سلامت

اقدامات و آمادگی های لازم قبل از انجام آزمایش کلسترول خون

اغلب افراد به دلیل اینکه میزان ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را در خود بسنجند، آزمایش کلسترول را انجام می دهند. آزمایش سطح کلسترول خون، میزان لیپیدها که چربی های متفاوتی در خون هستند را می سنجد. در صورتی که این چربی بالا باشد، فرد باید میزان کلسترول خونش را کاهش داده و در آینده مجدداً تست را تکرار کند. اگر به هر دلیلی کاندیدای تست کلسترول شدید، آمادگی های لازم قبل از انجام آن را در ادامه مطالعه کنید.


با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با آمادگی های لازم قبل از کولون تراپی و عمل جراحی بیماران مبتلا به لوپوس آشنا شوید.

>>> آمادگی های لازم قبل از کولون تراپی و پاکسازی روده <<<

>>> آمادگی های لازم قبل از عمل جراحی بیماران مبتلا به لوپوس <<<


آمادگی های لازم قبل از انجام آزمایش کلسترول خون

1- دقت داشته باشید که اکثر پزشکان توصیه می کنند همه ی افراد بالای 18 سال هر 5 سال یکبار آزمایش کلسترول را تکرار کنند.

با این حال اگر ریسک ابتلا در شما (مثلاً به دلیل سابقه ی خانوادگی یا بیماری قلبی، عدم فعالیت فیزیکی، دیابت و استعمال دخانیات) بالاست، آزمایش را با دفعات و فواصل کمتر تکرار کنید.

– خطر ابتلا به کلسترول بالا در کودکان بسیار پایین است ولی با این حال توصیه می شود کودکان 9 تا 11 سال و 17 تا 21 سال نیز یکبار این آزمایش را انجام دهند.

2- روز و زمان مناسبی را برای انجام تست تعیین کنید.

در حالی که لازم نیست قبل از آزمایش کلسترول ناشتا باشید؛ اما نکاتی مثل جراحی های قبلی، عفونت ها، بارداری یا هرگونه بیماری دیگری وجود دارد که باید قبل از انجام آزمایش آن ها را مد نظر گرفت. یعنی اینکه انجام آزمایش باید دو ماه بعد از حمله ی قلبی، بارداری یا جراحی های بزرگ و جدی باشد تا بتوان از نتایج دقیق آزمایش مطمئن بود.

3- در مورد ناشتا بودن برای آزمایش، با پزشکتان مشورت کنید.

درحالی که در استاندارد آزمایش کلسترول در سرتاسر جهان نیازی نیست که فرد ناشتا باشد، اما گاهی برخی تست ها در این آزمایش لحاظ می شود که پزشک تصریح می کند برای آزمایش باید ناشتا بود. مثلاً برخی پزشکان معتقدند ناشتا بودن در تست تری گلیسیرید باعث می شود نتایج دقیق تر باشد. بنابراین حتماً با پزشک مشورت کنید و در صورتی که از شما خواسته شد ناشتا باشید، تا 12 ساعت قبل از تست هیچ چیز نخورید و غیر از آب نوشیدنی دیگری ننوشید.

1 آمادگی قبل از انجام آزمایش کلسترول

4- مصرف غذاهای چرب قبل از انجام آزمایش ممنوع است.

غذاهای چرب و پر شکر می توانند میزان کلسترول خون را در ساعات بعد از مصرف به طور قابل توجهی افزایش دهند. بنابراین برای اینکه نتایج آزمایش دقیق باشد، قبل از آزمایش از مصرف این گونه خوراکی ها یعنی غذاهای سرخ شده، استیک های چرب، گوشت، پنیر و امثال آن اجتناب کنید.

5- از پزشکتان بپرسید که لازم است مصرف دارویی را قطع کنید یا نه

برخی داروها مثل کورتیکواستروئیدهای خوراکی می توانند به طور قابل توجهی روی نتایج آزمایش کلسترول تاثیر بگذارند. بنابراین ممکن است پزشک 1 تا 2 روز قبل از آزمایش قطع مصرف داروها را توصیه کند. حتماً یک هفته قبل از آزمایش لیست داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشک قرار دهید. به یاد داشته باشید که پزشک را از هرگونه مکملی که مصرف می کنید (خوراکی یا گیاهی) نیز مطلع کنید.

اقدامات لازم بعد از انجام آزمایش کلسترول‌

در صورتی که بعد از آزمایش باید میزان کلسترول خونتان را کاهش داده و یا سطح آن را ثابت نگه دارید تا نتایج تست بعدی تان مثبت باشد:

1- هر روز 30 دقیقه ورزش کنید.

2 آمادگی قبل از انجام آزمایش کلسترول

2- غذاهایی بخورید که سرشار از فیبرهای حل شونده هستند.

این غذاها کلسترول را از بدن دفع می کنند. جو، سبوس جو، لوبیا و بادمجان از جمله ی این مواد می باشند.

3- چربی های سالم و غیر اشباع مصرف کنید و مصرف چربی های اشباع شده و ترانس را قطع کنید.

روغن های گیاهی، گردو و روغن ماهی، چربی بد خون را کاهش می دهند.

4- از کشیدن سیگار و استعمال دخانیات اجتناب کنید.

3 آمادگی قبل از انجام آزمایش کلسترول

5- در مورد لزوم مصرف داروهای کاهنده ی کلسترول، با پزشک مشورت کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا