تغذیه

طرز خشک کردن و تهیه چیپس انبه در منزل

انبه میوه ای گرمسیری است که دارای مواد مغذی بسیار بالایی بوده و به خاطر طعم شیرین و بافت نشاسته ای، بسیار پرطرفدار است. این میوه حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین A و قند طبیعی است و خوراکی عالی برای یک میان وعده ی مقوی به حساب می آید. از این رو بسیاری از افراد حتی در فصولی که انبه در بازار موجود نیست نیز مایلند از فواید این میوه بهره ببرند. به همین دلیل آن را خشک کرده و به صورت چیپس برای مدتی طولانی ذخیره می کنند و به عنوان یک میان وعده ی عالی از آن استفاده می کنند.

امروز قصد داریم تا نحوه خشک کردن و تهیه چیپس انبه را به شما آموزش دهیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

برای خشک کردن انبه

1- 2 تا 40 عدد انبه خریداری کنید.

تعداد انبه ای که خریداری می کنید کاملاً سلیقه ای است. اما باید توجه داشت که بعد از خشک شدن انبه از حجم آن کم شده و چیپس انبه ی شما کمتر از آن چیزی می شود که به نظر می رسد. اگر یکبار می خواهید فر را برای خشک کردن انبه روشن کنید، دو تا سه انبه تمام سینی فر را پوشش می دهد.

1 تهیه چیپس انبه

2- توجه داشته باشید که انبه ای که قصد خشک کردن آن را دارید باید کاملاً رسیده باشد.

بنابراین انبه ها را بررسی کرده و اجازه دهید آن هایی که کال و نارس هستند برسند سپس خشک کنید.


برای تشخیص انبه ی کال از انبه رسیده و اینکه بدانید از چه روش هایی باید برای رسیدن انبه ی نارس استفاده کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید.

>>> چگونه انبه کال و نارس را به عمل آوریم <<<


3- برای خشک کردن و تهیه ی چیپس انبه باید ابزار مناسب این کار را داشته باشید تا چیپس ها به بهترین شکل ممکن تهیه شوند.

مخصوصاً اگر قصد دارید چیپس انبه را در حجم بالا تهیه کنید. زیرا انبه بافتی چسبنده داشته و در وسط آن هسته ی بزرگی قرار دارد. در نتیجه برش صحیح و اصولی آن نیاز به کمی دقت و مهارت دارد. پس بهتر است یک دستگاه اسلایسر یا همان هسته گیر انبه که به راحتی در فروشگاه های اینترنتی در دسترس است را تهیه کنید.

4- اما اگر هسته گیر انبه ندارید.

انبه ها را به صورت سر و ته روی یک تخته ی برش گذاشته و به فاصله ی تقریباً 6 میلی متری از مرکز، انبه را برش زده تا دو برش از انبه به دست آمده و هسته ی آن جدا شود.

2 تهیه چیپس انبه

– برش های انبه را مانند تصویر روی تخته گذاشته و پوست آن ها را جدا کنید.

3 تهیه چیپس انبه

5- همین مراحل را برای همه ی انبه ها تکرار کنید تا از هر انبه دو برش سالم و له نشده به دست آید. پوست همه ی برش ها را کنده و در ظرفی بریزید و جهت خشک کردن آن ها مراحل زیر را دنبال کنید.

انبه از آن دسته میوه هایی است که برای خشک کردن آن بهتر است از دستگاه خشک کن استفاده کرد. زیرا بافت نرم و ظریف آن در خشک کن آسیب ندیده و در نهایت چیپس هایی با ظاهری زیبا به دست می آید. با این حال در نبود دستگاه خشک کن از فر هم می توانید استفاده کنید.

بنابراین:

1- فوراً توری یا سینی دستگاه خشک کن را آماده کنید. زیرا بین بریدن و پوست کردن میوه و قرار دادن آن در دستگاه خشک کن نباید فاصله ی زیادی بیفتد تا مواد مغذی آن از بین نرود.

2- با دقت و با آرایشی صحیح و زیبا مانند تصویر، برش های انبه را روی توری بگذارید. فقط دقت داشته باشید که بین برش ها فاصله بگذارید تا فضای کافی برای جریان هوا وجود داشته باشد.

4 تهیه چیپس انبه

3- دستگاه خشک کن را روی دمای 130 تا 135 درجه ی فارنهایت (45 درجه ی سلیسیوس) به مدت 10 تا 14 ساعت تنظیم کنید.

5 تهیه چیپس انبه

4- برای قرار دادن انبه ها در فر ابتدا باید روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کرده و سپس انبه ها را روی آن بچینید. فر را روی پایین ترین درجه به مدت 10 تا 12 ساعت تنظیم کنید.

6 تهیه چیپس انبه

5- بعد از این که انبه ها خشک شدند آن ها را در ظروف شیشه ای در بسته یا پاکت های پلاستیکی ریخته و در مکانی خشک و خنک و البته تاریک قراردهید تا تازه باقی بمانند.

7 تهیه چیپس انبه

6 – چیپس انبه ی شما آماده است.

8 تهیه چیپس انبه

شما می توانید علاوه بر چیپس انبه، چیپس آناناس را نیز در منزل تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. با مراجعه به لینک زیر با نحوه خشک کردن آناناس و طرز تهیه چیپس آناناس آشنا شوید.

>>> روش خشک کردن و تهیه چیپس آناناس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا