روانشناسی

چگونه برای یک سورپرایز واقعی زیرک، حیله گر و پنهان کار باشیم؟

سورپرایز کردن و یا شوخی های دوستانه نیاز به کمی زیرکی و مخفی کاری دارند. این زیرکی و مخفی کاری می تواند شما را به چیز هایی برساند که در حالت عادی نمی توانید به آنها دست یابید. برای مثال ورود بدون دعوت به مهمانی های ویژه، غافلگیر کردن یک دوست صمیمی و یا برگذاری سالگرد ازدواج. با مخفی کاری و حیله گری (البته از راه های صحیح) می توانید زندگی پر چالش و هیجان انگیزی داشته باشید. اما توجه داشت که گاهاً ممکن است دچار خجالت زدگی و دردسر شوید.

ترفندهایی که در این مقاله مطالعه می کنید تنها برای استفاده در شوخی ها و سورپرایز کردن دوستان و اطرافیانتان باید استفاده شود. پس هرگز از آنها برای کارهای غیر اخلاقی بهره نبرید.

برای سورپرایز کردن یک موزمار واقعی باشید.

1- خوب دروغ بگویید.

حیله گری و آب زیرکاه بودن نیازمند توانایی های اجتماعی مربوطه بوده تا بتوانید آنچه را که می خواهید به دست آورید. محور این توانایی های اجتماعی، دروغ گفتن است. شما باید بتوانید در هر شرایطی یک دروغ منطقی و قابل باور بگویید.

یک راه خوب برای کسب این توانایی، شرکت در کلاس های تئاتر و یا بازیگری است. بازیگران جلوی دوربین دروغگو های ماهری هستند. بازیگران خوب از حالات صورت و بدن و صدایشان برای داستان سازی های قابل باور استفاده می کنند.

این مورد گاهاً می تواند به شما در رهایی از شر افراد بد ذات دیگر نیز کمک کند.

2- احساسات واقعی خود را پنهان کنید.

یک چهره بی احساس و با حالت ساده، مناسب ترین حالت صورت است. زمانی که در حال مخفی کاری هستید، بسیار ضروری است که درباره ی حرف های دروغ خود کاملاً جدی باشید، حتی اگر یک دروغ ناشیانه می گویید! دروغتان را به فرد مقابل بفروشید! صدا، حالت چهره و زبان بدن شما، همه و همه باید این باور را در ذهن شنونده تقویت کنند که حرفی که می زنید صحت دارد. این موضوع به این معنی نیست که دائماً چهره ای گرفته و عبوس داشته باشید، بلکه باید بتوانید در شرایط مختلف، حس شادمانی، ناراحتی، پریشانی، گرفتاری و هر احساس دیگری که نیاز است را بروز دهید.

3- همیشه پیشاپیش چند بهانه برای کارهای خود آماده کنید.

زمانی که در حال مخفی کاری هستید، هر لحظه ممکن است توجه دیگران به رفتارها و کارهای شما جلب شود. اینکه در این شرایط چه عملکردی خواهید داشت و چه حرفی برای گفتن دارید، می تواند به ادامه ی راه و یا به فاش شدن رازتان ختم شود. بنابراین باید بهانه هایی در نظر داشته باشید تا بدانید در این شرایط چه بگویید. طبیعتاً بهانه ی شما برای مخفی کاری در محیط های مختلف متفاوت خواهد بود.

4- حیله گر باشید.

افراد دوست داشتنی و به اصطلاح “تو دل برو” راحت تر می توانند چیز هایی را که می خواهند به دست آورند. اگر بتوانید خود را در دل دیگران جای کنید، حتی شاید لازم نباشد پنهانی به جایی که می خواهید، بروید. رفتار دوستانه و جذابی از خود نشان داده و با افراد ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید. اگر در گفتن لطیفه مهارت دارید می توانید از این کار به عنوان یک راه سریع برقراری ارتباط استفاده کنید. برای مثال می توانید درباره ی شرایط کاری سخت خود شوخی کنید تا شاید در زمینه ی کاری با بقیه ی افراد تفاهم پیدا کنید. نظرات دیگران را تأیید و تکمیل کنید. کاری کنید که از شما خوششان بیاید. با این رفتارها توجه دیگران کمتر به شما جلب می شود.

5- طرز لباس پوشیدن و ظاهر شما می تواند برای رسیدن به هدفتان مؤثر باشد.

