گل و گیاه

معرفی گل ها و گیاهان آپارتمانی بسیار کوچک و فانتزی

انواع گل و گیاه آپارتمانی کوچک

گل ها و گیاهان هوای خانه را تمیز کرده و رطوبت آن را افزایش می دهند. همچنین بخشی از طبیعت زیبا و خدادادی را وارد آپارتمان ها می کنند. با این حال همه ی افراد علی رغم علاقه، فضای کافی برای نگهداری گل های طبیعی را در منزل ندارند. گل ها و گیاهان آپارتمانی بسیار کوچک و فانتزی که به فضای بسیار کمی برای نگهداری نیاز دارند، بهترین گزینه برای این افراد می باشند. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با این گیاهان آپارتمانی کوچک و فانتزی آشنا شوید.

1- چمن عروس یا هلکسین

1 گل و گیاه آپارتمانی کوچک و فانتزی

همه چیز این گیاه، جذاب، با مزه و البته بسیار ناز است. برگ های بسیار کوچک این گیاه به قدری دوست داشتنی است که کمتر کسی پیدا می شود که عاشق آن نشود. چمن عروس به قدری کوچک و فانتزی است که می توان آن را در تراریوم پرورش داده یا در باکس شیشه ای گل در کنار پنجره گذاشت؛ تا رطوبت آن حفظ شده و همیشه زیبا باشد.

2- سنسیو یا رشته مروارید

2 گل و گیاه آپارتمانی کوچک و فانتزی

برگ های این گیاه بسیار جذاب است و مانند تسبیح، دانه های مروارید و شاید هم غوره از روی گلدان آویزان می شود. رشد آن سریع بوده، نگهداری بسیار آسانی دارد و چندین سال هم عمر می کند. به دلیل شکل خاص برگ ها یا همان رشته های مرواریدی آن برای نگهداری در گلدان های آویزان بسیار زیباست. همچنین برای افرادی مناسب است که برای گذاشتن گلدان در خانه فضای کافی را ندارند.

3- گیاهان هوازی

3 گل و گیاه آپارتمانی کوچک و فانتزی

گیاهان هوازی، بسیار متفاوت تر از دیگر گل ها و گیاهان هستند. دلیل نام گذاری آن ها به عنوان هوازی این است که نیاز به بستر خاکی نداشته و به راحتی می توان آن ها را در تراریوم، سبد، مجسمه های چوبی یا هر فضای دیگری بدون خاک پرورش داد. این گیاهان رشد اندک اما مقاومت بسیار بالایی داشته و نور خورشید زیادی می خواهند. هفته ای یکبار آن ها را در آب انداخته تا هیدراته بمانند.

4- دم میمونی

4 گل و گیاه آپارتمانی کوچک و فانتزی

این گیاه برای افرادی مناسب است که خانه هایی با نقاط روشن و آفتابی داشته و برای قرار دادن یک گل آویزان و دنباله دار فضای کافی دارند. البته این گیاه در سایز کوچک و فانتزی رونده و آویزان نبوده و مانند تصویر ریز و کوچک است. اما اگر برای این گیاه شرایط رشد فراهم شود، همان طور که از نامش پیداست مانند دم میمون آویزان و بزرگ می شود. به بی آبی بسیار مقاوم بوده و تکثیر آن نیز تنها با کندن یکی از دم ها و قرار دادن آن در گلدان امکان پذیر است.

5- ونوس حشره خوار

5 گل و گیاه آپارتمانی کوچک و فانتزی

از آنجایی که این گیاه گوشت خوار بوده و شکل و شمایل آن با دندانه هایی در لبه ی برگ ها کمی متفاوت تر از دیگر گیاهان است، برای بسیاری جذاب بوده و تازگی دارد. ونوس علاوه بر اینکه زیبا، کوچک، فانتزی و متفاوت است حشرات و مگس های آزار دهنده را نیز از بین می برد. اما از آنجایی که به شرایط خاصی مثل آب مقطر نیاز داشته و به مواد معدنی نیز حساس است، مراقبت از آن کمی دشوار می باشد. اگر آن را تهیه کردید، توصیه می کنیم حتماً روش های نگهداری اصولی آن را فرا گیرید.

6- بنفشه آفریقایی

6 گل های بسیار کوچک خانگی

بنفشه آفریقایی جزو گیاهان آپارتمانی بسیار قدیمی بوده که امروزه دوباره وارد میدان رقابت گل های فانتزی و زیبا شده است. این گیاه گل های رنگارنگ و گونه های مختلفی دارد، اما به دلیل ریز و زیبا بودن، برای استفاده روی میز بسیار پرطرفدار است. با مراقبت اصولی و صحیح یعنی مرطوب نگه داشتن خاک آن، کود دهی و قرار دادن در محلی پرنور تا سال ها می توان از زیبایی آن لذت برد.

7- شبدر زینتی

7 گل های بسیار کوچک خانگی

در وصف زیبایی این گل حرفی برای گفتن باقی نمی ماند. برگ هایی مانند پروانه داشته و گل های ریز سفید رنگی می دهد. ویژگی بارزی که این گیاه را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است، قابلیت باز و بسته شدن برگ های آن است که در معرض نور گویی پروانه بال ها را می گشاید و در تاریکی می بندد. مراقبت و نگهداری آن بسیار آسان است و می توان آن را در انواع سایزها از بسیار کوچک گرفته تا بسیار بزرگ پرورش داد.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با گل و گیاهانی که به مراقبت و نگهداری کمی نیاز دارند آشنا شوید.

>>> معرفی گل ها و گیاهانی که به مراقبت و نگهداری کم نیاز دارند <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا