‌

1- دستکش های آشپزخانه به راحتی می توانند پرز و موها (به خصوص موی حیوانات خانگی) را از روی بالش، کوسن، پرده و مبلمان جمع کنند.

1 کاربرد متفاوت دستکش آشپزخانه

اگر حیوان خانگی داشته باشید می دانید که یکی از دردسرهای داشتن این موجودات بامزه، تمیز کردن موهای آن ها از وسایلی مثل مبلمان است که مو روی آن ها می چسبد. به خصوص اگر حیوان سگ یا گربه باشد، هم موی بیشتری دارد و هم مدام روی مبلمان ورجه وورجه می کند.

اما اگر بدانید که مشکل به این بزرگی راه حلی بسیار آسان دارد، واقعاً شگفت زده خواهید شد. دستکش های آشپزخانه تان را دستتان کنید. هم می توانید به صورت خشک از آن استفاده کرده و هم کمی آن را نم دار کنید. به هر حال تنها کاری که باید بکنید این است که به سادگی کف دستتان را روی سطوحی مثل مبلمان، بالش و… که مو جمع شده است، کشیده و همه ی موها را جمع کنید. دست هایتان (با دستکش) را شسته و مجدداً کار را تکرار کنید؛ تا بتوانید همه ی موها را جمع کنید.

2- شاید باورتان نشود، اما دستکش ها برای باز کردن درب شیشه هایی که برای باز کردنشان بسیار مشکل دارید، به شما کمک می کنند.

2 کاربرد متفاوت دستکش آشپزخانه

ترفندها و وسایل بسیاری برای باز کردن درب شیشه ها وجود دارد، اما هیچ کدامشان به اندازه ی پوشیدن یک جفت دستکش راحت و قابل دسترس نیستند. تنها کاری که باید انجام داد، گرفتن سر شیشه با دست دارای دستکش و باز کردن درب سمج شیشه است. مطمئن باشید حتی نیاز به وارد کردن نیرو و زحمت بسیار زیاد هم نیست.

3- دستکش ها حتی می توانند به کشی مانند کش پول تبدیل شده و برای کشیدن روی هر چیزی استفاده شوند.

3 کاربرد متفاوت دستکش آشپزخانه

اگر دستکش هایتان پاره شد و تصمیم گرفتید آن ها را دور بریزید، دست نگه دارید. دستکش را دقیقاً در محلی که در تصویر می بینید قیچی کرده و سپس لول کنید. سر و ته انگشتان دستکش را نیز بریده و لول کنید تا کش های کوچکی به دست آید. به همین راحتی کش هایی با سایزهای متفاوت به دست می آورید که می توانید در هر جایی از آن ها استفاده کنید.

اگر شما هم کاربرد شگفت انگیزی از دستکش های آشپزخانه را می دانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان گذاشته تا ما نیز از تجربیات با ارزشتان بهره مند شویم.

همچنین در وب سایت فن تریکس می توانید با کاربردهای چاپستیک، خاکستر چوب و پنبه نیز آشنا شوید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
نفیسه

با سلام در مورد جمع کردن موی سگ با دستکش خیس باید عرض کنم که این کار فقط به درد خانواده‌های غیر مسلمان میخوره. چون تمام اجزای سگ نجس هست و اگه خیس بود نباید به چیز دیگه‌ای برخورد کنه چون اون چیز هم نجس میشه. ولی موی گربه نجس… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا