خانه و کاشانهسلامت

چگونه میزان اکسیژن خانه و محیط اطراف خود را افزایش دهیم؟

اگر شما در معرض بیماری مزمن مانند COPD، نارسایی قلبی یا آپنه خواب هستید، افزایش میزان اکسیژن محیط اطراف و خانه می تواند به بهبود علائم کمک کند. بهبود گردش هوا، حذف آلاینده ها از هوای خانه و افزایش اکسیژن آن از آنجایی که نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی دارد، حتی برای افراد سالم نیز لازم و حیاتی می باشد.

راهکارهای بسیار ساده و در عین حال کارآمدی برای افزایش میزان اکسیژن در خانه وجود دارد.

روش های افزایش میزان اکسیژن محیط خانه

1- تا جایی که می توانید خانه و محیط اطرافتان را با گل ها و گیاهانی پر کنید که اکسیژن فراوان تولید می کنند.

گیاهان را در اتاق هایی گذاشته که بیشتر استفاده می کنید. آشپزخانه، اتاق خواب و هال بهترین محیط ها می باشند.

همه گیاهان برای افزایش اکسیژن خانه خوب هستند، اما موارد زیر بسیار موثرترند:

– آلوورا
– پاپیتال یا پیچک
– درخت کائوچو
– گل چمچه‌ای
– فیلودندرون
– زبان مادرشوهر
– گیاه عنکبوتی
– پوتوس

1 تامین O2 محیط

2- از لامپ نمک هیمالیا استفاده کنید.

اگر چه این امر هنوز از نظر علمی ثابت نشده است، اما بسیاری از افراد معتقدند که لامپ های ساخته شده از نمک هیمالیا در تصفیه ی هوا بسیار نقش دارند. گفته می شود تابش صورتی رنگ زیبای آن ها تا حدی یون های منفی را از بین می برد. همچنین سموم موجود در هوا را نیز پاک کرده و از این نظر در تصفیه ی هوا نقش دارند؛ پس عاملی برای افزایش اکسیژن خانه نیز می شود.

3 افزایش میزان اکسیژن محیط خانه

3- شمع موم عسل روشن کنید.

شمع های ساخته شده از موم عسل، در حالت روشن دود نمی کنند؛ و زمانی که می سوزند مواد شیمیایی آزاد نمی کنند. این شمع ها در تمیز کردن هوا و حذف یون های منفی نقشی ندارند؛ اما در عوض هوا را آلوده نکرده و مانند شمع های پارافینی آلاینده نداشته و بسیار سالم ترند. برای افرادی که اکسیژن محیط خانه برایشان بسیار مهم است و به دنبال افزایش آن هستند، توجه به این نکته در مورد شمع ها لازم و ضروری است.

2 افزایش میزان اکسیژن محیط خانه

4- برای افزایش اکسیژن خانه در آشپزخانه، حمام و دستشویی فن نصب کنید.

فن بالای اجاق گاز در گرفتن رطوبت هوا و رفع بوی نامطبوع خانه، که ممکن است برایتان آزاردهنده باشد، نقش فراوانی دارد؛ که باعث گردش هوا در محیط شده، هوای محیط خانه را تازه می کند.

– فقط یادتان باشد که هر چند ماه یک بار، فن ها را (به خصوص فن آشپزخانه) با آب گرم و شوینده ی سطوح چرب تمیز کنید. این کار در عملکرد هر چه بهتر فن، نقش بسیار مهمی دارد.

4 افزایش میزان اکسیژن محیط خانه

5- فیلتر هوا بخرید.

انواع و اقسام بسیار زیادی از فیلترهای هوا در بازار وجود دارد؛ که در تصفیه ی هوای خانه و افزایش میزان اکسیژن آن نقش بسیاری دارند. این فیلترها قادرند ذرات معلق در هوا را به خود جذب کنند. جنس آن ها متفاوت است که بر اساس نوع استفاده، میزان تصفیه کنندگی و قیمت، می توان به سلیقه ی خود، از انواع فایبر گلاس یا پشم شیشه استفاده کرد. در اینجا نیز به یاد داشته باشید که از هر نوع فیلتری که استفاده کردید حتماً راهنمای آن را مطالعه کنید؛ تا زمان تعویض و نحوه ی استفاده ی اصولی را بدانید؛ و مشکلی برایتان به وجود نیاید.

5 تامین O2 محیط

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا