پوشاک

چگونه لکه روی یقه پیراهن را از بین ببریم؟

لکه ی روی یقه ی پیراهن مردانه همیشه معضل بسیاری از افراد بوده است. این لکه ها که در همه ی پیراهن های افراد دیده می شوند، عرق و چربی طبیعی بدن دلایل به وجود آمدن آن هستند. اما این مشکل آنقدرها هم بزرگ نبوده و اگر روش اصولی و مناسب پاک کردن آن را بدانید، از بین بردن آن بسیار هم آسان است. پس با فن تریکس همراه باشید.

راه های از بین بردن لکه ها

1- چربی ها را از بین ببرید.

برای اینکه بتوانید لکه را از بین ببرید. ابتدا باید چربی روی یقه ی پیراهن را برداشته تا به لکه برسید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد که هر کدام که راحت تر هستید را می توانید انتخاب کنید.

– یقه ی پیراهن را در مایع ظرفشویی برای یک ساعت یا بیشتر بخیسانید. سپس آب بکشید.

– گاز پاک کن را روی لکه اسپری کنید. اجازه دهید 5 دقیقه خیس خورده و سپس آبکشی نمایید.

– از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کرده و یقه را در آن بخیسانید.

1 رفع لکه یقه پیراهن مردانه

2- لکه را از بین ببرید.

بعد از این که چربی روی لکه از بین رفت، لکه ی واقعی پدیدار می شود. برای از بین بردن این لکه نیز راه های مختلفی وجود دارد. به دلخواه یکی را انتخاب کنید.

– اسپری لکه بر را روی لکه اسپری کنید. اجازه دهید چند ساعتی روی یقه بماند یا مقدار زیادی پودر آنزیم دار قوی را در آب مخلوط کرده و محلول را روی لکه اسپری کنید. اجازه دهید که اسپری چند دقیقه روی لکه بماند.

– جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را مخلوط کرده و روی لکه اسپری کنید. اجازه دهید چند ساعتی روی آن بماند. سپس لکه با کمی مالش از بین ببرید.

دو راه حل گفته شده قوی بوده و به احتمال بسیار زیاد لکه را از بین می برند.

2 رفع لکه یقه پیراهن مردانه

3- روی لکه مسواک بکشید.

بعد از این که اجازه دادید، محلول پاک کننده چند ساعتی روی لکه بماند، مسواکی کهنه برداشته و روی لکه بکشید تا لکه ها از بین برود. این روش بهتر از چلاندن یقه است. زیرا یقه ی پیراهن معمولا همیشه کثیف شده و همیشه نیاز به لکه بری دارد و اگر هر بار آن را بچلانید قطعا بسیار زود حالت خود را از دست داده، پاره شده و از بین می رود. پس از مسواک استفاده کنید؛ در صورتی که مسواک نتوانست لکه را از بین ببرد، از دست کمک بگیرید.

3 رفع لکه یقه پیراهن مردانه

4- پیراهن را بشویید.

بعد از انجام تمامی مراحل بالا و از بین رفتن لکه، کل پیراهن را به صورت عادی با دست بشویید. بهتر است از لباسشویی استفاده نکنید. زیرا خشک کن لباسشویی اغلب باعث می شود که لکه روی یقه باقی بماند.

5- پیراهن را به خشکشویی بسپارید.

اگر با انجام تمامی این مراحل، لکه سمج بوده و از بین نرفت، کاری بیش از این انجام ندید. چون به پیراهن آسیب می زنید. در چنین مواقعی حتما باید پیراهن را به خشکشویی بسپارید.

جلوگیری از بروز دوباره ی لکه های سمج روی یقه ی لباس

1- اجازه ندهید لکه کهنه شود.

اگر می خواهید لکه به راحتی از بین برود، به محض این که لکه ای روی یقه مشاهده کردید، یقه ی لباس را با دست بشویید.

2- در بهداشت فردی خود تغییراتی ایجاد کنید.

یقه ها زمانی به وجود می آیند که عرق و چربی بدن به بدترین شکل با هم در آمیخته می شوند. بنابراین بهتر است اگر یقه ی پیراهنتان به سرعت لکه می گیرد، در بهداشت فردی تغییراتی ایجاد کرده و با فواصل زمانی کم حمام کنید. می توانید از رول های ضد عرق، مام و پودر بچه روی گردن زده تا چربی ها را جذب نکند.

3- شامپویتان را عوض کنید.

برخی شامپوها با چربی طبیعی بدنتان به شکل بدی در هم آمیخته و ایجاد لکه می کنند. اگر همه ی نکات را رعایت می کنید اما باز یقه ی پیراهنتان لک برمی دارد، حتما شامپویتان را عوض کنید.

4- از لباس ها و پیراهن های سفید استفاده کنید.

به جای پیراهن های رنگی، پیراهن های سفید بپوشید؛ تا هم متوجه میزان لکه انداختن گردنتان روی آن شده و چاره ای بیاندیشید و هم به محض به وجود آمدن لکه آن را دیده و از بین ببرید. مهمتر از همه این که برای لباس های سفید از وایتکس هم می توان برای پاک کردن لکه ها استفاده کرد.

5- پد و نوارهای عرق گیر خریداری کنید.

این نوارها را می توانید دور گردن یا روی یقه متصل کنید تا از ایجاد لکه روی یقه ی لباس جلوگیری کند. اگر تمایلی به خرید آن ندارید، خودتان می توانید آن ها را دوخته و با استفاده از برچسب یا دکمه، نوار را به یقه متصل کرده و هر زمان که لازم بود بشویید.

4 رفع لکه یقه پیراهن مردانه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا