خانه و کاشانه

چگونه کوسن های مبل را شسته و تمیز کنیم؟

شستن و تمیز کردن کوسن

کوسن ها جزء ابزار لوکس و خاص منزل می باشند که از هر نوع، جنس و طرح و نقشی که برخوردار باشند، به دلیل دوخت خاص و شکل و شمایل و حالتشان نمی توان آن ها را به روشی معمولی و مانند دیگر بالش ها و پارچه ها شست. مخصوصاً کوسن های مبل که اگر در اثر شستشوی نادرست خراب شوند، اصلاً به درد نمی خورند. از طرفی نشستن آن ها نیز اصلاً منطقی نیست. چرا که اگر از آن ها به شکلی صحیح نگهداری نکنید عملاً کارایی خود را از دست می دهند. حتی گاهی در برخی از کوسن ها به دلیل جنس و مواد خاصی که در آن ها استفاده می شود، رطوبت باعث ایجاد کپک روی آن ها می گردد.


برای از بین بردن لکه و بوی استفراغ از روی مبل می توانید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های از بین بردن بوی استفراغ از روی مبل <<<


در چنین مواقعی شاید فکر کنید که باید کوسن را دور انداخته و به فکر تهیه ی کوسن های جدید بیفتید. اما این کار، هم از نظر اقتصادی به صرفه به نظر نمی رسد و هم گاهی غیر ممکن است. چرا که برخی کوسن ها در منزل با وسیله های دیگر ست بوده و امکان جایگزین کردنشان نیست. اینجاست که باید به فکر چاره ی دیگری بود. خوشبختانه راهی بسیار آسان برای نجات دادن کوسن های چرک و لکه دار که سال هاست شسته نشده اند وجود دارد، که می توانید آن ها را مثل روز اولشان تمیز کرده و تا چند سال دیگر نیز از آن ها استفاده کنید و از همه مهمتر در پولتان نیز صرفه جویی کنید!

1 نحوه شستن کوسن

برای این کار ابزار زیر را آماده کنید:

– بخارشو
– شلنگ آب
– پریز برق

مرحله ی اول: همه ی کوسن های کثیف را روی سطحی کاملاً مسطح و تمیز مثل کف حیاط، راهرو، تراس و هر مکانی که تمیز بوده و امکان ریختن آب نیز باشد.

2 نحوه شستن کوسن

مرحله ی دوم: بخارشو را آماده کنید.

بهترین راه برای شستن و تمیز کردن کوسن ها مخصوصاً کوسن های مبل، به گونه ای که خراب نشده و شکل ظاهریشان را از دست ندهند، استفاده از بخارشو است. بنابراین سعی کنید حتی اگر بخارشو در دسترستان نیست آن را از دوست و آشنایی قرض گرفته و راه حل دیگری برای تمیز کردن کوسن ها جایگزین نکنید. مخصوصاً این که شستن کوسن ها هر یک سال یا دو سال یکبار باید صورت گیرد.

آب را درون بخارشو ریخته و آن را روشن کنید و اجازه دهید تا آماده شود.

3 نحوه شستن کوسن

مرحله ی سوم: سری نازل بخارشو را عوض کرده و سری اسپری را نصب کنید.

زمانی که بخارشو توانست با بیشترین فشار ممکن بخار را اسپری کند، نازل آن را مستقیماً روی کوسن گرفته و تمامی لکه ها و کثیفی های روی کوسن را به آرامی و با دقت با فشار بخار از بین ببرید. برای لکه های مقاوم باید فاصله ی نازل با لکه را تا جایی که امکان دارد کمتر کرده و کمی مدت زمان اسپری کردن بخار روی لکه را افزایش دهید.

4 نحوه شستن کوسن

توجه کنید که اگر کوسن ها بسیار کهنه بوده و پارچه ی آن ها پوسیده است یا اگر جنس پارچه ی آن ها بسیار ظریف باشد، بخاری که با فشار از بخارشو خارج می شود به پارچه آسیب زده و آن را پاره کرده و از بین می برد. از این روش فقط برای کوسن هایی با پارچه های ضخیم استفاده کنید.

مرحله ی چهارم: خشک کردن کوسن ها

بعد از این که کوسن ها به طور کامل تمیز شد، آن ها را زیر نور آفتاب گذاشته و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. کوسن هایتان به زیبایی و تمیزی روز اولشان خواهند شد.

5 نحوه شستن کوسن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا