تغذیهسلامت

قهوه چگونه باعث تسکین درد می شود؟

تسکین درد با مصرف قهوه

قهوه علاوه بر اینکه موجب هوشیاری و سرحالی شده و خواب آلودگی را برطرف می کند، می تواند سردرد را نیز تسکین داده و موجب افزایش حافظه شود.

یک فنجان قهوه می تواند عملکردی بیش از رفع خواب آلودگی و سرحالی صبحگاهی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که این نوشیدنی روند پیری مغز و کاهش حافظه و همچنین کاهش تمرکز در اثر افزایش سن را کند می کند. تحقیقات و مطالعاتی که اخیراً در این زمینه صورت گرفته است نشان می دهد که دو فنجان قهوه در روز می تواند حافظه ی بلند مدت انسان را تقویت کند.

اما باز هم این همه ی آن چیزی نیست که یک فنجان قهوه می تواند برای بدن انجام دهد. انواع مختلف نوشیدنی های کافئین دار و خاصه قهوه، سایز رگ های خونی که قبل از سردرد یا میگرن بزرگ می شوند را کاهش داده و از این طریق موجب تسکین سردرد می شوند. خوردن یک قرص آسپیرین به همراه یک لیوان قهوه ی کافئین دار می تواند هرگونه درد را بلافاصله و به محض شروع شدن از بین برده و تسکین دهد. چرا که تحقیقات نشان می دهد ترکیب چند مسکن در بدن تا 40 درصد بیش از خوردن تنها یک نوع مسکن مثل آسپیرین می تواند در خاموش کردن درد موثر باشد.

اما قهوه را چگونه تهیه کنیم که موجب تسکین درد شود؟

همه ی ما طرز تهیه ی یک فنجان قهوه را می دانیم. با این حال قهوه از جمله نوشیدنی هایی است که بنا به دلایلی از جمله سلیقه، فرهنگ و سنت افراد به شکل های مختلفی تهیه می شود. مثلاً برخی از دانه های قهوه و برخی از پودر آن استفاده می کنند. برخی قهوه ی خام را به قهوه ی بو داده ترجیح می دهند. برخی نیز طعم تلخ قهوه را دوست نداشته و به هیچ وجه آن را میل نمی کنند. اما خوشبختانه از قهوه علاوه بر دم نوش به روش های مختلفی هم می توان استفاده کرد.

بنابراین توصیه می کنیم زمانی که قصد خوردن قهوه به عنوان یک مسکن را دارید و مایلید از کافئین آن برای تسکین دردتان استفاده کنید اما به هر دلیلی دوستدار نوشیدن قهوه نیستید، دستور زیر را برای استفاده از این مسکن طبیعی به کار برده و به راحتی از درد رهایی یابید.


همچنین برای اطلاع از نحوه از بین بردن یا کم کردن تلخی قهوه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه تلخی قهوه را از بین ببریم؟ <<<


کره ی بادام شیرین و بادام هندی با اسپرسو

برای تهیه ی یک خوراک خوشمزه که می توان آن را به عنوان میان وعده ی تسکین دهنده ی درد در ساعات بعدازظهر استفاده کرد، قهوه را با بادام درختی و بادام هندی به همراه مقداری عسل در غذاساز ترکیب کرده و کره ای نرم و خوشمزه تهیه کرده و نوش جان کنید.

بادام شیرین منبعی شگفت انگیز از کلسیم، فیبر و ویتامین E می باشد که مقداری پروتئین را نیز در خود جای داده است. بادام هندی نیز در کنار خواصش طعم و عطر بهتری نسبت به بادام درختی دارد. به همین دلیل از هردوی آن ها استفاده می کنیم.

برای این کار ابتدا باید بادام درختی و بادام هندی بو داده تهیه کنید. پس بادام های خام را در فری که از قبل گرم کرده اید به مدت 10 تا 12 گذاشته تا داغ شوند و بوی خوشی به مشامتان برسد. بادام های داغ شده و بو داده روغن بیشتری را از خود آزاد کرده و کره ای نرم و خوشمزه تری از آن ها به دست می آید. با این حال از بادام های خام هم می توانید استفاده کنید.

بلافاصله بعد از این که بادام ها را از فر در آوردید و زمانی هنوز داغ می باشند، آن ها را به همراه مقداری قهوه ی اسپرسو در دستگاه غذا ساز ریخته و خوب آسیاب کنید. تا خمیری نرم و کرمی به دست آید. هر چه قهوه بیشتر باشد بهتر است. می توانید تلخی آن را با عسل از بین ببرید. سپس مقدار بسیار کمی نمک و مقداری عسل (بسته به میزان شیرینی که مایلید کره داشته باشد) را نیز به ترکیب اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید. می توانید برای عطر و طعم بیشتر مقداری وانیل هم به آن اضافه کنید. کره ی مسکن شما آماده است. نوش جان کرده و لذت ببرید.

1 تسکین درد با مصرف قهوه

2 تسکین درد با مصرف قهوه

5 تسکین درد با مصرف قهوه

6 تسکین درد با مصرف قهوه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
موسوی

وای عجب چیزیه برای صبحانه یا عصرانه .جاتون خالی میخوام درست کنم

دکمه بازگشت به بالا