متأسفانه یا خوشبختانه، مردم خیلی سطحی نگر هستند و اغلب با دیدن ظاهر افراد درباره ی آن ها قضاوت می کنند. شما می توانید از این خصوصیت افراد به نفع خود استفاده کنید. می توانید یک پولوشرت و شلوار نسبتاً گشاد و ساده بپوشید تا صاف و ساده و بی خطر به نظر برسید، یا اینکه موهای سرتان را بتراشید و یک حلقه ی بینی بزنید و یک ژاکت چرم کثیف بپوشید تا ظاهری ترسناک داشته باشید. از خودتان بپرسید در شرایط فعلی چه فردی می تواند راحت تر موانع موجود را پشت سر بگذارد و به هدف خود برسد.

1 زیرک و حیله گر بودن برای غافلگیری

6- از عنصر سورپرایز استفاده کنید.

تا قبل از زمان مقرر باید رفتار خود و شرایط محیط را کاملاً عادی جلو ببرید و اجازه ندهید افراد مقابل به شما شک کنند. برای مثال اگر قرار است برای جشن تولد کسی او را در خانه غافلگیر کنید، باید کل فضای خانه غیر از اتاقی که مهمانان در آن حضور دارند مثل همیشه به نظر برسد. همچنین کسی که فرد مورد نظر را به محل مورد نظر راهنمایی می کند باید تا حد امکان عادی و خونسرد رفتار کند.

دقت داشته باشید که باید نقش خود را تا لحظه ای که فرد با سورپرایزش روبرو می شود حفظ کنید؛ حتی اگر چند ثانیه قبل از زمان مقرر کنترل خود را از دست بدهید، سورپرایز شما به کلی خراب می شود.

زیرک باشید.

1- محیط اطراف و افراد حاضر را به دقت زیر نظر بگیرید.

برای انجام کاری در محلی خاص، باید به محیط اطراف خود کاملاً آگاه بوده و به دقت موانع موجود را بررسی می کند.

2- مخفیانه به گفتگو های مهم گوش دهید.

شما می توانید با استراق سمع اطلاعاتی را به دست آورید که هیچگاه در اختیارتان قرار نخواهد گرفت. برای مثال اگر در خانه ی دوستی هستید و فکر می کنید که دوستانتان می خواهند شما را سورپرایز کنند، سعی کنید از صحبت های آنها به سرنخ هایی برسید.

2 زیرک و حیله گر بودن برای غافلگیر

3- از چشم افراد دور باشید.

مهم ترین نکته در انجام یک کار مخفیانه، این است که حین انجام کار مشکوکی دیده نشوید. حتی اگر در حال خوردن سیب زمینی های سرخ کرده ی دوستتان باشید، دوست ندارید که دیده شوید. پس همواره مانعی بین خود و افرادی که ممکن است شما را ببینند قرار دهید.

3 زیرک و حیله گر بودن برای سورپرایز

4- صدای راه رفتن و حرکتتان را به حداقل برسانید.

حتی اگر کسی شما را نبیند ممکن است صدای شما را بشنود. بنابراین یکی از نکات اساسی دیگر حین انجام کارهای مخفیانه این است که تا جای ممکن صدای کمتری ایجاد کنید. تکنیک های زیر را به کار بگیرید تا صدای ایجاد شده توسط شما به حداقل برسد.

– قدم های آرام و کوتاه بردارید و در راه رفتن عجله نکنید.

– لباس هایی بپوشید که حین تکان خوردن، نشستن، برخاستن و یا راه رفتن صدایی تولید نکنند.

لباس های ورزشی برای این کار مناسب هستند.

– کفش هایی نرم بپوشید که روی سطوح خیس صدایی تولید نکنند. در صورت امکان حرکت با پای برهنه و با جوراب بسیار بهتر است.

– به وسایلی که ایجاد صدا می کنند دست نزنید. حرکت روی فرش بسیار بهتر از راه رفتن روی یک کف چوبی است، چرا که راه رفتن روی سطوح چوبی باعث ایجاد لرزش و تقویت صدای قدم هایتان می شود. همچنین از تماس با وسیله های شیشه ای یا فلزی اجتناب کنید. اگر بیرون از خانه هستید، حین راه رفتن مراقب سر و صدای خس و خاشاک برگ های روی زمین باشید.

اگر نیاز به انجام کاری دارید که ایجاد صدا می کند، منتظر باشید تا صدای دیگری در محیط ایجاد شود تا به طور همزمان کار خود را انجام دهید. با این کار احتمال شنیده شدن صدای شما بسیار کم تر می شود. (برای مثال صدای عبور وسایل نقلیه، صدای زنگ گوشی افراد دیگر، صدای رعد و برق و…)

5- زیرک و زبردست باشید.

گاهی اوقات برای سورپرایز کردن، نیاز است که چیزی را از کسی بدزدید، بدون اینکه کسی متوجه شود. افراد تردست، دست هایی سریع، آرام و دقیق دارند. چند تردستی و چشم بندی خوب را تمرین کنید تا دستتان برای چنین کار هایی آماده باشد.

4 زیرک و حیله گر بودن برای سورپرایز

6- از رد گم کنی و گمراهی افراد برای هموار کردن راه خود استفاده کنید.

اگر دیر هنگام قصد بیرون رفتن از خانه را دارید و پدرتان مشغول تماشای تلوزیون است و تنها راه خروج شما هم در دامنه ی دید او قرار دارد، باید کاری کنید که پدرتان پستش را ترک کند! برای مثال یکی از وسایل اتاق کار او را بیاندازید تا صدای بلندی ایجاد شود و سریعاً جای دیگری پنهان شوید و منتظر بمانید. زمانی که پدرتان به دنبال صدا رفت، سریعاً به سمت در بدوید و از خانه خارج شوید.

5 زیرک و حیله گر بودن برای سورپرایز

کسب مهارت تر دستی برای سورپرایز کردن

1- مهارت های اولیه ی تر دستی را تمرین کنید.

اگر یک تازه کار هستید، تنها کافی است روی حرکت بدون صدای دست ها و برداشتن و گذاشتن وسایل مختلف کار کنید.

برای مثال این تمرین را انجام دهید:

وقتی که درون یک ماشین و روی صندلی کنار راننده نشسته اید، ببینید که آیا سکه ای درون داشبرد ماشین هست یا نه. سپس سعی کنید سکه ها را بدون اینکه راننده متوجه شود بردارید و بعد آن ها را سر جایشان قرار دهید. دقت کنید که سرعت عمل و حفظ سکوت دو عاملی هستند که برای چنین کارهایی نیاز است. البته این کار را در هر اتومبیلی انجام ندهید. چون ممکن است افراد به شما بدبین شده و از شما ناراحت شوند. این کار را در اتومبیل اعضای خانواده انجام دهید.

6 زیرک و حیله گر بودن برای غافلگیری

2- تمرینات تر دستی خود را گسترده تر کنید.

زمانی که اعتماد به نفس خود در انجام تردستی در یک محیط کوچک و کنترل شده را به دست آوردید، نوبت به محیط های بزرگ تر و فعال تر می رسد.

برای مثال، این تمرین را انجام دهید:

در یک مهمانی، فردی را زیر نظر بگیرید که پشت سر شما ایستاده و یک نوشیدنی روی میز جلوی خود گذاشته است. منتظر باشید تا فرد مورد نظر روی خود را برگرداند تا بدون متوجه شدنش نوشیدنی او را بردارید و روی یک میز دیگر که جلوی دید او نباشد بگذارید. سپس سر جای قبلی خود بایستید و حرکات و عکس العمل فرد را در حالی که سعی دارد نوشیدنی اش را پیدا کند زیر نظر بگیرید. دقت کنید که باید کاملاً طبیعی به نظر برسید. سعی کنید به فرد مورد نظر نگاه نکرده و نگاه خود را بدزدید. چهره ی خود را کاملاً بی حالت نگه دارید و خم به ابرو نیاورید. این تمرین خوبی برای افزایش سرعت عمل، نقش بازی کردن و کنترل حالت چهره برای سورپرایز کردن است.

به عنوان یک تمرین خوب برای راه رفتن بی سر و صدا، شب بیدار بمانید و سعی کنید زمانی که همه خواب هستند محیط خانه را بگردید و دوباره به اتاق خود بازگردید. در سکوت شب، حتی کوچک ترین صدای تحرک نیز شنیده می شود.

3- مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنید.

برای سورپرایز کردن افرادی مثل همسر خود، شما باید قادر باشید بهانه و داستان هایی سر هم کنید تا بتوانید افرادی که حین کارتان مزاحم شما می شوند را فریب دهید.

با این ترفندها می توانید یک مهمانی خاص و غافلگیر کننده در شب سالگرد ازدواج برای همسر خود تدارک ببینید. در حالی که هیچ کس از قبل متوجه آن نشده و راز شما هرگز فاش نشده است. یا اینکه می توانید یه مراسم نامزدی بسیار کوچک ترتیب داده تا دختر مورد علاقه خود را در مقابل دوستان و آشنایان خود شگفت زده کنید.

در پایان باز هم از شما می خواهیم که از این ترفندها تنها برای مواردی مثل سورپرایز کردن اطرافیان خود استفاده کرده و اصلاً از آنها برای انجام کارهای غیراخلاقی بهره نبرید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا