آموزش های ویدئوییزیبایی

چگونه مجددا از یک مژه مصنوعی استفاده کنیم؟

مژه های مصنوعی به دلیل اینکه در آرایش چشم بسیار موثر بوده و چهره را تا حد زیادی زیبا می کنند، امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از طرفی به دلیل این که گران قیمت نیستند، پرکاربرد بوده و طرفداران زیادی دارند. اما این دلیل نمی شود که ما هر روز به دنبال خرید مژه مصنوعی باشیم و دائما آن را خریداری کرده و فقط یک بار از آن استفاده کنیم. خوشبختانه این امکان وجود دارد که از یک مژه مصنوعی، به طور مجدد و چندین بار استفاده کرد. اگر آن را اصولی از روی چشم برداشته و نگه داری کنید؛ می توانند چندین بار مورد استفاده قرار گیرند. با فن تریکس همراه باشید تا چگونگی این کار را فراگیرید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه تمیز کردن و شستن اکستنشن مژه آشنا شوید.

>>> نحوه تمیز کردن و شستن اکستنشن مژه <<<


برداشتن اصولی مژه از روی چشم

1- دستمالی مرطوب را در امتداد خط چشم بکشید.

دستمال مرطوب یا دستمالی آغشته به شیر پاک کن برداشته و به آرامی در امتداد خط چشم بکشید تا چسب مژه مصنوعی نرم شده و اتصال آن به همراه آرایش چشم از بین برود و مژه بدون آسیب و به آرامی بلند شود.

• بهتر است از پاک کننده هایی استفاده کنید که فاقد چربی هستند. زیرا چربی در محل اتصال مژه مصنوعی به چشم، گیر کرده و در آن باقی می ماند و باعث می شود دیگر نشود از مژه مجددا استفاده کرد.

2- مژه را از طرف گوشه ی خارجی چشم بلند کنید.

بعد از کشیدن دستمال و پاک کردن آرایش چشم، گوشه ی خارجی مژه، یعنی جایی که اتصال مژه به پلک ضعیف تر است را گرفته و به آرامی بلند کنید. حتما با انگشتانتان این کار را انجام داده و از ناخن و پنس استفاده نکنید چرا که مژه را پاره می کند. اگر گوشه ی خارجی به راحتی بلند شد یعنی چسب آن ضعیف شده و می توانید کل مژه را بلند کنید.

3- مژه را آرام به سمت بیرون کشیده و تمام آن را بلند کنید.

مراحل را بسیار آرام و با دقت انجام دهید زیرا امکان پارگی و خراب شدن مژه وجود دارد. در صورتی که گوشه ی خارجی مژه به راحتی بلند نشد و یا در حین بلند شدن در جایی اتصال محکم بود، سعی نکنید با فشار آن را کشیده و بلند کنید زیرا مژه پاره می شود. پس مجددا روی آن دستمال بکشید.

تمیز کردن مژه

1- دو عدد پد را برداشته و به شیر پاک کن یا هر نوع پاک کننده ی آرایشی دیگر آغشته کنید. مژه ها را در بین دو پد گذاشته و چند بار فشار دهید تا هرگونه ماده ی آرایشی یا آلودگی که روی آن است از بین برود.

پد رویی را برداشته مژه را برگردانید و برای طرف دیگر مژه نیز همین کار را تکرار کنید تا هر دو طرف آن تمیز شود.

2- بعد از این که مواد آرایشی و آلودگی های مژه ها را پاک کردید، باید چسب روی مژه را نیز از بین ببرید.

پنسی برداشته و تمامی چسب های موجود روی مژه را به آرامی و با دقت به گونه ای که آسیبی به آن نرسد جدا کنید.

3- بعد از اینکه چسب های روی مژه را برداشتید، برای اطمینان از تمیز بودن مژه از هرگونه باکتری یا میکروب، گوش پاک کنی را آغشته به الکل کرده و روی مژه بکشید؛ تا ضد عفونی شده و چسب های باقی مانده روی آن نیز از بین برود.

زیرا اگر چسبی روی آن باقی بماند در دفعات بعدی استفاده از مژه، باعث خارش پلک می شود.

4- اجازه دهید مژه ها در هوای آزاد خشک شوند.

مژه ها را روی حوله ای گذاشته و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه خشک شوند. استفاده از هر روش دیگری برای خشک کردن مژه ها باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود.

نگهداری از مژه های مصنوعی دست دوم

1- برای این که مژه ها را برای استفاده ی بعدی تمیز نگه دارید، جعبه ی آن را نباید دور بیندازید و مژه ها را در همان جعبه خودشان نگه داری کنید.

چرا که نگه داری مژه در جعبه ی مخصوص خودش باعث می شود شکل هلالی آن حفظ شده و مجددا قابل استفاده باشد. اگر جعبه را نداشتید، سعی کنید مژه را در چیزی مشابه با جعبه ی خودش نگه داری کنید تا مژه شکل هلالی خود را حفظ کند.

2- مژه را دقیقا مانند زمانی که خریداری کرده اید و به همان حالتی که در جعبه بود. یعنی به شکل هلالی درون جعبه بگذارید.

تا شکلشان حفظ شود. درب جعبه را سریع بگذارید تا مژه ها به همان شکل مانده و از دور نیم دایره جدا نشوند.

3- مادامی که مژه ها در جعبه هستند باید در جایی خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگه داری شوند؛ زیرا گرما و نور خورشید به بافت مژه آسیب زده و آن را خراب می کند.

پس مژه ها را در مکانی خنک و تاریک مثل کشو لباس بگذارید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا