راهنمای خرید

راهنمای خرید و انتخاب گوش گیر یا محافظ گوش

کاهش شنوایی ناشی از کار در محیط های پر سر و صدا یکی از مهم ترین صدمات مربوط به کار به حساب می رود. به همین دلیل محافظت از گوش در چنین شرایطی بسیار مهم است، زیرا گوش ها از سازه های بسیار ظریفی تشکیل شده اند که ممکن است در اثر حجم زیاد صدا آسیب ببینند. معمولاً قرار گرفتن در معرض صدای 85 دسی بل یا بیشتر در طی یک دوره هشت ساعته بسیار خطرناک است، زیرا این حجم صدا برای گوش بسیار بالاست. در چنین مواقعی حتماً باید از گوش گیر یا محافظ گوش استفاده کرد. البته حتی اگر حجم صدا هم بالا نباشد ولی در عین حال آزارتان دهد (مثل صدای خروپف همسرتان)، می توانید از گوش گیر استفاده کرده و راحت بخوابید.

قبل از خرید و انتخاب گوش گیر نکات زیر را در نظر داشته باشید.

1- با NRR یا رتبه بندی میزان کاهش صدا (Noise Reduction Ratings) آشنا شوید.

NRR یک رتبه بندی استاندارد است که روی تمام دستگاه های محافظ گوش ثبت شده است. دستگاه های شنوایی طبق پتانسیل خود برای محدود کردن مقدار دسی بل صدا در محیط های حرفه ای و شغلی طبق NRR طبقه بندی می شوند. هرچه عدد NRR بیشتر باشد، یعنی میزان محافظت آن بیشتر بوده و صدای کمتری به گوشتان می رسد.

– میزان صدای محیط را براساس دسی بل بسنجید و سپس طبق آن دستگاهی با NRR مناسب تهیه کنید.

1 راهنمای خرید گوش گیر مناسب

2- مدت زمانی که نیاز است از محافظ گوش یا گوش گیر استفاده کنید را در نظر داشته باشید.

آگاهی از محیطی که قرار است در آن از گوش گیر استفاده شود، منبع صدا و همچنین مدت زمان استفاده از آن به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین محصول، کمک شایانی خواهد کرد.

– مثلاً اگر ساعت ها از اره برقی یا دریلی پر سر و صدا استفاده می کنید، استفاده از ایرپلاگ earplugs بهتر است. اما اگر به طور متناوب در معرض سر و صدا قرار دارید، گوشی ایمنی ایرماف را تهیه کنید.

3- اگر در معرض ضعف شنوایی قرار دارید، حتماً قبل از تهیه ی محافظ گوش به پزشک مراجعه کنید.

پزشک می تواند با معاینه و سنجیدن شرایطتان یعنی میزان صدایی که در معرض آن قرار می گیرید و شرایط گوشتان بهترین محافظ گوش را به شما پیشنهاد کند.

راهنمای انتخاب مناسب ترین محافظ گوش

1- اگر دائماً نیاز به استفاده از گوش گیر ندارید و تنها یکبار در شرایط خاص از آن استفاده می کنید، از انواع گوش گیر یکبار مصرف آن استفاده کنید.

این نوع گوش گیرها از نوعی فوم نرم ساخته شده اند که در هر سایزی از گوش کاملاً فیت می شوند. استفاده از آن ها بسیار آسان است. کافیست آن را در دست فشرده کرده و داخل گوش بگذارید. گوش گیر فشرده شده باز می شود تا کاملاً داخل گوش فیت گردد.

2 راهنمای خرید گوش گیر مناسب

2- برای اینکه گوش گیر بهتر گوش را مهر و موم کند و یکبار مصرف هم نباشد، از گوش گیرهای سیلیکونی و لاستیکی که دقیقاً قالب کانال گوش ساخته شده اند استفاده کنید.

مزیت استفاده از این گوش گیرها این است که ارزان بوده، قابلیت چندین بار استفاده و حمل و نقل آسانی دارند، جمع جور می باشند و در روزهای گرم سال نیز به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین سایز بندی داشته و در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ در بازار موجود هستند.

3 راهنمای خرید گوش گیر مناسب

3- محافظ گوش های ایرماف محافظ های حرفه ای هستند که اکثراً افراد برای استفاده های خاص مثل محل کار یا جاهایی که صدا بسیار بلند است از آن استفاده می کنند.

از آنجایی که تمامی گوش را پوشش داده و شاخص رتبه بندی NRR در آن ها مشخص است، تا حد زیادی در برابر صدا از گوش ها محافظت می کنند. تنوع در آن ها نیز بالاست و مدل های گردنی، روی سر و … آن ها موجود می باشد.

4 راهنمای خریدگوش گیرمناسب

4- برای محافظت بیشتر در برابر صدا و در مواردی که قصد دارید صدا تا جایی که ممکن است به گوشتان نرسد، می توانید از گوش گیر و ایرماف با هم استفاده کنید.

5 راهنمای خریدگوش گیرمناسب

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا