زیباییکودک

چگونه موی بچه ها را برای اولین بار بصورت اصولی کوتاه کنیم؟

کوتاه کردن موهای بچه برای اولین بار

اغلب ما این صحنه را دیده ایم که مادران بعد از اولین اصلاح موهای فرزندشان مخصوصاً بچه ی اول، گریه می کنند یا حال بسیار بدی به آن ها دست می دهد. این اتفاق کاملاً معمول و طبیعی بوده و شاید اغلب ما هم با آن مواجه شده باشیم. بدون شک بیشتر مادران آن را تجربه کرده اند.

گرچه اولین اصلاح موی کودک اصلاً جای گریه ندارد و موهای کودک آنقدر بهم ریخته و شلخته شده که اصلاً بدون اصلاح نمی توان با آن ها سر کرد، اما گریه ی مادر کاملاً از روی احساسات است.

از طرفی خود بچه نیز به دلیل اینکه تاکنون تجربه ای در این باب نداشته و حس وحشت و ترسی نسبت به اصلاح موهایش در او ایجاد می شود. تماشای چهره ی گریان مادر نیز ترس و استرس او را افزایش می دهد. بنابراین تا جایی که ممکن است باید ترس و استرس او را کاهش داد. زیرا اصلاح مو در ذهن کودک به عنوان چیزی ترسناک نهادینه شده و تا سال ها از آن وحشت خواهد داشت. پس قبل از انجام اولین اصلاح موی کودک نکات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کرده تا موهای کودکتان راحت تر کوتاه کنید.

1 اصلاح اصولی موی کودکان

1- سالن آرایشی مناسب را برای این کار انتخاب کنید.

2 اصلاح اصولی موی کودکان

قبل از هر چیزی مهم است که اصلاح موی بچه ها را در سالنی انجام دهید که مطمئن هستید در زمینه ی اصلاح موی کودک کار کرده و تجربه ای در این باب دارند. معمولاً چنین سالن ها از ابزار و اسباب بازی هایی برای بچه ها استفاده می کنند. محیط این آرایشگاه ها به گونه ای ساخته شده که کودک حس خوب و آرامی داشته و احساس ترس نکند. به علاوه آرایشگر نیز به دلیل این که در این زمینه تجربه دارد اصول ایجاد ارتباط با کودک و کنار آمدن با بی قراری ها و شیطنت های بچه ها را می داند و موهای کودک را به بهترین شکل ممکن کوتاه می کند.

بسیاری از آرایشگرها شاید به دلیل پر دردسر بودن این کار، رغبتی به کوتاه کردن موهای بچه ها ندارند. بنابراین نمی توانند آن گونه که باید و شاید این کار را انجام دهند. بنابراین از سپردن موهای کودکتان به این آرایشگرها خودداری کنید.

نکته ی دیگر که باید آن را مورد توجه قرار دهید این است که به هیچ عنوان موهای کودک را زمانی که خواب بوده را کوتاه نکنید. زیرا ممکن است بیدار شده و بسیار شوکه شود که تاثیر بسیار بدی روی ذهنیت او خواهد گذاشت. توصیه می کنیم قبل از اقدام به اصلاح موی کودکتان، چند باری او را به سالن برده و او را با محیط آشنا کنید.

2- قبل از اصلاح حتماً کودک را حمام ببرید تا موهایش تمیز باشد.

موهای چرب و به هم چسبیده آرایشگر را مجبور می کند که بیش از چند بار موها را خیس و شانه کند. این کار کودک را خسته و باز کردن گره ها و موهای چسبیده برایش دردناک و ناخوشایند می شود. به علاوه هنگامی که موها کثیف و چسبناک باشد موهای ریز سر به گردن، پشت گوش ها و … چسبیده و پنهان می مانند و در نهایت موها زیبا اصلاح نمی شوند.

3 اصلاح اصولی موی کودکان

3- آماده وارد سالن شوید.

4 اصلاح اصولی موی کودکان

همان طور که گفته شد بهتر است کودکتان را با آرایشگر از قبل آشنا کرده باشید تا نسبت به فردی غریبه که دست در موهایش کرده و به آن ها ور می رود، احساس بدی نداشته باشد. توصیه می کنیم حتماً چند عدد از اسباب بازی هایی که کودک آنها را خیلی دوست دارد، همراه داشته باشید تا در حین انجام کار او را با آن ها سرگرم کنید.

4- آرامش بچه را حفظ کنید.

اگر بچه ی شما نسبت به پیش بند آرایشگری حس بدی داشته و بی قراری می کند، پیشبند را کنار بگذارید و اجازه دهید کار بدون پیشبند صورت گیرد تا احساس ترس و استرس نداشته باشد. بعد از این کار می توانید لباس هایش را بشویید و یا آنها را عوض کنید.

5- اگر کودک استرس دارد او را در آغوش بگیرید.

گاهی اوقات حتی اسباب بازی هم نمی تواند کودکتان را سرگرم کرده و حس استرس و ترس همچنان همراه او هست. بنابراین او را عصبی و نگران می کند. در چنین مواقعی از آرایشگر درخواست کنید که اگر امکانش هست بچه را در آغوش گرفته تا در کنار شما احساس آرامش کند. این کار برای آرایشگر هم بهتر است. زیرا زمانی که کودک آرامش دارد، کنترل بیشتری روی او داشته و کار را بهتر انجام می دهد.

5 اصلاح اصولی موی کودکان

بعد از اتمام کار بچه ی شما حتماً به حمام نیاز دارد. موهای کودکتان اکنون کوتاه شده و پوست سر بیشتر در معرض مواد شوینده قرار دارد. پس در مراقبت از سر و انتخاب شامپو کودک بسیار باید دقت کرده و محصولاتی را برگزینید که بدون پارابن و سولفات باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا