بیشتر بدانید

چگونه سنگ های ژئود را تمیز و براق کنیم؟

ژئود نوعی سنگ‌ پوكی است‌ كه‌ درون‌ آن‌ از مواد بلورين‌ يا مواد معدنی پوشیده شده است. سنگ هایی مدور و توخالی که کاني های کوارتز و کلسيت به صورت آستر در درون آنها و به سمت مرکز حفره رشد کرده اند. رشد بلورها درون این سنگ ها، بلورهای کاملی را ايجاد می نمايد که بسیاری از افراد به دلیل زیبایی، از آن ها به صورت تزئینی استفاده می کنند. بسیاری از افراد نیز معتقدند که این سنگ ها انرژی های مثبت را می گیرد و منتشر می کند وموج های منفی را نیز از بین می برد. بسیاری دیگر نیز معتقدند که این سنگ ها دارای خواص فراوانی است. به همین دلیل ژئود را در منزل و محل کارشان نگهداری می کنند.

اگر شما نیز جزو این افراد هستید و از ژئود استفاده می کنید، باید بدانید که این سنگ های زیبا، برای زیبایی بیشتر و براق به نظر رسیدن باید مرتباً تمیزکاری شوند. زیرا کثیفی و غبار اگر به مدت طولانی روی آن باشد بعدها به راحتی از بین نرفته و از زیبایی آن به شدت می کاهد.

شستشو با روشی معمولی

1- از ترکیب آب و مایع لباسشویی استفاده کنید.

برای شستشوی سنگ های ژئود اصلاً نیازی به استفاده از مواد شوینده ی خاص و شیمیایی نیست. یک محلول آب گرم و مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی تهیه کرده و دست به کار شوید.

1 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

2- سنگ را برای یک روز کامل در محلول تهیه شده بخیسانید.

اگر بعد از گذشت 24 ساعت متوجه شدید که برخی جرم های سخت باقی مانده و از بین نمی رود، باید از وایتکس استفاده کنید. برای این کار اجازه دهید که سنگ یک روز کامل در محلول آب و وایتکس بسیار رقیق بماند.

2 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

3- در مرحله ی بعد باید یک تمیز کننده ی دندان مصنوعی که معمولاً به شکل قرص یا پودر در داروخانه ها به فروش می رسد را تهیه کنید.

بعد از این که سنگ به خوبی خیسانده شد، با استفاده از مسواکی نرم و ماده ی گفته شده، تمامی سطح سنگ را دقیقاً همانگونه که دندان مصنوعی را تمیز می کنند با حرکات دورانی مسواک اسکراب کرده و جرم ها را از بین ببرید.

3 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

4- از تمیز کردن حفره ها غافل نشوید.

همان طور که می دانید ژئود دارای حفره های کریستالی بسیاری است که پر شدن جرم در آن ها تا حد بسیار بالایی از درخشندگی و زیبایی آن می کاهد. پس این قسمت از سنگ را با دقت و حوصله ی بیشتری تمیز کرده و برای براق تر شدن ژئود، روی از بین بردن جرم این قسمت ها بیشتر تمرکز کنید.

4 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

شستشو با براق کننده چوب

اگر لکه ها بسیار قوی و سخت بوده، به طوری که مانند زنگ آهن در سنگ نشسته اند، از براق کننده چوب استفاده کنید.

پس:

1- ابتدا سنگ را آب بکشید تا هر گونه کثیفی و غبار سطحی از بین برود.

5 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

2- دستکش دست کرده و ترجیحاً عینک بزنید.

چرا که براق کننده های چوب برای پوست و چشم بسیار مضر بوده و به هیچ وجه نباید با پوست برخورد کند. پس اقدامات احتیاطی را حتما انجام دهید.

3- برای تهیه ی محلول، 8 پیمانه مایع براق کننده را با 5 لیتر آب مخلوط کنید.

6 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

4- حال سنگ را به مدت چند ساعت در این محلول بخیسانید.

تقریباً 2 تا 3 ساعت به آن فرصت داده و سپس چک کنید. اگر جرم ها از بین رفته بود سنگ را در آورید.

7 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

5- اگر کثیفی ها و جرم هایی مانند زنگ آهن هنوز باقی مانده بود، به آن فرصت داده و نیم ساعت بعد مجدداً سطح سنگ را چک کنید. در صورت از بین رفتن جرم ها، آن را از محلول در آورید.

در مورد چک کردن مرتب و با فواصل کوتاه جدی باشید زیرا ژئود اگر به مدت طولانی در این محلول بماند بسیار آسیب می بیند.

8 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

6- بعد از در آوردن ژئود آن را با آب گرم آب بکشید.

در این مرحله نیز حتماً با دستکش باشید.

9 تمیز و براق کردن سنگ ژئود

ژئود تمیز و براق آماده است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا