فرهنگ و هنر

چگونه در ژاپن فین کرده و بینی خود را تمیز و پاک کنیم؟

ممکن است به ژاپن سفر کرده باشید و یا از دیگران شنیده باشید که در ژاپن تحت هیچ شرایطی نمی توان بینی خود را تمیز کرده و به اصطلاح فین کرد، زیرا یک تخلف اجتماعی بزرگ محسوب می شود. اما باید بگوییم که این قانون به این شدتی که دیگران از آن صحبت می کنند نیست. بلکه فین کردن قانون و اصولی دارد که باید رعایت شود. در واقع مهمترین چیزی که باید در این مورد در نظر داشته باشید مکان مناسب برای انجام این کار است. اگر مکان و اصول فین کردن در ژاپن را بدانید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. فن تریکس در ادامه به نکات مهم در این باره اشاره خواهد کرد.


در اینجا فن تریکس مطالعه مقالات “کارهای بی ادبانه که نباید در مراسم عروسی انجام داد“، “آشنایی با حرکات توهین آمیز با دست” و “آشنایی با فرهنگ مردم اروپا” را به شما پیشنهاد می دهد.


نکات مهم در رابطه با اصول فین کردن در ژاپن

1- دقت داشته باشید که همیشه و در همه جای شهر ژاپن حتماً باید دستمال جیبی به همراه داشته باشید.

اهمیت این موضوع تا حدی بالاست که تقریباً در همه شهرهای اصلی ژاپن، مکان های مختلف مثل فروشگاه ها، آژانس ها، اماکن تجاری و امثال آن دستمال جیبی را اغلب به صورت رایگان در میان مردم توزیع می کنند و به همین دلیل می توان گفت دستمال جیبی یکی از بهترین ابزار برای درج تبلیغات محسوب می شود.

2- در ژاپن همیشه برای پاک کردن آبریزش بینی باید از دستمال کاغذی استفاده کنید و هرگز در دستمال دستی های پارچه ای فین نکنید.

زیرا در ژاپن از دستمال های پارچه ای فقط برای پاک کردن عرق، اشک چشم یا خشک کردن دست ها استفاده می شود. معمولاً ژاپنی ها همیشه یک بسته دستمال کاغذی جیبی و یک عدد دستمال پارچه ای به همراه دارند.

3- دستمال استفاده شده را حتماً باید در سطل زباله بیاندازید.

در ژاپن مخاط بینی به اندازه ادرار و مدفوع آلوده، مضر و بد وجهه است. بنابراین دقت داشته باشید که دستمال حتماً در سطل زباله قرار گیرد. اگر احیاناً به صورت اتفاقی دستمالتان در سطل نیوفتاد حتماً آن را برداشته و داخل سطل بیاندازید. مردم ژاپن روی این موضوع بسیار حساس هستند.

1 اصول فین کردن در ژاپن

4- همیشه فقط یکبار از دستمال استفاده کنید و هرگز دستمالی که یکبار در آن فین کرده یا دماغتان را پاک کرده اید را برای استفاده ی بعدی نگه ندارید.

در ژاپن این کار معادل استفاده دوباره از دستمال توالت است. در سرتاسر ژاپن به اندازه کافی دستمال یافت می شود.

2 اصول فین کردن در ژاپن

5- تا جایی که ممکن است در مجامع عمومی و در حضور دیگران بینی تان را تمیز نکنید.

به خصوص هرگز جلوی دیگران فین نکنید ولی اگر واقعاً لازم شد، حتماً سعی کنید این کار را دور از چشم دیگران و بی سر و صدا انجام دهید. تمیز کردن بینی تان هرگز نباید صدا داشته باشد.

6- در مواقعی که در جمع دیگران هستید و نیاز دارید بینی تان را تمیز کنید و موقعیتی نمیابید تا در جایی پنهان شده و این کار را انجام دهید، حتماً رویتان را از دیگران برگردانده و تا حد امکان بینی را بدون سر و صدا تمیز کنید.

انجام ندادن این کار بی احترامی به دیگران محسوب می شود.

3 اصول فین کردن در ژاپن

7- تا جایی که می توانید آب دماغ را بالا بکشید و فین فین کنید.

این کار در فرهنگ غربی بی ادبی محسوب می شود. اما این کار در ژاپن بهتر از فین کردن در دستمال با سر و صدا و در مقابل دیگران است.

8- ماسک بزنید.

زدن ماسک در ژاپن بسیار مرسوم است و نوعی احترام به دیگران نیز تلقی می شود. چرا که با این کار از سرایت مریضی تان جلوگیری می شود.

9- اگر در موارد خاص مجبور شدید در مقابل دیگران بینی خود را تمیز کنید معذرت خواهی فراموشتان نشود.

اگرچه این کار بی ادبی تلقی می شود، اما بدترین جرم اجتماعی نیست. در جاهایی که احساس می کنید به خاطر رفتار بی ادبانه باید معذرت خواهی کنید، حتماً این کار را انجام دهید تا به فرد مقابلتان بی احترامی نکرده باشید.

در فن تریکس بیشتر بخوانید…

>>> جوانسازی پوست صورت به روش ژاپنی <<<

>>> طراحی دکورایون اتاق خواب به سبک ژاپنی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا