تغذیه

چگونه از دستگاه ساخت پاپ کورن یا پفیلا ساز استفاده کنیم؟

هیچ چیز لذت بخش تر از استشمام بوی خوش پاپ کورن تازه و خوردن داغ داغ آن در هنگام تماشای فیلم نیست. به خصوص اینکه می توان حجم زیادی از پاپ کورن که تا پایان فیلم کافی باشد را در منزل با هزینه ای بسیار پایین تر از نوع آماده ی آن تهیه کرد. درست کردن پاپ کورن در منزل بسیار آسان است. مخصوصاً اگر دستگاه ساخت آن را نیز داشته باشید.

مقداری دانه ی ذرت پاپ کورنی
مقداری روغن (ترجیحاً روغن نارگیل)
کره (به دلخواه)
نمک و ادویه جات تهیه کرده و دست به کار شوید.

درست کردن پاپ کورن با دستگاه چرخشی

1- اگر دستگاهتان از نوع چرخشی مانند تصویر است، درب آن را روی آن سوار کنید.

البته بیشتر دستگاه های پاپ کورن ساز از دو قسمت تشکیل شده اند که یک قسمت سرامیک یا فلزی بوده و یک قسمت پلاستیکی، که هم در پوش و هم کاسه ای بزرگ است که برای سرو پاپ کورن هم می توان از آن استفاده کرد. به راحتی این کاسه ی پلاستیکی را روی دستگاه گذاشته و با چرخاندن یا چفت کردن آن را به دستگاه وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که حتماً محکم شده است. زیرا اگر در پوش بسته نشود ذرت ها بیرون می ریزند.

1 طرز تهیه پاپ کورن با استفاده از دستگاه

2- بعد از اینکه با ساز و کار باز و بسته کردن درب دستگاه آشنا شدید، درب را برداشته و مواد اصلی یعنی ذرت و روغن (برای پخت ذرت ها) را در آن بریزید.

بیشتر این دستگاه ها در مرکز قسمتی را دارند که مخصوص اضافه کردن مواد است. به راحتی این دریچه را باز کنید و مواد را اضافه کنید.

– هر چه از روغن های طبیعی استفاده کنید بهتر است. زیرا طعم بهتری به پفیلا می دهند. روغن آفتاب گردان، کانولا و نارگیل بهترین انتخاب می باشند.

3- به دلخواه می توانید مقداری کره نیز به پاپ کورنتان اضافه کنید.

روی درپوش شیشه ای یا همان کاسه ی دستگاه، مانند آنچه در تصویر می بینید اسلاتی وجود دارد که در صورت تمایل می توانید مقداری کره روی آن بگذارید. کره آرام آرام آب می شود و روی پاپ کورن ها را می پوشاند. فقط یادتان باشد کره ها را به صورت برش های باریک درآورید تا زودتر آب شده و طی فرآیند ساخت پاپ کورن روی آن ها ریخته شود. با گذاشتن کره در دمای محیط و نرم کردن آن قبل از استفاده روی دستگاه مطمئن شوید که همه ی کره ها آب شده و همه ی پاپ کورن ها را در بر می گیرد.

2 طرز تهیه پاپ کورن با استفاده از دستگاه

4- دستگاه را روشن کنید.

بسته به میزان دانه ی ذرتی که استفاده کرده اید، میزان تازه بودنشان و نوع ذرت، مدت زمان پخت متفاوت است. اما بعد از چند دقیقه صدای تق تق ذرت ها را می شنوید. زمانی که صدای تق تق تمام شد و مثلاً هر چندین ثانیه یک بار یک صدا به گوش رسید باید دستگاه را خاموش کنید.

– گاهی اوقات ممکن است دانه های ذرت در زیر همزن های دستگاه گیر کرده و صدایی تیز و عجیب تولید کند که اصلاً جای نگرانی نیست.

5- چاشنی را اضافه کرده و نوش جان کنید.

تمام شد! پاپ کورن آماده است. با احتیاط دستگاه را سر و ته کرده و کاسه را از دستگاه جدا کنید. نمک اولین چاشنی است که باید به پاپ کورن اضافه شود اما از انواع ادویه جات مثل فلفل سیاه، پودر سیر، سس فلفل یا کچاپ، ادویه ی کاجون و حتی شکلات نیز می توانید استفاده کنید.

6- دستگاه را حتماً تمیز کنید.

تمیز کردن این دستگاه بسیار آسان است. فقط کافیست دستمالی برداشته و روغن های اضافی را پاک کنید. این کار را حتماً بعد از هر بار استفاده به طور کامل انجام دهید. زیرا روغن به مرور زمان روی دستگاه چسبیده و از بین نمی رود و روی طعم پاپ کورن تاثیر بدی می گذارد.

تهیه پاپ کورن با دستگاه تئاتری

اگر دستگاهتان از نوع تئاتری است:

1- ذرت و روغن را در محفظه ی آن بریزید.

محفظه ی پخت بیشتر این نوع دستگاه ها یک سطل فلزی است که دسته ای به آن متصل می باشد و با بالا کشیدن آن می توانید درب محفظه را باز و مواد را در آن بریزید.

3 طرز تهیه پاپ کورن با استفاده از دستگاه

2- دستگاه را روشن کنید.

بسته به مدل دستگاه پاپ کرن ها یا در محفظه ذخیره شده یا از خروجی بیرون ریخته می شوند. همانطور که در روش قبل گفته شد زمانی که محفظه پر از پفیلا شده و صدایی به گوشتان نخورد باید دستگاه را خاموش کنید. تنها تفاوتی که این دستگاه با دستگاه قبلی دارد این است که محفظه ی آن جدا نشده و پاپ کورن ها را باید با قاشق در بیاورید. با این حال کشویی در زیر دستگاه تعبیه شده است که با چندین بار هم زدن پاپ کورن ها داخل محفظه ی دستگاه، ضایعات پاپ کرن، یعنی ذرت هایی که شکوفه نشده یا سوخته اند و قابل خوردن نیستند به داخل کشو ریخته می شود.

3- از آنجایی که در این دستگاه نمی توان کره ریخت، اگر مایل به طعم دار کردن با کره هستید باید بعد از در آوردن پاپ کورن ها به همراه نمک و دیگر انواع چاشنی ها کره ی ذوب شده را نیز به آن اضافه کنید.

طعم دار کردن پاپ کورن

به شکل های دیگری هم می توان پاپ کورن را طعم دار کرد مثلاً:

1- اگر پاپ کورن شیرین دوست دارید می توانید بعد از ریختن روغن و ذرت در دستگاه، ¼ تا یک سوم پیمانه شکر را نیز به آن اضافه کنید. مادامی که پاپ کورن ها پخته می شود شکر نیز ذوب شده و پفیلا را ترد و شیرین می کند.

– بعد از سرد شدن پاپ کورن شکر نیز سرد شده و باعث چسبندگی پاپ کورن ها می گردد. که کاملاً طبیعی است و با هم زدن برطرف می شود.

2- شکلات و کارامل را نیز می توانید اضافه کنید.

فقط دقت داشته باشید که شکلات یا کارامل باید بلافاصله بعد از آماده شدن پاپ کورن ها زمانی که داغ داغ هستند ریخته شود تا روی پاپ کورن بچسبد.

3- می توانید دیگر دانه ها، مغزیجات، آجیل ها، میوه های خشک یا آب نبات نیز با پاپ کورن مخلوط کرده و لذت ببرید.

4- زردچوبه، فلفل تند و پودر کاری نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

5- ترکیب عسل و کره ی ذوب شده و مخلوط کردن و هم زدن آن با پاپ کورن نمکی هم می تواند خوشمزه باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

اه بد ترین مطلبی بود که خوندم

دکمه بازگشت به بالا