خانه و کاشانهگل و گیاه

معرفی درختان نخل مناسب برای کاشت در حیاط و باغچه

آشنایی با انواع درخت نخل

– درختان نخل ، خانه تان را به یک ناحیه گرمسیری تبدیل می کنند.

1 معرفی انواع درخت نخل

هیچ گیاهی بهتر از درخت نخل با آن تنه باریک و برگ های پر مانندش که در نسیم به آرامی تکان می خورند، نمی تواند حس و حال نواحی گرمسیری را به وجود آورد. درختان نخل 3000 گونه دارند که همه ی آن ها شبیه هم نیستند. اگر در مناطقی زندگی می کنید که امکان رشد درخت نخل در آن وجود دارد، باید بدانید کدام گونه مناسب آنجا می باشد. مواردی که باید در نظر گرفته شوند شامل: حداکثر ارتفاع درخت، اندازه محل نگهداری از درخت، گیاهی که در نزدیکی آن کاشت می شود، ترکیبات خاک و میزان فرو ریختن برگ و یا میوه آن است.

این درختان همیشه سبز با برگ هایی به شکل پر و یا برگ های پنجه ای شکل (مثل برگ انگور) دیده می شوند. برگ های پنجه ای شکل، دارای برگچه هایی هستند که از انتهای برگ نشأت می گیرند. بیشتر درخت های نخل سردسیری، برگ های پنجه ای شکل دارند. درختانی که برگ هایی به شکل پر دارند، دو ردیف برگچه در انتهای هر طرف ساقه برگ آن ها وجود دارد.

برای معرفی بهترین درختان نخل جهت استفاده در مناطق مسکونی و خانه ها تحقیقی انجام دادیم که آن ها را در فن تریکس به شما معرفی خواهیم کرد. وجه مشترک بین همه این درختان انتخاب شده این است که این درختان مثل آن نخل های غول پیکر بلوارها و پارک ها نیستند.

برای استفاده تزئینی از این درختان، ما به سراغ نوع پنجه ای شکل آن ها رفته ایم.

1- نخل اریکا

2 معرفی انواع درخت نخل

نام علمی: Dypsis lutescens
سایر نام ها: نخل نی طلایی، نخل پروانه، نخل بامبو و نخل زرد
نوع برگ: پنجه ای

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

برگ های سبز و دارای برگچه های طلائی، زرد و حتی نقره ای-خاکستری هستند. نخل اریکا به نظر طلائی رنگ می رسد. اندازه برگ ها 4 تا 6 فوت بوده و دمبرگ های ساده ای دارد.

نقطه های سیاه رنگی در ساقه ی برگ ها به چشم می خورد و برگ ها در مقطع عرضی به شکل “V” هستند.
این گیاه دارای بالاساقه بوده که همراه با برگ های سالخورده می ریزد. در اثر قرار گرفتن گیاه در هوای خشک، خیلی گرم و سرد نوک برگ های این گیاه قهوه ای رنگ می شود که می توان آن را با یک قیچی از بین برد. به علاوه بهترین مکان مطلوب برای این گیاه یک محیط مرطوب است.

مکان های مورد استفاده: تحمل بی آبی این گیاه همراه با رشدش زیاد می شود. این گیاه در مناطق نیمه گرم و گرمسیر کاشته شده و محیطی دلپذیر در یک مکان به وجود می آورد. تعداد برگ های این درخت متفاوت بوده که با هرس کردن می توان مقدار آن را کنترل کرد.

ارتفاع: 25 تا 30 فوت

بومی مناطق: ماداگاسکار، مناطق گرمسیر هند، مالزی، جنوب چین، فیلیپین، جزایر سلیمان و استرالیا.

2- نخل خرمای جزایر قناری

3 معرفی انواع درخت نخل

نام علمی: Phoenix canariensis
سایر نام ها: اشتباهاً نخل آناناس
نوع برگ: پنجه ای

چگونه آن را تشخیص دهیم: یک درخت فوق العاده زیبا با تنه ای ضخیم و طرح های الماسی شکل روی آن و قوس های برگی که مثل یک تاج بالای درخت انبوه شده اند.

مکان های مورد استفاده: نخل های جزایر قناری مورد علاقه بسیاری از افراد است؛ زیرا ظاهری شیک و تجملی به محل زندگی و اماکن تجاری می دهند.

ارتفاع: بسیار کند در رشد کردن، 10 سال طول می کشد تا به 6 فوت ارتفاع برسد.

بومی مناطق: جزایر قناری، این درخت بومی و اهلی شده مناطقی مثل اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، فلوریدا، آریزونا، نوادای جنوبی، کالیفرنیا و آلبامای آمریکا است.

3- پالم فن چینی

4 معرفی انواع درخت نخل

نام علمی: Livistona chinensis
سایر نام ها: نخل آبشار چینی

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

برگ های بزرگ، براق و پروانه ای شکل که به قطعه هایی تبدیل شده اند و با خم شدن به سمت پایین جلوه ای باشکوه و آبشار مانند پیدا می کنند. برگ این درختان تا 5 فوت ضخامت هم رشد می کند و یک سایبان بزرگ روی تنه ایجاد می کنند. تنه درخت در انتها کلفت تر است و می تواند به رنگ های قهوه ای متمایل به خاکستری باشد.

مکان های مورد استفاده: این درختان با ریشه های طولانی و مقاوم در برابر کم آبی انتخاب خوبی برای مناطقی به گرمی کالیفرنیا و سایر مناطق گرمسیر هستند. آبیاری کردن این درختان رشد آن ها را سریع تر می کند. درختان کوچک از همین گونه، در حیاط خلوت بسیار جذاب هستند.

ارتفاع: در مناطق بومی تا 50 فوت هم رشد می کنند، اما معمولاً از 15 تا 25 فوت ارتفاع دارند.

بومی مناطق: جنوب ژاپن، تایوان و جزایر متعدد در جنوب دریای چین

4- نخل بادبزنی

5 معرفی انواع درخت نخل

نام علمی: Chamaerops humilis
سایر نام ها: نخل فن اروپایی
نوع برگ: پنجه ای

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

این درخت پر از جای برگ های فرو ریخته بوده که ظاهری خشن به پوست تنه آن می دهد. همچنین به شکل دسته ای رشد کرده که 5 تا 7 تنه جداگانه دارد. برگ ها به شکل مثلث بوده، مستقیم رشد می کنند و 2 فوت عرض دارند. برگ ها خاکستری-سبز یا آبی-سبز هستند.

مناطق مورد استفاده: این گونه های مقاوم به سرما، خوشه های زیاد و زمختی داشته و برگ های سبز تیره و دندانه های تیزی دارند. میوه و گل آن ها به اندازه سایر نخل ها به چشم نمی آید. نخل های بادبزنی به دمای 0 درجه مقاوم هستند.

ارتفاع: به آرامی و تا حدود 20 فوت رشد می کنند.

بومی مناطق: ناحیه مدیترانه ای، اروپای جنوبی (مالت، سیسیل، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و فرانسه) و آفریقای شمالی (الجزایر، مراکش و تونس)

5- نخل ملکه

6 معرفی انواع موخ

نام علمی: Syagrus romanzoffiana
سایر نام ها: نخل کوکسی
نوع برگ: پنجه ای

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

نخل ملکه تنه ای صاف و مستقیم و برگ های زیبا و باشکوهی دارد. میوه های این درخت نارنجی-قرمز بوده که هنگام افتادن از درخت پخش شده و محیط را کثیف می کند.

مناطق مورد استفاده: این نخل های زیبا برای مناطق مسکونی و خانه های بزرگ مناسب هستند. اما بهتر است آن ها را نزدیک مسیر، حیاط و یا استخر نکارید. (به خاطر میوه های آن)

ارتفاع: 50 فوت یا بیشتر

بومی مناطق: برزیل و آمریکای جنوبی

6- نخل آسیابی

7 معرفی انواع موخ

نام علمی: Trachycarpus fortune
سایر نام ها : نخل چوسان، نخل آسیابی چینی
نوع برگ: پنجه ای

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

این نخل ها تنه های باریکی دارند. برگ هایشان مثل شمشیر بوده و 4 فوت ضخامت دارد. حیطه رنگی آن سبز تیره تا زرد-سبز است (با یک رنگ نقره ای-سبز در انتهای برگ ها). برگ ها به سمت بالا رشد می کنند.

مناطق مورد استفاده: از این درختان برای استفاده در حیاط خلوت خانه ها بسیار استقبال شده است.

ارتفاع: رشد آن کُند بوده و 20 تا 40 فوت رشد می کند.

بومی مناطق: چین مرکزی و شرقی

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

>>> معرفی انواع گل و گیاه آپارتمانی فانتزی و کوچک <<<

>>> آموزش کاشت و پرورش درخت سرو خمره ای <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رفیع پور

نخل پالم چینی در محوطه آپارتمان در غرب کشور به تعداد هست اصله این درخت حتی دمای هشت درجه زیر صفر راتحمل میکند و راز این موفقیت پوشاندن ساقه این گیاه بابک لایه گونی و یک لایه نایلون است که با یک رشته طناب به ساقه درخت بسته میشوند و… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا