گردشگری

چگونه یک زیر انداز صحرایی یا باغبانی بدوزیم؟

آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

بهار و تابستان از زیباترین فصل هاست که بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت است و به قطع می توان گفت کمتر کسی پیدا می شود که گردش در دل طبیعت را دوست نداشته باشد. هوای گرم و مطبوع، تابش خورشید و رقص گل ها و گیاهان، آدمی را به وجد آورده و این دقیقا همان چیزی است که هر کسی بعد از زمستان خواستار آن است. همین زیبایی ها باعث می شود که حتی اگر به قصد پیکنیک هم بیرون نرفته باشیم، دلمان هوس لذت بردن از طبیعت را کرده و بخواهیم چند دقیقه ای در گوشه ای از طبیعت نشسته و آرامش یابیم. در چنین مواقعی داشتن یک زیرانداز کوچک که بتوان همیشه آن را به همراه داشته و از آن استفاده کرد، خالی از لطف نیست. زیراندازی نرم و راحت که به راحتی قابل حمل بوده و بتوان بدون کوچکترین زحمت و هزینه، آن را در خانه دوخته و همیشه به همراه داشته باشیم. با ما همراه باشید تا طریقه ی دوخت آن را به شما بیاموزیم و هزینه ای اضافی برای آن پرداخت نکنید.

1 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

وسایل لازم

  • دو تکه پارچه ی ضخیم به ابعاد 30 در 45 سانتی متر (اندازه ی پارچه ها را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید.)
  • دو تکه پلاستیک یا مشما در ابعاد 30 در 45 سانتی متر (این گزینه کاملا اختیاری بوده و اگر دوست دارید زیر اندازتان عایقی برای رطوبت باشد و بتوانید آن را در جاهای مرطوب نیز پهن کنید، از این گزینه استفاده کنید.)
  • کش قیطانی 30 سانتی متری (دو عدد)
  • سوزن ته گرد
  • قیچی
  • قیف
  • خط کش و ماژیک قابل شستشو
  • 150 گرم برنج2 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

اگر می خواهید زیر اندازتان دارای پلاستیک باشد، قبل از شروع کار پلاستیک را روی پارچه ها دوخته و سپس مراحل را دنبال کنید.

مرحله ی اول

ابتدا باید کش را روی زیر اندازتان بدوزید. به گونه ای که وقتی زیر انداز را لول می کنید، کش به دور آن بسته شده و زیرانداز را به صورت لوله شده نگه دارد. پس یکی از کش های قیطانی 30 سانتی متری را از وسط تا زده تا اندازه آن 15 سانتی متر شود. سپس سر کش تاخورده را همانند شکل زیر در گوشه سمت راست عرض 30 سانتی متری یکی از پارچه ها گذاشته و با سوزن ته گرد نگهدارید. کش دیگر را نیز به همین صورت تا زده و در گوشه ی سمت چپ عرض 30 سانتی متری همان پارچه قرار داده و آن را نیز با سوزن ته گرد ثابت کنید. دقت کنید که کش ها دقیقا مانند شکل زیر روی پارچه قرار بگیرند. حال پارچه ی دوم را برداشته و روی پارچه ای که کش به آن متصل شده است، بیندازید. به طوری که طرف روی پارچه ها، به سمت داخل قرار بگیرند.

3 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

مرحله ی دوم

دور تا دور دو پارچه، که کش در میانشان است را دوخته و یک ضلع آن را باز بگذارید. یعنی تنها سه ضلع مستطیل را بدوزید. سپس سوزن ته گرد ها را جدا کنید.

4 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

مرحله ی سوم

اکنون باید دو گوشه ی پارچه که دوخت خورده است را با زاویه ی 45 درجه قیچی کنید. فقط حواستان باشد که دوخت را نبرید.

5 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

مرحله ی چهارم

پارچه که به صورت پشت و رو است را برگردانده و روی دوخت ها را اتو کنید.

6 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

مرحله پنجم

در مرحله ی پنجم باید کانال هایی را روی زیرانداز ایجاد کنید که با برنج پر شوند. برای این کار خط کش و ماژیک را برداشته و خطوطی را با فاصله های یک و نیم سانتی متری از هم ترسیم کنید. حالا روی خطوط را بدوزید. دقت داشته باشید که هنگام دوختن خطوط، یک سانتی متر از ابتدای خطوط (در سمت باز پارچه) را رها کرده و آن را ندوزید.

مرحله ششم

بعد از این که تمامی خطوط را دوخته و کانال ها را ایجاد کردید، برنج را با استفاده از قیف داخل کانال ها ریخته و آن ها را پر کنید.

9 آموزش دوخت زیرانداز صحرایی

مرحله هفتم

در مرحله ی آخر بعد از این که تمامی کانال ها با برنج پر شد، یک سانتی متر از لبه ی کار که در مرحله ی پنجم ندوخته بودید را به داخل تا زده و آن را با سوزن ته گرد محکم کنید. سپس روی آن را با چرخ بدوزید تا لبه ی باز زیرانداز بسته شود. فقط قبل از بستن لبه، زیرانداز را تکان داده و روی زمین پهن کنید و دقت کنید که برنج ها در امتداد کانال ها به یک اندازه پخش شده و زیر انداز کاملا مسطح باشد. شاید لازم باشد مقدار برنج را کم یا زیاد کنید. پس ابتدا تمامی کانال های زیر انداز را مسطح کرده و بعد ضلع باز را با چرخ بدوزید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سایدا

من این زیر انداز رو دوختم اما خواستم یه نکاتی رو بگم که اگه کسی خواست بدوزه باید بدونه یکی اینکه اندازه پارچه ای که می خواین برش بزنید حداقل 70 در 100 بگیرین دیگه اینکه فاصله دوختها رو حدود 7 سانت بگیرین که بتونین به راحتی پر کنید و… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا