پوشاک

چگونه آدامس چسبیده به کفش چرم جیر را کنده و از بین ببریم؟

به نظر می رسد که کندن یک تکه آدامس جویده شده از روی کفش جیر کار دشواری باشد. زیرا جیر چرمی بسیار ظریف و حساس بوده و نمی توان همان روش ها و مراحلی را به کار برد که برای سایر کفش یا پارچه استفاده می شود. با این حال روش هایی وجود دارد که می توان به راحتی آدامس را بدون آسیب زدن به کفش از آن پاک کرد. فقط بهتر است به محض اینکه متوجه وجود آدامس روی کفش شدید، سریع دست به کار شده و قبل از اینکه آدامس روی کفش محکم بچسبد آن را بکنید.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با کندن آدامس از روی سطوح چرمی به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> کندن آدامس از روی سطوح چرمی <<<


از بین بردن و کندن آدامس چسبیده روی کفش چرم جیر

1- کفش جیر را در فریزر بگذارید.

هر وسیله ای اعم از کیف، کفش و کت جیر که آدامس به آن چسبیده است را ابتدا باید در فریزر بگذارید. بهتر است آن را در کیسه ی پلاستیکی گذاشته و سپس در فریزر قرار دهید.

2- اگر به هر دلیلی نمی توانید جیر را در فریزر بگذارید، چند تکه یخ را در کیسه ی پلاستیکی گذاشته و روی آدامس بگذارید.

اگر یخ در دسترستان نبود، می توانید از اقلام یخ زده درفریزتان مثل سبزیجات استفاده کنید. یخ را باید روی آدامس فشار دهید. در مواردی مانند لباس یا کیف که می توان یخ را از زیر و رو، روی آدامس گذاشت، حتماً این کار را انجام دهید و یخ را هم از زیر و هم از رو روی آدامس محکم فشار دهید.

1 طرز کندن آدامس از کفش چرم جیر

3- صبر کنید تا آدامس کاملاً سرد شود.

سرد شدن آدامس از میزان چسبندگی آن کاسته و کندن آدامس را راحتتر می کند. کفش جیر باید یک ساعت در فریزر باشد و یا 20 دقیقه یخ روی آن گذاشته شود.

4- بعد از اینکه آدامس کاملاً سرد شد با وسیله ای مثل کارد پنیر آدامس را بکنید.

سعی کنید کندن آدامس را با احتیاط انجام دهید تا آسیبی به کفش جیر نرسد. اگر کندن آدامس دشوار است، به کفش فشار نیاورید و کم کم با ناخن آن را جدا کنید.

2 طرز کندن آدامس از کفش چرم جیر

بعد از اینکه آدامس بلند شد، برای از بین بردن باقی مانده های آن:

1- از مداد پاک کن استفاده کنید.

یک مداد پاک کن نرم را به آرامی روی آدامس های باقی مانده در سطح کفش جیر بکشید. فقط یادتان باشد که این کار را با فشار زیاد و بیش از حد انجام ندهید. زیرا می تواند نتیجه ی عکسی داشته و لکه را بیشتر کند و جیر را از بین ببرد.

3 طرز کندن آدامس از کفش چرم جیر

2- برای کندن آدامس از کفش جیر از مسواک هم می توانید به جای پاک کن استفاده کنید. استفاده از مسواک بهتر بوده زیرا لکه به جای نمی گذارد.

البته در صورتی که مسواک کاملاً تمیز باشد و با حرکاتی ملایم، بدون فشار و در یک جهت روی آدامس کشیده شود. این کار از آسیب دیدن کفس جیر جلوگیری می کند.

3- از فرچه های مخصوص چرم جیر استفاده کنید.

فرچه هایی نیز در بازار موجود است که مخصوص تمیز کردن چرم جیر می باشند. می توانید به راحتی آن ها را تهیه کرده و هر زمان که جیر از هر نظر کثیف شد، با فرچه ی گفته شده آن را تمیز کنید. برخی فرچه ها حتی پاک کننده هم دارند که کار را بسیار آسان تر می کند. فقط در مورد استفاده از فرچه نیز به یاد داشته باشید که آن را در یک جهت روی کار بکشید.

4 طرز کندن آدامس از کفش چرم جیر

4- از سرکه ی سفید نیز می توانید استفاده کنید.

سرکه ی سفید تنها مایع ایمن برای استفاده در جیر است. یک حوله، پنبه و یا گوش پاک کن برداشته و چند قطره آب به آن بزنید تا مرطوب شود. سپس به آرامی و با فشاری ملایم روی باقی مانده های آدامس بکشید. بعد با دقت چند قطره سرکه را روی لکه های آدامس بچکانید. دو دقیقه صبر کنید تا خشک شود و بعد با فرچه ی جیر روی آن بکشید.

– هرگز برای پاک کردن آدامس از آب استفاده نکنید. زیرا نه تنها اثری ندارد بلکه باعث لک شدن آن می شود.

– به یاد داشته باشید که لکه های آدامس را تنها باید به آرامی پاک کنید و اسکراب و لایه برداری نکنید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> چگونه کفش چرم جیر را رنگ کنیم؟ <<<

>>> چگونه می توان کفش چرم جیر را متناسب با سایز پا یزرگ تر کرد؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
ghr

روش ساخت واکس همین …. با کمی خلاقیت فردی و عطر و خوش بو سازی به اقتصاد خانواده ها کمک میشه … جناب مهندس از چی ميترسي … ميترسي مردم به خلاقیت برسن …. و نون شرکتها اجر بشه … درست کردم عالیه

دکمه بازگشت به بالا