خانه و کاشانهگل و گیاه

معرفی 16 گل زیبای تابستانی مناسب برای کاشت در باغچه

با نزدیک شدن فصل تابستان، بسیاری از افراد خوش ذوق و با سلیقه که حیاط منزلشان را به باغچه مجهز کرده اند، به دنبال گل هایی زیبا و متفاوت برای هر چه زیباتر شدن باغچه ی تابستان امسالشان نسبت به سال های پیش می باشند. به همین دلیل قصد داریم 16 نوع گل بسیار زیبا و متفاوت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید منزلتان را بیش از پیش زیباتر کنید. پس با فن تریکس همراه باشید.

1- گل جعفری یا ماری گلد

این گل به خاطر زیبایی فوق العاده و تنوع رنگی خود، یعنی طلایی، نارنجی و مسی، بسیار پر طرفدار است. علاوه بر این به دلیل این که نگهداری از آن ها بسیار آسان بوده و احتیاج به مراقبت خاصی ندارند و عمرشان هم در تابستان طولانی است، بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. به خصوص اینکه به طور انبوه رشد کرده و ظاهر بسیار زیبا و دل انگیزی به باغچه می دهند.

2 معرفی گل های تابستانی

2- گل ادریسی

از اواخر بهار تا اوایل پاییز، این گل خیره کننده، نظرها را به صورت عجیبی به خود جلب می کند. چرا که رقص چشم نواز این گل ها در باغچه بسیار تماشایی است. نکته ی بسیار جالب در مورد این گل این است که، رنگ گل های ادریسی براساس یون های آلومینیومی موجود در خاک متفاوت می شود.

3 معرفی گل های تابستانی

3- گل رعنای زیبا

اگر حال و حوصله ی مراقبت از گل را نداشته اما دوستدار زیبایی هستید، گل رعنای زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا این گل احتیاج به هیچ گونه مراقبتی نداشته و در خاک فقیر، بدون کوچکترین توجهی گل داده و خودنمایی می کند. ظاهر این گل مانند یک غروب تابستانی، مینیاتوری است. تلفیقی از رنگ های زرد، نارنجی و قرمز و گاهی زرشکی. این گل عاشق نور مستقیم خورشید است، بنابراین هیچ گاه اجازه ندهید در سایه قرار بگیرد.

4 معرفی گل های تابستانی

4- گل آستر (ستاره ای)

این گل نماد عشق و صبر است. گل های ستاره ای شکلِ این گیاه در طول تابستان به بنفش، صورتی و یاسی تغییر رنگ می دهند.

5 معرفی گل های تابستانی

5- گل استیلب

این گل با بافت ظریف، کرکی و ارتفاع زیاد خود که به رنگ صورتی دیده می شود، فضایی رویایی و آرام بخشی را به محیط می دهد. زیبایی این گل خاص و متفاوت بوده و مانند پیراهن مخمل ارغوانی در باغچه دامن می گستراند.

6 معرفی گل های تابستانی

6- کوکب کوهی یا سوسن چشم سیاه

این گل ها به عنوان گل های وحشی شناخته می شوند. بی رویه رشد کرده و عمر کوتاهی دارند. از آن جایی که کل محیط را زرد می کنند، طرفداران خاصی داشته و می توان گفت عامه پسند نمی باشند.

7 معرفی گل های تابستانی

7- اسطوخودوس

نوع تزئینی گل اسطوخودوس ظریف تر و زیبا تر می باشد. که در صورت تمایل می توانید در طول تابستان آن را در باغچه بکارید. این گل بیشتر به خاطر عطر بسیار خوشی که دارد پر طرفدار می باشد.

8 معرفی گل های تابستانی

8- سرخار گل

سرخارگل گلی است که پروانه ها و زنبورهای زیادی را به دور خود جمع می کند. اگر چه شکوفه های زیبا و بلند قد آن که عمری نسبتا طولانی نیز دارند به تنهایی زیبایی خاصی به باغچه می دهند، اما اکثر افراد از این گیاه به خاطر خواص دارویی آن استفاده می کنند.

9 معرفی گل های تابستانی

9- گل کورئوپسیس (اشرفی یا شاه اشرفی)

این گل بومی آمریکا بوده و گیاه نسبتا مقاومی است، که تا پایان تابستان عمر می کند. گل های کوچک آن به رنگ زرد و قهوه ای مایل به ارغوانی است و گلهای زیادی تولید می کند و همین باعث زیبایی این گل می شود.

10 معرفی گل های تابستانی

10- گل کوکب

گل کوکب از جمله گل های تابستانی است که به خاطر زیبایی فوق العاده اش از قدیم الایام پرطرفدار بوده است. تنوع این گل از نظر اندازه و رنگ بسیار زیاد بوده و تلفیق گونه های مختلف آن در باغچه، زیبایی حیاط را دو چندان می کند.

11 معرفی گل های تابستانی

11- گل مینا

گل مینا به خاطر ظرافتش، چهره ای فانتزی به باغچه می دهد. این گل که مظهر پاکی و معصومیت است، عمر کوتاهی داشته و هرگز بهار سال آینده را نمی بیند.

12 معرفی گل های تابستانی

12- گل سوسن یک روزه

نام علمی این گیاه Hemerocallis (همروکالیس) به معنای زیبایی برای یک روز می باشد. به دلیل تنوع در رنگ و اشکالش، بسیار مورد استقبال واقع شده است. در طول تابستان یک دوره گل می دهند و رشد آسانی دارند به طوری که در بسیاری از مناطق سازگار می باشند، و به مراقبت خاصی احتیاج ندارند. برخی گونه های این گل معطر بوده و پرطرفدارند.

13 معرفی گل های تابستانی

13- گل زنبق

در یونان این گل را الهه ی رنگین کمان می نامند. گیاهی ظریف و پر زرق و برق است، که در فصل تابستان چشم اندازی زیبا به حیاط و باغچه می دهد.

14 معرفی گل های تابستانی

14- گل صد تومانی

گل های پف پفی گل صد تومانی، در باغچه ی خانه هر ساله نوید سال جدید را می دهند. چرا که این گل عمری طولانی داشته و گفته می شود تا نیم قرن هم می تواند عمر کند. پس هر ساله در زیبایی باغچه تان شریک است.

17 معرفی گل های تابستانی

15- گل چتری یا فلوکس

گلی همیشه سبز که زیبا و معطر بوده و نگهداری بسیار آسانی دارد. رنگ های متنوعی داشته و اغلب به عنوان گیاه پوششی برای تزئین نقاط مختلف استفاده می شود. تا اواخر تابستان گل می دهد و خوشه های آن، زنبورها و پروانه های بسیاری را به خود جذب می کند.

15 معرفی گل های تابستانی

16- گل آفتابگردان

زیبایی و خواص و جذابیت گل های آفتابگردان هم که بر هیچ کسی پوشیده نیست. در هر جایی می توان آن ها را کاشته و از آن ها لذت برد.

16 معرفی گل های تابستانی

علاوه بر این 16 گل مناسب فصل تابستان، 14 گل مقاوم به زمستان را در لینک زیر به شما معرفی کرده ایم.

>>> معرفی 14 گیاه آپارتمانی مفاوم به زمستان <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا