پوشاک

نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه های شلوار

آموزش دوخت کش روی کمر و پاچه شلوار

دوختن کش روی شلوار، یکی از کارهایی است که همه ی افراد حداقل یک یا چند بار در زندگی با آن رو به رو می شوند. به همین دلیل دانستن آن مورد نیاز همه ی افراد بوده و هیچ ربطی به دانستن و نداستن مهارت های خیاطی هم ندارد. زیرا انجام آن بسیار راحت تر از چیزی است که فکرش را بکنید. برای انجام این کار تنها به مقداری کش، نخ و سوزن و چرخ خیاطی و یک سنجاق نیاز دارید تا با روشی بسیار آسان به کمر یا پاچه ی شلوارهایتان کش اضافه کنید.

پروسه ی دوخت کشی که در ادامه خواهیم گفت هم برای کمر و هم برای پاچه شلوار مشابه است. برای مثال ما در این مقاله دوختن کش را روی پاچه ی شلوار آموزش می دهیم. شما می توانید به همین روش کش را روی کمر هم بدوزید.

1- ابتدا قبل از هر چیزی میزان کشی که باید روی پاچه یا کمر شلوار دوخته شود را مانند تصویر به دور قوزک پا یا کمرتان اندازه گیری کرده و مقدار مناسب کش را برش بزنید.

1 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

2- پاچه های شلوار را دو بار تا بزنید.

برای این که بتوانید کانالی برای رد شدن کش در پاچه ها بسازید، لازم است با تا زدن لبه ی پاچه، سجافی در انتهای پاچه ایجاد کنید تا کش به راحتی از داخل آن رد شود. پس ابتدا پاچه را مانند تصویر به بالا تا زده یا شلوار را پشت و رو کنید و سپس لبه ی پاچه را به اندازه ی دو سانتی متر تا بزنید تا سجاف برای عبور کش ایجاد شود. البته اندازه ی تا و سجافی که در لبه ی پاچه ایجاد می کنید، بستگی به اندازه و پهنای کشی دارد که باید از آن رد شود.

2 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

3- حال باید سجاف تا زده را بدوزید.

لبه های تا خوردگی یا همان سجاف کش را با چرخ خیاطی دوخته و درزی را باز بگذارید تا بتوانید کش را از آنجا رد کنید. البته اگر شلوار، لبه های پاچه سجافی شبیه به کاری که گفته شد را دارد، دیگر نیازی به دوخت سجاف نیست. فقط کافیست مقداری از دوخت را شکافته و درزی در آن ایجاد کنید. سپس کش را از آن عبور دهید.

4- بعد از اتمام کار کانال مربوط به عبور کش، مانند تصویر سنجاقی را به انتهای کش مورد نظرتان متصل کنید.

سنجاق، عبور کش داخل کانال را راحت تر می کند. فقط سنجاق را لبه ی کش نزنید که احتمال جدا شدن آن وجود دارد. آن را محکم ببندید که در حین کار باز نشود.

3 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

– زمانی که کش را از داخل سجاف رد می کنید دقت داشته باشید که کش به هیچ وجه پیچ نخورد و تا انتهای کار به شکل صاف و تمیز درون سجاف حرکت کند. وگرنه بعد از دوخت نمی توانید آن را صاف کنید و نتیجه ی کار خوب نخواهد شد.

5- حال مانند تصویر از درزی که روی شلوار باز گذاشته بودید، سنجاق را به داخل سجاف بفرستید.

به آرامی سنجاق را در داخل سجاف پیش ببرید تا کش داخل آن دور زده و از درزی که وارد شده بود خارج شود.

4 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

6- ابتدا و انتهای کش را کنار هم قرار دهید و سنجاق را جدا کنید. سپس ابتدا و انتهای کش را دوخته و درز را ببندید.

فقط حواستان باشد که کش در نرود. باید تا زمان دوخت و محکم کردن کش آن را محکم نگه دارید. می توانید ابتدا با دست کوک زده تا ثابت شود، سپس آن را بدوزید.

5 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

همین پروسه را برای پاچه ی دیگر شلوار یا کمر نیز انجام دهید.

6 نحوه دوختن کش روی کمر و پاچه شلوار

همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی افزایش سایز کمر شلوار لی به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

>>> افزایش سایز کمر شلوار لی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
خیاطی

مورد ۲ رو هرچی میخونم متوجه نمیشم.اول به بالا تابزنیم دوباره ۲سانت به پایین تا بزنیم.یعنی چی متوجه نمیشم؟

ادمین فن تریکس

با سلام خدمت شما دوست گرامی… تای اول به خاطر این است که شلوار پشت و رو شود. برای راحتی کار ابتدا شلوار را کاملا پشت و رو کرده، سپس روی لبه شلوار، تا یا سجافی 2 سانتی برای عبور کش ایجاد کرده و بدوزید. همچنین به درخواست شما، متن… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا